Το νέο Honda Civic Type R φορά τον 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο turbo VTEC κινητήρα απόδοσης 329 ίππων με 420 Nm ροπής, με την μέγιστη ιπποδύναμη του να παράγεται στις 6.500 σ.α.λ, με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.500 και 4.000 σ.α.λ. Ο K20C1 κινητήρας έχει όριο περιστροφής τις 7.000 σ.α.λ και επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 275 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με την Honda, το νέο turbo έχει νέο σχήμα και αριθμό πτερυγίων, που δημιουργούν μεγαλύτερη πίεση με μεγαλύτερο εύρος στροφών και μεγαλύτερη απόδοση. Νέα είναι τόσο η εισαγωγή αέρα, όσο και η εξάτμιση, η οποία διαθέτει ενεργές βαλβίδες που ανοίγουν στις υψηλότερες στροφές ώστε ο κινητήρας να παράγει δυνατότερο ήχο.

Τα μεγαλύτερα ανοίγματα της μάσκας, το μεγαλύτερο ψυγείο και ο νέος μεγαλύτερος ανεμιστήρας συμβάλλουν στη καλύτερη ψύξη του κινητήρα, με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο να έχει βελτιωθεί και αυτό, προσφέροντας καλύτερη σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο. Οι δαγκάνες των φρένων ζυγίζουν λιγότερο, με τη ψύξη του συστήματος πέδησης να έχει βελτιωθεί.