Οι οδηγοί ανέκαθεν είναι αντιμέτωποι με επιπλέον προβλήματα τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπως παγωμένοι δρόμοι, χιονισμένα αυτοκίνητα και “νεκρές” μπαταρίες. Οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν μια επιπλέον πρόκληση όταν πέφτει η θερμοκρασία, τη μικρότερη αυτονομία.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Recurrent, μιας startup που παρακολουθεί την υγεία των μπαταριών σε περίπου 10.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά βλέπουν την αυτονομία τους να μειώνεται έως και κατά 32%.

Η εταιρεία ανέλυσε δεδομένα από 7.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και προσδιόρισε τη μείωση της αυτονομίας που μπορούν να περιμένουν οι ιδιοκτήτες τους μεταξύ μιας ημέρας με 21 βαθμούς Κελσίου (70 βαθμοί Φαρενάιτ) και μιας ημέρας με θερμοκρασίες μεταξύ -7 και -1 βαθμών Κελσίου (20-30 βαθμών Φαρενάιτ).

Η έρευνα έδειξε πως το μοντέλο με τη μεγαλύτερη πτώση στην αυτονομία του είναι το Chevrolet Bolt με 32%, ενώ αυτό με τη μικρότερη είναι το Jaguar I-Pace με μόλις 3%.

1

Η μείωση της αυτονομίας επηρεάζεται από δύο καταστάσεις. Πρώτον, οι χημικές διεργασίες μέσα σε μια μπαταρία επιβραδύνονται σε χαμηλές θερμοκρασίες και δεύτερον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ενέργεια από τη μπαταρία για να θερμάνουν τη καμπίνα, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που αυτοί δημιουργούν μεγάλη ποσότητα θερμότητας λόγω του τρόπου λειτουργίας τους, θερμότητα που χρησιμεύει για να ζεσταθούν οι επιβάτες.

Η Recurrent προτείνει μερικούς τρόπους προκειμένου να μειωθεί όσο λιγότερο γίνεται η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τον χειμώνα. Έτσι αναφέρει πως οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία προετοιμασίας των αυτοκινήτων τους ώστε να ζεστάνουν την καμπίνα και την μπαταρία πριν το οδηγήσουν και ενώ αυτό βρίσκεται ακόμη συνδεδεμένο με φορτιστή. Επιπλέον, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι μπορούν να κρατούν ζεστούς τους επιβάτες χωρίς να σπαταλούν την ίδια ενέργεια σε σχέση με τον κλιματισμό.