Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που κοιτά ο καθένας μας όταν βρίσκεται σε αναζήτηση νέου αυτοκινήτου.

Το νέο Honda Jazz είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό στην Ευρώπη, με το υβριδικό σύστημα e:HEV να έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά ώστε να προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.

1

Το σύστημα συνδυάζει τον τετρακύλινδρο i-VTEC κινητήρα 1.500 κ.εκ απόδοσης 97 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 131 Nm στις 4.500 σ.α.λ, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 80 kW και έναν 70 kW, οι οποίοι εξελίχθηκαν εσωτερικά από τη Honda, με τον έναν να δίνει κίνηση και τον άλλον να αναλαμβάνει την φόρτιση της μπαταρίας. Πρόκειται για μια προηγμένη υβριδική τεχνολογία που λειτουργεί σε πραγματικές συνθήκες και όχι μόνο για μείωση φορολογίας και καλή συμπεριφορά στον κύκλο τυποποιημένης μέτρησης.

Ο i-VTEC κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχοντας κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση 40,5%, με όλα τα μέρη να ελέγχονται από την κεντρική μονάδα ισχύος και να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν μία ομαλή, άμεση απόκριση και βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Συνδυαστικά, η απόδοση του συνόλου είναι 109 άλογα και 253 Nm ροπής και για τα 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 9,4 δευτ. με την τελική να αγγίζει τα 175 χλμ/ώρα.

2

Η μέση κατανάλωση καυσίμου ανακοινώνεται στα 4,5 λίτρα/100 χλμ., στον κύκλο WLTP, με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται σε 102 γρ/χλμ.

Κατά την οδήγηση του υβριδικού Jazz, ο οδηγός και οι επιβάτες βιώνουν μία αβίαστη και άνετη εμπειρία, είτε κινούνται στους δρόμους της πόλης, είτε ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο, χωρίς “κομπιάσματα” και “σκαλοπάτια” στην απόδοση.

Το νέο Jazz κινείται κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα του. Συγκεκριμένα στο 80% των μετακινήσεων (μικτές συνθήκες), η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα βενζίνης να φορτίζει την μπαταρία και μόνο σε υψηλές ταχύτητες να κινεί τους τροχούς.

3

Ο υπολογιστής του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Αυτά είναι το EV Drive, το Hybrid Drive και το Engine Drive. Συγκεκριμένα:

4Στο EV Drive

Η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, με το σύστημα να ανακτά ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

5Στο Hybrid Drive

Ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα.

6Στο Engine Drive

Ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη.

Οι αλλαγές μεταξύ των drive modes δεν γίνονται ποτέ αντιληπτές, με την Honda να έχει εξελίξει έτσι το μοντέλο της προκειμένου να ελαχιστοποιεί την υστέρηση στις αλλαγές. Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση των EV Drive και Hybrid Drive. Στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μία on-demand υποστήριξη ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση.

Στο Hybrid Drive, η περισσευούμενη ισχύος του βενζινοκινητήρα φορτίζει τη μπαταρία μέσω του μοτέρ γεννήτριας, με το EV Drive να ενεργοποιείται κατά την επιβράδυνση και να φορτίζει τη μπαταρία μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

7

Η συσχέτιση ταχύτητας του οχήματος και των στροφών κινητήρα είναι πλέον πιο γραμμική, και δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητός ο “ήχος της επιτάχυνσης”, με το βάρος του Jazz να ανέρχεται στα 1.228 κιλά.

Για την μετάδοση της κίνησης, αντί συμβατικού κιβωτίου, η Honda επέλεξε ένα κιβώτιο μιας σχέσης, που προσφέρει άμεση διασύνδεση των κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο.

Το κιβώτιο ουσιαστικά αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Η όπισθεν δεν έχει γρανάζια-γίνεται με ηλεκροκίνηση- αθόρυβα. Στο Jazz σε σχέση με το CR-V υπάρχει κατά την επιτάχυνση τεχνητή “αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων” ώστε να μην λειτουργεί ο κινητήρας συνεχώς σε υψηλές στροφές (όταν πρέπει να φορτίσει ταχύτερα την μπαταρία).