Πριν ένα μήνα η FIA ανακοίνωσε τις ποινές στις Red Bull και Aston Martin για την παραβίαση του ορίου του προϋπολογισμού τους για τη σεζόν του 2021, με την πρώτη να δέχεται χρηματικό πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και μείωση του διαθέσιμου χρόνου της στην αεροδυναμική σήραγγα κατά 10%.

1

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της F1, έχοντας κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull θα είχε κανονικά το 70% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών σε σχέση με την 7η ομάδα του φετινού πρωταθλήματος, που ισοδυναμεί με 224 χρήσεις. Αλλά λόγω της ποινής, ο χρόνος θα μειωθεί κατά 10%, που σημαίνει ότι πέφτει στο 63% (202 χρήσεις).

Η Ferrari ως δευτεραθλήτρια θα έχει 75% (240 χρήσεις), ενώ η Mercedes που τερμάτισε τρίτη στο πρωτάθλημα το 80% (256 χρήσεις). Η κλιμακωτά αυξανόμενη προς τα κάτω χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας γίνεται ώστε όλες οι ομάδες να μπορούν να ανταγωνιστούν τις κορυφαίες.

2

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο Toto Wolff δήλωσε ότι η ποινή της Red Bull θα της στοιχίσει για την σεζόν του 2023, κυρίως λόγω του σημαντικά μειωμένου χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών, τονίζοντας χαρακτηριστικά:

Νομίζω ότι είναι πιο δύσκολο (λόγω του ορίου στον προϋπολογισμό να φτάσεις τους πρώτους), γιατί δεν μπορείς πραγματικά να επενδύσεις περισσότερα χρήματα για να έρθει το αποτέλεσμα πιο γρήγορα.

Αλλά νομίζω ότι πλέον, όπως είναι οι αεροδυναμικοί κανονισμοί και η ποινή που έχουν πάρει (Red Bull), που ισοδυναμεί περίπου με 25% λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα, αυτό μπορεί να έχει αποτέλεσμα. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν τεθεί οι κανονισμοί, οι περιορισμοί ATR, σημαίνει ότι υπάρχουν ομάδες που είναι πιο πίσω και μπορούν πραγματικά να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προόδου σε σύγκριση με τις πρώτες.

Αυτός είναι και ο λόγος που θα δούμε πολύ πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα στο μέλλον γιατί αν είσαι τελευταίος, θα έχεις 40% παραπάνω χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα. Λοιπόν, είναι σαφές ότι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που πρέπει να χρησιμοποιήσεις. Είναι δεδομένο ότι μπορούμε να το αξιοποιήσουμε; Ποιος ξέρει;

Η Red Bull είναι μια λαμπρή αγωνιστική ομάδα. Θα τους δώσει ένα επιπλέον κίνητρο και απέναντι στη Ferrari, είναι 7%. Είναι όλα οριακά παιχνίδια και εμείς ήμασταν λίγο πιο κοντά στη Ferrari στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν.