Η Honda εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει μια ξεχωριστή αλυσίδα εφοδιασμού που θα μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα. Η ιαπωνική εταιρία θα συνεχίσει να διατηρεί την αλυσίδα εφοδιασμού της στην Κίνα για την εγχώρια αγορά της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο, αλλά παράλληλα θα κατασκευάζει μια ξεχωριστή αλυσίδα εφοδιασμού για αγορές εκτός Κίνας.
Πολλές μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες έχουν κατασκευάσει εκτεταμένους κόμβους παραγωγής στην Κίνα, αλλά πρόσφατα είδαν την παραγωγή να μειώνεται εξαιτίας των lockdown που σχετίζονται με την Covic-19. Επιπλέον υπάρχουν επίσης βαθύτερες ανησυχίες για τον αντίκτυπο των εντάσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας.
Σχεδόν το 40% της παραγωγής αυτοκινήτων της Honda πραγματοποιήθηκε στην Κίνα το τελευταίο οικονομικό έτος.
Η Mazda δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι θα ζητήσει από τους προμηθευτές ανταλλακτικών της να αυξήσουν τα αποθέματά της στην Ιαπωνία και να παράγουν εξαρτήματα εκτός Κίνας, αφού τα lockdown αποσταθεροποίησαν την προσφορά, αναγκάζοντάς την να διακόψει την εγχώρια παραγωγή για 11 ημέρες τον Απρίλιο.
Η Mazda είπε ότι θα επιδιώξει να συμπεριλάβει υψηλότερα εγχώρια αποθέματα και διαφοροποίηση της παραγωγής εκτός Κίνας κατά τη σύναψη συμβάσεων με τους προμηθευτές της για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό των νεών της μοντέλων.