Η Guangzhou Automobile Group (GAC) ανακοίνωσε σήμερα ότι η κοινοπραξία της με τη Honda δεν παράγει ούτε πουλά πλέον προϊόντα για λογαριασμό της Acura, κάτι που σημαίνει ότι η premium ιαπωνική εταιρία αποχώρησε επίσημα από την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου.

Η GAC θα συνεχίσει να παρέχει after sales υπηρεσίες στους πελάτες της Acura στην Κίνα μέσω του δικτύου της, με την κοινοπραξία να συνεχίσει να παράγει μοντέλα για την Honda.

Η ιστορία της Acura στην Κίνα ξεκινά τον Απρίλιο του 2016 και την έκθεση του Πεκίνο, όταν είχε αποκαλύψει εκεί το CDX. Αυτό ήταν ένα συμπαγές crossover που είχε σχεδιαστεί κυρίως για την κινέζικη αγορά, καθώς ήταν το πρώτο που έγινε διαθέσιμο στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως.

Έκτοτε, η εμπορική πορεία της premium ιαπωνικής εταιρίας στην Κίνα δεν ήταν αξιόλογη, γι’αυτό και η Honda αποφάσισε να αποσύρει από την κινεζική αγορά την Acura στα τέλη του 2022. Η Honda συνεργάστηκε με την τοπική της κοινοπραξία GAC για την Acura, μια από τις πολλές κινεζικές μάρκες με τις οποίες η Honda έχει συνεργαστεί για να πουλήσει τα προϊόντα της στην ασιατική χώρα.

Τα μοντέλα της GAC Acura, το CDX και το RDX, θα είναι διαθέσιμα έως ότου εξαντληθεί το στοκ. Μόλις γίνει αυτό, οι αντιπρόσωποι της GAC Honda θα συνεχίσουν να συντηρούν τα οχήματα της GAC Acura σε όλη τη χώρα, ενώ οι εργαζόμενοι της Acura θα ενσωματωθούν στην Honda.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η καλύτερη χρονιά πωλήσεων της GAC Acura ήταν το 2019, όταν πούλησε 14.701 αυτοκίνητα, ενώ το 2021 η μάρκα πούλησε μόλις 6.554 αυτοκίνητα.