Πριν σχεδόν τέσσερα χρόνια, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι σταματά την παραγωγή του Phaeton, το οποίο συναρμολογούταν στο εργοστάσιο της στη Δρέσδη. Η γερμανική εταιρία είχε επιβεβαιώσει την ανάπτυξη του αντικαταστάτη του υπερπολυτελούς μοντέλου της, με σκοπό να κυκλοφορήσει το 2018, αλλά αυτό έπεσε “θύμα” του dieselgate και της δραστικής μείωσης των εξόδων από το γερμανικό όμιλο.

1

To Phaeton ήταν ένα από τα 6 αυτοκίνητα – ορόσημα του Ferdinand Piech κατά τη θητεία του στο VW Group, καθώς ήταν εκείνος που ήθελε μια πολυτελής λιμουζίνα με το σήμα της Volkswagen. Τελικά, όμως, κατέληξε να είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές αποτυχίες της VW, καθώς -σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων Bernstein Research- η VW έχανε κατά μέσο όρο €28.101 από κάθε Phaeton που πουλούσε κατά τον 14ετή κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. O αρχικός προγραμματισμός ανέφερε ότι η εταιρία θα κατασκευάζει 20.000 αυτοκίνητα ετησίως, αλλά τελικά όλα αυτά τα χρόνια πουλήθηκαν μόλις 84.253 αυτοκίνητα.

2

Μιλώντας στο περιοδικό του Top Gear, ο επικεφαλής σχεδιαστής της VW Group, Klaus Bischoff, μας κάνει γνωστό ότι η εξέλιξη του Phaeton ήταν εξαιρετικά ακριβή από τα πρώτα στάδια του. Ο Piech ήθελε να δει την καλύτερη ποιότητα για το Phaeton και όταν ο Bischoff του έδειξε μια μακέτα του εσωτερικό, ο εκλιπών δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος.

Αυτό ώθησε τον Bischoff να φτιάξει κάτι ακόμα καλύτερο για να εντυπωσιάσει το -πρώην- αφεντικό του και όταν έκανε τη δεύτερη παρουσίαση στον Piech του έδειξε μια αρκετά περίπλοκη μακέτα για το εσωτερικό, η οποία μέχρι και σήμερα παραμένει η πιο ακριβή μακέτα αυτοκινήτου που έχει αναπτυχθεί ποτέ από το VW Group.

3

Ο Bischoff και η υπόλοιπη ομάδα κατέληξαν να δημιουργήσουν μια πλήρως λειτουργική μακέτα του Phaeton, με το εξωτερικό και το εσωτερικό να διαθέτει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Αφού είδε τη συγκεκριμένη μακέτα ο Piech, αρκέστηκε να πει “Τώρα είναι σωστό”, κάτι που -σύμφωνα με τον Bischoff- ήταν το καλύτερο κομπλιμέντο που θα μπορούσε κάποιος να ακούσει. Παρότι αυστηρός, ο Bischoff πρόσθεσε ότι η συνεργασία του με τον Piech ήταν εμπειρία ζωής.

4Διάβασε επίσης

6 ορόσημα του Ferdinand Piech κατά τη θητεία του στο VW Group

Αρκετά, όμως, στελέχη δεν συμφώνησαν με την απαίτηση του Piech να βγάλει η VW ένα τόσο ακριβό μοντέλο και παραιτήθηκαν. Εκτός αυτού, η γερμανική εταιρία κατασκεύασε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στη Δρέσδη, το λεγόμενο και διάφανο εργοστάσιο λόγω της εκτενής χρήσης γυαλιού, ώστε να κατασκευάζει εκεί αποκλειστικά το Phaeton.