Η Audi έχει δεσμευτεί να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2026, αλλά φαίνεται ότι υπάρχει ακόμα ζωή στα μοντέλα επιδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρία αποκάλυψε επίσημα τις Performance εκδόσεις των RS6 Avant και RS7 Sportback, με τα δύο μοντέλα θα διαθέτουν αρκετές μηχανικές αναβαθμίσεις που τα κάνουν ακόμα πιο αποδοτικά.

Ξεκινώντας με τον 4,0-λίτρο TFSI twin-turbo V8 κινητήρα, αυτός αποδίδει τώρα 630 ίππους και 850 Nm ροπής, μια αύξηση 30 ίππων και 50 Nm ροπής σε σχέση με τις “απλές” εκδόσεις. Για το 0-100 χλμ/ώρα, τα αυτοκίνητα πλέον χρειάζονται μόλις 3,4 δευτ., ήτοι 0,2 δευτ. ταχύτερα.

Τα νούμερα είναι αρκούντως εντυπωσιακά, αν αναλογιστείς ότι το βάρος του RS6 Avant Performance είναι στα 2.090 κιλά, ενώ αυτό του RS7 Sportback Performance στα 2.065 κιλά. Τα RS6 Performance και RS7 Performance διαθέτουν το RS Dynamic πακέτο στάνταρ, αυξάνοντας την τελική ταχύτητα στα 280 χλμ/ώρα και προσθέτοντας σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Επιπλέον, τα δύο μοντέλα διαθέτουν ένα νέο ελαφρύτερο και μικρότερο κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει αυτόματα. Η δουλειά του είναι να κατευθύνει την ισχύ του κινητήρα περισσότερο στον πίσω άξονα, καθώς το 60% της απόδοσης του κινητήρα διοχετεύεται by default προς τα πίσω, σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση, έως και το 85% μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς ή το πολύ 70% στον μπροστινό άξονα. Αυτό το νέο διαφορικό κάνει πιο ακριβή το χειρισμό του αυτοκινήτου κατά τις στροφές και μειώνει τον κίνδυνο υποστροφής, όταν τα αυτοκίνητα πιέζονται στο όριο.

Τα μοντέλα Performance εφοδιάζονται στάνταρ με ζάντες από χυτό αλουμίνιο 21 ιντσών που μπορούν να αναβαθμιστούν σε σετ 22 ιντσών. Η καινοτομία εδώ έρχεται από την διαδικασία σφυρηλάτησης, που έχει σαν αποτέλεσμα το βάρος του κάθε τροχού να είναι περίπου πέντε κιλά λιγότερα σε σύγκριση με τους κανονικούς τροχούς 22 ιντσών, ήτοι μια συνολική μείωση μη αναρτώμενης μάζας 20 κιλών.

Οι ζάντες “ντύνονται” με τα Sport Contact 7 ελαστικά της Continental, διαστάσεων 285/30, που υπόσχονται να προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ μειώνουν την απόσταση που απαιτείται για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα κατά δύο μέτρα.

Μια επιπλέον μείωση του βάρους κατά 34 κιλά έχει έρθει από την τοποθέτηση των κεραμικών φρένων, με τους δίσκους εμπρός να έχουν διάμετρο 440 χλστ. και 370 χλστ. πίσω. Οι δαγκάνες μπορούν να βαφτούν σε κόκκινο, μπλε ή γκρι χρώμα και αποτελούν μέρος του προαιρετικού RS Dynamic Package Plus, το οποίο ανεβάζει επιπλέον την τελική ταχύτητα στα 305 χλμ/ώρα.

Τα RS6 Avant και RS7 Sportback Performance είναι διαθέσιμα σε 16 εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του νέου Ascari Blue με ματ ή μεταλλικό φινίρισμα και το νέο -μόνο ματ – Dew Silver.

Για να ξεχωρίσει τα αυτοκίνητα από τα κανονικά μοντέλα, η Audi βάφει μερικά από τα μέρη σε γκρι ματ, όπως το εμπρός splitter και πλαϊνά πτερύγια, τα καπάκια των καθρεπτών, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τις ράγες οροφής, τα περιγράμματα των πλευρικών παραθύρων και τον πίσω διαχύτη. Εναλλακτικά, ένα προαιρετικό πακέτο carbon ματ/μαύρο σκουραίνει τα προαναφερθέντα μέρη, όπως και το εμπρός λογότυπο.