Μειωμένο κόστος διέλευσης σε σχέση με το ισχύον προβλέπεται στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία παρέλαβαν από το ΤΑΙΠΕΔ οι οκτώ υποψήφιοι.

Όπως έγινε γνωστό, από το 2024 το κόστος διοδίων ορίζεται στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, με τον ΦΠΑ, έναντι των 2,8 ευρώ που πληρώνουν σήμερα οι διερχόμενοι οδηγοί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύμβαση δεν περιλαμβάνεται η πρόταση που είχε τεθεί από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για κυμαινόμενα διόδια ανάλογα με την ώρα διέλευσης, σε κάθε περίπτωση, όμως, το κείμενο που παρέλαβαν οι ενδιαφερόμενοι θα τεθεί σε διαπραγμάτευση πριν οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο και οι διατυπώσεις και βάσει αυτού θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές οι υποψήφιοι όμιλοι.

Στόχος της κυβέρνησης και του ταμείου είναι η διαδικασία υποβολής προσφορών να έχει ολοκληρωθεί πριν από τις εκλογές, με την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης να λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές οι 8 “μνηστήρες” της Αττικής Οδού: o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.

Η υφιστάμενη σύμβαση περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, υπάγεται επίσης στην Αττική Οδό.