O Sergio Perez κατέκτησε μια πανάξια και αρκετά δύσκολη νίκη στους δρόμους της Σιγκαπούρης, κρατώντας πίσω του καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα τον Charles Leclerc.
Ο Μονεγάσκος -εκκινώντας από την pole position- έχασε την 1η θέση λίγα μέτρα μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, και παρότι πίεσε αρκετά τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull δεν κατάφερε να τον προσπεράσει. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Carlos Sainz, ο οποίος δεν μπόρεσε ποτέ να απειλήσει τους πρωτοπόρους.
Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή νίκη του Perez -μετά το GP του Μονακό- και η τέταρτη συνολικά στην καριέρα του, με τον Μεξικανό να βλέπει πρώτη φορά πρώτος την καρό σημαία στο GP του κρατιδίου της Σιγκαπούρης. Ωστόσο, ο νικητής του αγώνα βρίσκεται υπό έρευνα για παράβαση κατά την διάρκεια ενός -εκ των πολλών- αυτοκινήτων ασφαλείας που βγήκαν στη πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η έντονη βροχόπτωση οδήγησε σε καθυστέρηση της εκκίνησης του αγώνα για πάνω από μία ώρα, με τον γύρο σχηματισμού να ξεκινά στις 21:05 τοπική ώρα (αντί για 20:00) και παρόλο που η βροχή είχε σταματήσει, η επιφάνεια της πίστας ήταν ακόμα ολισθηρή για την έναρξη του αγώνα. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Leclerc έχασε το προβάδισμα από τον Perez στην 1η στροφή και ο Sainz πέρασε εύκολα τον Hamilton και κατάφερε να κρατήσει την 3η θέση.
Ο Max Verstappen τερμάτισε έβδομος σε ένα γεμάτο δράση Grand Prix της Σιγκαπούρης, με τον Ολλανδό να χάνει πέντε θέσεις στην εκκίνηση και να πέφτει στην 12η θέση στην αρχή, αλλά είχε κερδίσει τρεις στον 9ο γύρο, όταν και βγήκε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας για τη σύγκρουση του Nicholas Latifi και του Zhou Guanyu. Αμέσως μετά, η εγκατάλειψη του Fernando Alonso στον 20στό γύρο από μηχανικό πρόβλημα έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Τότε, ο George Russell ήταν ο πρώτος οδηγός που έβαλε slicks ελαστικά, αφήνοντας τα ενδιάμεσα.
Ο βελτιωμένος ρυθμός του Russell ώθησε και τους υπόλοιπους οδηγούς να αρχίσουν να βάζουν slick ελαστικά στον 35ο γύρο, αλλά αμέσως μετά ο Yuki Tsunoda πήγε ευθεία στις προστατευτικές μπαριέρες της στροφής 10, κάτι που επέφερε το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας, πριν από το οποίο οι περισσότεροι οδηγοί είχαν σταματήσει για slicks. Ωστόσο, οι οδηγοί της McLaren δεν το είχαν κάνει. Ο Lando Norris και ο Daniel Ricciardo μπήκαν για ένα φρέσκο σετ μεσαίας γόμας και κατάφεραν να βγουν τέταρτοι και έκτοι κατά την επανεκκίνηση.
Ο αγώνας ξεκίνησε ξανά στον 39ο γύρο για να συνεχίσει ο Perez να προηγείται. Εν τω μεταξύ, ο Verstappen είχε ένα σοβαρό μπλοκάρισμα των τροχών σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τον Leclerc και έπεσε για λίγο στην τελευταία θέση, καθώς μπήκε στα pits για να αλλάξει ελαστικά. Αυτό λίγο πριν οι George Russell και Mick Schumacher εμφανίσουν κλαταρίσματα, μετά από επαφή τους στη στροφή 1.
Με το όριο των δύο ωρών να πλησιάζει, ο φετινός αγώνας στη Σιγκαπούρη τελείωσε με το χρονόμετρο και όχι με την συμπλήρωση των γύρων. Ο Perez είχε 26 λεπτά για να συγκρατήσει πίσω του Leclerc, ο οποίος με ενεργοποιημένο DRS από τον 43ο γύρο πίεζε αρκετά για τη νίκη. Ακολούθησε ήταν ένα εκπληκτικό κυνήγι για την πρώτη θέση, με τον Perez να ήταν εξαιρετικός στην άμυνα, κρατώντας τον Μονεγάσκο πίσω του για περισσότερα από επτά δευτερόλεπτα με το πέσιμο της καρό σημαίας.
