Η FIA τιμώρησε τη Red Bull με ποινή 7 εκατ. δολαρίων και με μείωση 10% στον χρόνο αεροδυναμικών δοκιμών της για τους επόμενους 12 μήνες, εξαιτίας της υπέρβασης του budget cap του 2021, αλλά τόσο η Ferrari, όσο και η McLaren, βρίσκουν την ποινή “όχι αρκετά σκληρή και πολύ περιορισμένη”, σε αντίθεση με τον Christian Horner που την χαρακτήρισε “τεράστια και δρακόντεια”.

O Laurent Mekies, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, παρότι επαίνεσε τη FIA για τη διαφάνειά της στην απόφαση, αποκαλώντας την ως “πολύ σαφές συμπέρασμα”, σημείωσε πως η ποινή που επιβλήθηκε στη Red Bull είναι πολύ περιορισμένη. Συγκεκριμένα είπε:

Έχουμε μιλήσει πολύ τις τελευταίες εβδομάδες για το τι μπορεί να κάνει κανείς με μισό εκατομμύριο δολάρια περισσότερα, ή ένα εκατομμύριο ή δύο ή τρία. Δύο εκατομμύρια δολάρια είναι ένα σημαντικό ποσό και έχουμε πει τη γνώμη μας αρκετές φορές για αυτό το θέμα.

Εμείς στη Ferrari πιστεύουμε ότι αυτό το ποσό αξίζει περίπου μερικά δέκατα [ανά γύρο] και έτσι είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι αυτοί οι αριθμοί μπορούν να έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο αποτέλεσμα των αγώνων και ίσως ακόμη και σε ένα πρωτάθλημα.

Ο Mekies εξήγησε ότι η Ferrari δεν πιστεύει πως η μείωση του χρόνου των αεροδυναμικών δοκιμών θα αντισταθμίσει το πιθανό κέρδος από την υπέρβαση του budget cap.

Όσο για τη ποινή, δεν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτή για δύο σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι εμείς στη Ferrari δεν καταλαβαίνουμε πώς η μείωση κατά 10% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών μπορεί να αντιστοιχεί στον ίδιο χρόνο γύρου που αναφέραμε προηγουμένως.

Επιπλέον, υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα σε αυτό. Εφόσον δεν υπάρχει μείωση του budget cap στη ποινή, το βασικό αποτέλεσμα είναι να πιέσεις τον ανταγωνιστή να ξοδέψει τα χρήματα αλλού.

Έχει απόλυτη ελευθερία να χρησιμοποιεί τα χρήματα που δεν μπορεί πλέον να ξοδέψει για τη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD λόγω της μείωσης κατά 10%, για τη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου ή ποιος ξέρει τι άλλο. Η ανησυχία μας είναι ότι ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων σημαίνει ότι το πραγματικό αποτέλεσμα της ποινής είναι πολύ περιορισμένο.

Αλλά ο Mekies θεώρησε ότι ήταν σημαντικό για την F1 να αποδεχθεί η Ferrari την απόφαση και να πάνε παρακάτω, εκφράζοντας την ελπίδα του ότι δεν θα επαναληφθεί το ίδιο και του χρόνου.

Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να προχωρήσουμε και πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό για εμάς, αλλά και για ολόκληρη τη F1 και τους οπαδούς, ότι για το 2022 δεν χρειάζεται να περιμένουμε τον επόμενο Οκτώβριο για να δούμε την έκβαση των λογαριασμών. Θα υποστηρίξουμε τη FIA να κάνει ό,τι χρειάζεται για να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα το συντομότερο δυνατό.

1

Ο Andreas Seidl, ο επικεφαλής της McLaren τόνισε πως είναι ενθαρρυντικό να βλέπει κανείς ότι η διαδικασία της FIA λειτούργησε αποτελεσματικά, αλλά αμφισβήτησε το μέγεθος της ποινής και προέτρεψε οι μελλοντικές κυρώσεις να είναι σκληρότερες.

Είναι ανάμεικτα τα συναισθήματα για να είμαι ειλικρινής. Νομίζω ότι από τη θετική πλευρά, είναι πραγματικά καλό που έχουμε επιβεβαίωση ότι η διαδικασία ελέγχου που έχει κάνει η FIA με όλες τις ομάδες έχει γίνει με πολύ ενδελεχής και με επιμελή τρόπο, με τους ελέγχους να επιβεβαιώνουν πως μια ομάδα παραβίασε το όριο.

Είναι επίσης θετικό ότι στην πραγματικότητα έχει εφαρμοστεί μια ποινή, η οποία ελπίζουμε ότι είναι τελικά καλή για το άθλημα στο οποίο είμαστε, γιατί ελπίζουμε πως θα αποθαρρύνει τις ομάδες στο μέλλον να πάνε στη κόκκινη ζώνη, ανεξάρτητα από το αν μιλάμε για οικονομικούς, αγωνιστικούς ή τεχνικούς κανονισμούς.

