Η Subaru αποκάλυψε την τρίτη γενιά του Crosstrek στην Ιαπωνία, βελτιώνοντας πολλές πτυχές του entry-level SUV της. Το μοντέλο θα κυκλοφορεί πλέον σε όλες τις αγορές ως Crosstrek, και όχι ως XV και διαθέτει μοντέρνα εμφάνιση και τεχνολογία, ενώ βασίζεται σε μια ενημερωμένη έκδοση της Subaru Global Platform πλατφόρμας του προκατόχου του.

Το μήκος του νέου Crosstrek αγγίζει τα 4.480 χλστ., το πλάτος τα 1.800 χλστ. και το ύψος τα 1.580 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του ανέρχεται σε 2.670 χλστ. και η απόσταση από το έδαφος στα 200 χλστ. Τα νούμερα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με το απερχόμενο μοντέλο, εκτός από το μήκος που είναι αυξημένο κατά 15 χλστ.

Αισθητικά, στο εμπρός μέρος η νέα μεγάλη εξάγωνη μάσκα συνδέεται με τα λεπτά full-LED φωτιστικά σώματα και ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της υπόλοιπης γκάμας της Subaru. Τα πλαστικά προστατευτικά καταλαμβάνουν πλέον περισσότερο χώρο στον μπροστινό προφυλακτήρα, ενισχύοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, σε συνδυασμό με τα πρόσθετα στα φτερά και τις ράγες οροφής.

Παρατηρώντας το προφίλ, οι διαφορές είναι μικρές καθώς είναι μια εξέλιξη του μοντέλου που αντικαθιστά. Έτσι, βλέπουμε τη γνωστή γραμμή παραθύρου, τα μυώδη φτερά, καθώς και τα νέα σχέδια για τους τροχούς 17 ιντσών ή 18 ιντσών. Στο πίσω μέρος, τα μικρότερα φώτα LED σε σχήμα C ενσωματώνονται καλύτερα στο αμάξωμα, ενώ η πίσω πόρτα και ο πίσω προφυλακτήρας είναι πιο σμιλεμένα από πριν. Παρομοίως, οι πλαστικές επενδύσεις στον πίσω προφυλακτήρα είναι μεγαλύτερες, φιλοξενώντας μια προστατευτική πλάκα, τύπου διαχύτη.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί, υιοθετώντας τη μεγάλη -κάθετα τοποθετημένη- οθόνη αφής για το infotainment, με διαγώνιο 11,6 ίντσες, που υπάρχει ήδη στα WRX και Levorg. Τα φυσικά χειριστήρια κλιματισμού έχουν αντικατασταθεί και είναι πλέον ενσωματωμένα στην οθόνη αφής. Ωστόσο, δεν υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων, διατηρώντας τον παλιό με αναλογικούς δείκτες. Όσον αφορά την ασφάλεια, η Subaru πρόσθεσε τη νέα γενιά του συστήματος EyeSight με ευρυγώνια κάμερα και βελτιωμένο λογισμικό.

Κάτω από το καπό βρίσκουμε το γνωστό 2,0-λιτρο υβριδικό σύστημα μετάδοσης e-Boxer, που στέλνει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου Lineatronic CVT κιβωτίου και του συμμετρικού συστήματος τετρακίνησης της Subaru. Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε στοιχεία απόδοσης, αλλά είπε ότι το σύστημα μετάδοσης έχει τροποποιηθεί ελαφρώς για μειωμένους κραδασμούς και θόρυβο.

Το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς του Subaru Crosstrek έχει προγραμματιστεί για το 2023. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν από την Ιαπωνία και σταδιακά θα εξαπλωθούν στις υπόλοιπες αγορές παγκόσμιες.