Το κρύο επηρεάζει αρνητικά την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στη Νορβηγία, στη χώρα που πέρυσι 8 στα 10 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά, θέλησαν να διαπιστώσουν ποια είναι η πραγματική αυτονομία 29 ηλεκτρικών μοντέλων, υπό χειμερινές συνθήκες.
Το Tesla Model S ήταν με διαφορά το μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία αφού έφτασε τα 530 χλμ, όντας μικρότερη κατά 16,4% από αυτή που ανακοινώνει η εταιρία στον κύκλο WLTP. Τοπ μοντέλο με τη μεγαλύτερη διαφορά ήταν το Toyota BZ4X 2WD αφού από 503 αυτονομίας WLTP διένυσε μόλις 323 χλμ (-35,79%). Κακή επίδοση σημείωσαν επίσης τα Hongqi E-HS9, Skoda Enyaq Coupe RS και Mercedes EQE 300.
Από την άλλη, το μοντέλο με τη μικρότερη διαφορά ήταν το Maxus Euniq6 αφού διένυσε 317 χλμ από τα 354 που ανακοινώνει η εταιρία (-10,45%).
Μοντέλο | Αυτονομία WLTP | Πραγματική αυτονομία | Διαφορά |
---|---|---|---|
Tesla Model S Standard | 634 | 530 | −16,40% |
Mercedes EQE 300 | 614 | 409 | −33,39% |
BMW i7 xDrive60 | 595 | 424 | −28,74% |
NIO ET7 | 580 | 434 | −25,17% |
BMW i4 eDrive40 | 565 | 434 | −23,19% |
Tesla Model X Plaid | 543 | 444 | −18,23% |
Nissan Ariya 2WD | 533 | 400 | −24,95% |
Volkswagen ID.5 Pro | 526 | 378 | −28,14% |
Byd Han | 521 | 406 | −22,07% |
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWt | 515 | 389 | −24,47% |
Skoda Enyaq Coupe RS | 510 | 338 | −33,73% |
Toyota BZ4X 2WD | 503 | 323 | −35,79% |
Voyah Free | 501 | 391 | −21,96% |
Hongqi E-HS9 | 465 | 303 | −34,84% |
Kia Niro EV | 460 | 343 | −25,43% |
Tesla Model Y 2WD | 455 | 337 | −25,93% |
Hyundai Ioniq 5 4WD | 454 | 345 | −24,01% |
Mercedes EQB 250 | 452 | 334 | −26,11% |
MG ZS LR | 440 | 352 | −20,00% |
JAC e-JS4 | 433 | 323 | −25,40% |
BMW iX1 | 428 | 337 | −21,26% |
Renault Megane | 428 | 318 | −25,70% |
MG 4 | 425 | 338 | −20,47% |
Kia EV6 GT | 424 | 349 | −17,69% |
BYD Atto 3 | 420 | 311 | −25,95% |
Volkswagen ID Buzz | 408 | 310 | −24,02% |
MG 5 | 380 | 313 | −17,63% |
MG Marvel R | 370 | 308 | −16,76% |
Maxus Euniq6 | 354 | 317 | −10,45% |
Η μείωση της αυτονομίας επηρεάζεται από δύο καταστάσεις. Πρώτον, οι χημικές διεργασίες μέσα σε μια μπαταρία επιβραδύνονται σε χαμηλές θερμοκρασίες και δεύτερον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ενέργεια από τη μπαταρία για να θερμάνουν τη καμπίνα, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που αυτοί δημιουργούν μεγάλη ποσότητα θερμότητας λόγω του τρόπου λειτουργίας τους, θερμότητα που χρησιμεύει για να ζεσταθούν οι επιβάτες.