Οι Lance Stroll και Sebastian Vettel εκμεταλλεύτηκαν τα λάθη των Hamilton και Verstappen και τερμάτισαν στην έκτη και όγδοη θέση, αντίστοιχα, μια εξαιρετική βαθμολογική συγκομιδή για την Aston Martin.
Ο Hamilton, ο οποίος προηγουμένως είχε επαφή με τις μπαριέρες στον 33ο γύρο, έκανε ένα ακόμα λάθος στην προσπάθεια του να προσπεράσει τον Vettel, μόλις δύο λεπτά πριν τη λήξη του αγώνα και έπεσε στην 9η θέση. Αυτό έδωσε προσωρινά στον Verstappen την 8η θέση, με τον οδηγό της Red Bull να τερματίζει τελικά 7ος, προσπερνώντας τον Vettel στον τελευταίο γύρο του αγώνα.
Πίσω από τον Hamilton, ο Pierre Gasly ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα, με τον Valtteri Bottas (11ος) να μην μπορεί να πάρει τον τελικό βαθμό παρά το ότι έβαλε τη μαλακή γόμα των ελαστικών στην τελευταία επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Οδηγός του αγώνα
Εκκινώντας από την 2η θέση στους δρόμους της Σιγκαπούρης, ο Sergio Perez πήρε το προβάδισμα στην εκκίνηση και στη συνέχεια πέρασε έναν αγώνα γεμάτο ένταση και αδυσώπητη πίεση από τον Charles Leclerc. Δικαίως αναγνωρίστηκε αυτή του η εμφάνιση και ο Μεξικανός αναδείχθηκε ως ο οδηγός της ημέρας.
Πιο συγκεκριμένα, ο Perez συγκέντρωσε το 22,6% των ψήφων, με τον Daniel Ricciardo να ακολουθεί με το 16,8%, τον Charles Leclerc με 9,6%, ενώ ο Lando Norris πήρε το 9,4% και ο Sebastian Vettel το 7,9%.
Ταχύτερος γύρος
Ο George Russell ήταν ο οδηγός που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και έτσι πήρε τον έναν επιπλέον βαθμό. Ο Βρετανός σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 1:46.458 στον 54ο γύρο του αγώνα.
Ο Sergio Perez έκανε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στον 57ο γύρο, σημειώνοντας 1:48.165, για να ακολουθήσει ο Carlos Sainz με 1:48.414 στον 59ο γύρο. Ακολούθησε ο Charles Leclerc με 1:48.753 στον 54ο γύρο, με τον Max Verstappen να σημειώνει 1:49.142 στον 52ο γύρο του αγώνα.
Επόμενος αγώνας
Χωρίς διακοπή, η Formula 1 μεταφέρεται στην Ιαπωνία, με την πίστα της Suzuka να επιστρέφει στο καλεντάρι μετά από απουσία 2 ετών. Το Ιαπωνικό GP έχει προγραμματιστεί για τις 7 με 9 Οκτωβρίου.
Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
---|---|---|---|
1 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 2:02:15.238 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | +7,595 δευτ. |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | +15,305 δευτ. |
4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | +26,133 δευτ. |
5 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | +58,282 δευτ. |
6 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | +61,330 δευτ. |
7 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +63,825 δευτ. |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | +65,032 δευτ. |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | +66,515 δευτ. |
10 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +74,576 δευτ. |
11 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | +93,844 δευτ. |
12 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | +97,610 δευτ. |
13 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | +1 γύρος |
14 | George Russell | Mercedes | +2 γύροι |
NC | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | Εγκατέλειψε |
NC | Esteban Ocon | Alpine Renault | Εγκατέλειψε |
NC | Alexander Albon | Williams Mercedes | Εγκατέλειψε |
NC | Fernando Alonso | Alpine Renault | Εγκατέλειψε |
NC | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | Εγκατέλειψε |
NC | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 341 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 237 |
3 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 235 |
4 | George Russell | Mercedes | 203 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 202 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 170 |
7 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 100 |
8 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 66 |
9 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 59 |
10 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | 46 |
11 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 29 |
12 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 24 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 23 |
14 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 22 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 13 |
16 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 12 |
17 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 11 |
18 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | 6 |
19 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 4 |
20 | Nyck De Vries | Williams Mercedes | 2 |
21 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
22 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Mercedes | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Racing | 576 |
2 | Ferrari | 439 |
3 | Mercedes | 373 |
4 | McLaren Mercedes | 129 |
5 | Alpine Renault | 125 |
6 | Alfa Romeo Ferrari | 52 |
7 | Aston Martin Mercedes | 37 |
8 | Haas Ferrari | 34 |
9 | AlphaTauri | 34 |
10 | Williams Mercedes | 6 |