Η 11η γενιά του Honda Civic είναι διαθέσιμη αποκλειστικά ως υβριδική στην αγορά της Ευρώπης, με το αυτοκίνητο να συνδυάζει την “συναρπαστική οδηγική εμπειρία” με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Κάτω από το καπό του συναντάμε τον 2.000 κυβικών εκατοστών i-VTEC βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, απόδοσης 145 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. με 175 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες.

1

Το σύνολο αποδίδει 184 άλογα (135 kW ) και 315 Nm ροπής, με το κινητήρα βενζίνης να έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του που βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης 41%, ένα από τα υψηλότερα νούμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία για αυτοκίνητο δρόμου παραγωγής.

Το νέο Civic χρειάζεται 4,7 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, εκπέμποντας 108 γρ CO2 ανά χιλιόμετρο, με τον κινητήρα να διαθέτει βελτιστοποιημένο σύστημα άμεσου ψεκασμού για αποτελεσματικότερη καύση και υψηλότερη ροπή, με τον ειδικό σχεδιασμό των αυλών εισαγωγής και τον καταλύτη που ενεργοποιείται σε χαμηλή θερμοκρασία, να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών.

2

Η Honda τοποθετεί στον κινητήρα του νέου Civic στροφαλοφόρο άξονα υψηλής ακαμψίας και έναν δευτερεύων άξονα εξισορρόπηση κραδασμών, που μαζί με την επιπλέον μόνωση στην πολλαπλή εισαγωγής και στο κάλυμμα του κινητήρα και σε συνδυασμό με το σύστημα Active Noise Control (ANC), ελαχιστοποιούν τον θόρυβο που φτάνει στη καμπίνα. Το σύστημα Active Sound Control (ASC) από την άλλη, ενισχύει την σπορ νότα του κινητήρα.

Οι δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας ελέγχεται από μια νέα, συμπαγή μονάδα (PCU) που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η PCU επιτρέπει τη ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση, συμβάλλοντας σε περαιτέρω αύξηση, κατά 12%, στην απόδοση ισχύος σε σχέση με προηγούμενες εφαρμογές της τεχνολογίας e:HEV της Honda.

3

Η αύξηση της πυκνότητας ισχύος και της απόδοσης της PCU, έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η ηλεκτρική ισχύ, επιτρέποντας στην ηλεκτρική μονάδα να αναλάβει περισσότερο φορτίο. Επιπλέον η διαχείρισή της πραγματοποιείται από μια καλωδίωση αλουμινίου που συμβάλει κατά 40% στη μείωση του βάρους της σε σύγκριση με μία συμβατική καλωδίωση χαλκού.

Κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται η τελευταία έκδοση του Intelligent Power Unit και, που είναι μικρότερη (2,3 εκατοστά πιο λεπτή) και ελαφρύτερη κατά 1 κιλό και επωφελείται από αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, έχοντας 72 κυψέλες. Αυτό το σύστημα προσφέρει την αίσθηση της στιγμιαίας ροπής και ισχυρής επιτάχυνσης, ενώ παράλληλα προσφέρει εξαιρετική απόδοση. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου.

4

Το υβριδικό Civic e:HEV δίνει την επιλογή στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα 4 προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual), με το αυτοκίνητο να εναλλάσσει απρόσκοπτα από μόνο του την ηλεκτρική, υβριδική και θερμική λειτουργία του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Κεντρικό στοιχείο του συστήματος e:HEV είναι το κιβώτιο σταθερής σχέσης, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ελαχιστοποίηση των μηχανικών τριβών και ελέγχεται από μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), η οποία βελτιστοποιεί το όχημα σε κάθε οδηγικό σενάριο.

Την εξαιρετική απόδοση ισχύος συμπληρώνει ο σχεδιασμός του πλαισίου. Το Civic e:HEV έχει εξελιχθεί με ιδιαίτερη έμφαση στην απόκριση και πληροφόρηση του τιμονιού, ενισχύοντας την αίσθηση σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο. Η βελτιωμένη ευστάθεια στην ευθεία και σε δρόμους με ανωμαλίες επιτυγχάνεται χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο των 35 χλστ. και σε ένα φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο 18 χλστ. σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου. Η σταθερότητα στις στροφές και η συνολική απόκριση στις εντολές του οδηγού έχουν βελτιωθεί περαιτέρω με την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος και τη χρήση σφαιρικών συνδέσμων χαμηλής τριβής και νέων εμπρός αμορτισέρ. Ο συνδυασμός όλων αυτών ενισχύει τη δυναμική αίσθηση.

5

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και στη διαχείριση του θορύβου, προκειμένου να επιτευχθεί ένα αθόρυβο και ήρεμο περιβάλλον στην καμπίνα, ενώ την ίδια στιγμή να βελτιώνεται η συνολική οδηγησιμότητα του οχήματος, με αποτέλεσμα μία ομαλή, γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση.

Για αύξηση της οδηγικής απόλαυσης και της απόκρισης μία νέα λογική ελέγχου με την ονομασία “winding control”, εξασφαλίζει ότι η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης διατηρείται όταν το όχημα στρίβει σε δρόμους με στροφές. Ως εκ τούτου, επιτυγχάνεται άμεση επιτάχυνση, προσφέροντας μία πραγματικά δυναμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Στον αυτοκινητόδρομο, η πρόσθετη ροπή και η ηλεκτρική ισχύς παρέχουν δυναμική επιτάχυνση στις προσπεράσεις με υψηλή ταχύτητα αλλά με μειωμένο θόρυβο περιστροφής του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για πιο ξεκούραστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.