Αλλά, φυσικά, από την άποψή μας, αν κοιτάξετε την ποινή, απλά δεν ταιριάζει με την παράβαση. Επομένως, δεν είναι αρκετά σκληρή. Και προφανώς ελπίζουμε ότι προχωρώντας σε παρόμοιες παραβάσεις οι ποινές να είναι πολύ σκληρότερες.

Ερωτηθείς για τον αντίκτυπο της μείωσης του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών, είπε:

Φυσικά, το 10% κάνει τη διαφορά από την πλευρά της ανάπτυξης. Αλλά και πάλι, αν το συγκρίνετε με την παραβίαση, απλά δεν ταιριάζει με την παραβίαση.

Ο Seidl υποβάθμισε επίσης τις εξηγήσεις του Horner για το πως η Red Bull ξεπέρασε το budget cap.

Δεν είδα τη συνέντευξη του. Δεν μου άρεσαν τα παραμύθια ως παιδί. Γι’ αυτό δεν με ενδιέφερε να ακούσω τη συνέντευξη τύπου του Christian. Νομίζω ότι, όπως επιβεβαίωσαν τα ευρήματα της FIA και για τις 10 ομάδες, τελικά είναι μια επιβεβαίωση ότι το budget cap λειτουργεί.

Εννέα ομάδες κατάφεραν να παραμείνουν εντός του ανώτατου ορίου και από όσο καταλαβαίνω κατάφεραν επίσης να πλησιάσουν το ανώτατο όριο, που ήταν η ιδέα της εισαγωγής του budget cap. Και επομένως υποθέτω, από τη δική μου οπτική γωνία, θα είναι εντελώς λάθος να κατηγορήσουμε πως δεν δόθηκε ο απαιτούμενος χώρος και χρόνος για ερμηνείες των κανονισμών.

2

O CEO της McLaren, Zak Brown, πρόσθεσε:

Είμαι χαρούμενος που η αλήθεια είναι εκεί έξω τώρα και το αποτέλεσμα είναι όπως το περιμέναμε. Υπήρξε παραβίαση του budget cap από μια ομάδα, με τις υπόλοιπες εννέα να λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες. Ως εκ τούτου, είναι σωστό να ληφθούν μέτρα τιμωρίας. Εάν η FIA θέλει να είναι πιο αποτελεσματική και οι τιμωρίες της να χρησιμεύουν ως μάθημα για τους άλλους όταν παραβιάζονται οι κανονισμοί με αυτόν τον τρόπο, τότε οι ποινές πρέπει να είναι πολύ πιο σκληρές στο μέλλον.

Ελπίζουμε ότι τα διδάγματα που αντλήθηκαν από αυτή τη διαδικασία θα σημαίνουν πλέον ότι όλες οι ομάδες έχουν σαφή κατανόηση των κανονισμών, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν μελλοντικές παραβιάσεις. Αν και χαιρόμαστε που τους βλέπουμε να ενεργούν, ελπίζουμε ότι η FIA θα λάβει πιο ισχυρά μέτρα στο μέλλον εναντίον εκείνων που παραβιάζουν εσκεμμένα τους κανονισμούς.

3

Ο διευθυντής της Haas, Gunther Steiner, είπε πως ούτε το χρηματικό πρόστιμο ούτε η μείωση του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών ήταν όσο σκληρά θα έπρεπε:

Τα χρήματα δεν σημαίνουν τίποτα για τις άλλες ομάδες, είναι καλό για τη FIA να παίρνει χρήματα! Η περικοπή των αεροδυναμικών δοκιμών κατά 10% δεν σημαίνει πολλά, γιατί δεν υπάρχει πραγματική ποινή. Ναι, έχει λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. Είναι τόσο απλό.

Αυτό που έπρεπε να κάνουν είναι να επιβάλουν χρηματική ποινή και μείωση του budget cap της επόμενης χρονιάς. Μια τέτοια ποινή θα ήταν πολύ πιο λογική από τη μείωση 10% στον χρόνο αεροδυναμικών δοκιμών.

4

Ο διευθυντής της ομάδας της Alfa Romeo, Fred Vasseur, προειδοποίησε ότι η ποινή της Red Bull μπορεί να παροτρύνει άλλες ομάδες να σκεφτούν να υπερβούν το buddget cap. Όπως είπε:

Είναι πολύ μικρή ποινή από αθλητικής πλευράς. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αυτές οι αποφάσεις δεν θα ενθαρρύνουν τις ομάδες να κάνουν υπερβολικές δαπάνες στο μέλλον, γιατί ο καθένας θα κάνει τον δικό του υπολογισμό για να μάθει αν έχει νόημα να ξοδέψει X εκατομμύρια περισσότερα ένα χρόνο για να έχει 10% λιγότερο χρόνο αεροδυναμικών δοκιμών την επόμενη χρονιά.

Δεν είμαστε μια τέτοια ομάδα, δεν σκεφτόμαστε έτσι και δεν είναι θέμα για μένα. Επίσης δεν έχω την επιλογή, αλλά βάζω τον εαυτό μου στη θέση τους.