Η Ferrari πιστεύει ότι έχασε από την Red Bull στον “πόλεμο της ανάπτυξης” στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, επειδή όπως δήλωσε ο Mattia Binotto αντιμετώπισε ένα πιο περίπλοκο έργο στη βελτίωση του μονοθεσίου της.

Η Scuderia ξεκίνησε το φετινό πρωτάθλημα ως το φαβορί, με τον Charles Leclerc να κερδίζει τα δύο από τα τρία πρώτα GP της σεζόν. Ωστόσο, η Red Bull επανήλθε γρήγορα από το δύσκολο ξεκίνημά της, παρουσιάζοντας βελτιώσεις που βοήθησαν τον Max Verstappen να πάρει τον έλεγχο του πρωταθλήματος οδηγών και να κατακτήσει το πρωτάθλημα στο Ιαπωνικό GP, ενώ κέρδισε συνολικά 15 αγώνες, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.

Αναλογιζόμενος γιατί η Red Bull μπόρεσε να παρουσιάσει καλύτερο μονοθέσιο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ο Mattia Binotto, πιστεύει ότι ήταν το αποτέλεσμα της εστίασης των δύο ομάδων σε εντελώς διαφορετικούς τομείς στη βελτίωση των μονοθεσίων τους, λέγοντας πως το κύριο μέλημα της Red Bull ήταν να μειώσει το βάρος του μονοθεσίου της, επειδή στην αρχή του πρωταθλήματος αυτό ήταν πολύ βαρύ. Όπως είπε, ήταν πιο εύκολο να μειωθεί το βάρος παρά η Ferrari να βελτιώσει την αεροδυναμική του δικού της μονοθεσίου.

Πρόσθεσε δε, πως κρίνοντας σήμερα και κοιτάζοντας πίσω, η εξέλιξη που έκανε η Ferrari “δεν ήταν σίγουρα επαρκής”, επειδή αυτή σταμάτησε νωρίς λόγω του budget cap, τονίζοντας:

Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να αναθεωρήσουμε. Έχουμε κάνει τη σωστή επιλογή σταματώντας τόσο νωρίς την ανάπτυξη του φετινού μονοθεσίου για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2023; Δεν ξέρω.

Νομίζω ότι μόνο το 2023 μπορεί να μας πει ποια ήταν η σωστή επιλογή ή όχι. Περισσότερο από αυτό, ίσως θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει μια καλύτερη και σωστή εξέλιξη του μονοθεσίου, στο πλαίσιο αυτού που κάναμε. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αναθεωρήσουμε.

Αλλά νομίζω ότι ο κύριος λόγος για τη βελτίωση της Red Bull ήταν επειδή είχε μια ξεκάθαρη διαδρομή, η οποία ήταν η μείωση του βάρους. Νομίζω ότι ήταν πιο απλή η εξαγωγή απόδοσης από το ίδιο το μονοθέσιο.

Νομίζω ότι αυτό που ήταν σημαντικό για εμάς ήταν να επιστρέψουμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί και αυτός ήταν πραγματικά ο στόχος μας. Για μένα, το να παλεύω για μια καλή θέση στον 22ο αγώνα, είναι το καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί σημαίνει ότι ήμασταν ανταγωνιστικοί όχι μόνο στην αρχή, όπου είχαμε ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο. Κανείς δεν θα το περίμενε. Όμως συνεχίσαμε να παλεύουμε κατά τη διάρκεια της ίδιας της σεζόν και μέχρι το τέλος.

Είχαμε κάποια σκαμπανεβάσματα. Υπήρξαν αγώνες όπου δεν ήμασταν αρκετά καλοί και θα το αναθεωρήσουμε. Αλλά νομίζω ότι περισσότερο από τη δεύτερη θέση στα πρωταθλήματα των οδηγών και των κατασκευαστών, αυτό που είναι σημαντικό για μένα είναι το γεγονός ότι στον 22ο αγώνα συνεχίζαμε να παλεύουμε για καλές θέσεις.