Kαταδικάστηκε ο πρώην CEO της Audi για τη συμμετοχή του στο Dieselgate

Σχετικά άρθρα

Ο Rupert Stadler, πρώην CEO της Audi καταδικάστηκε σήμερα από το δικαστήριο του Μονάχου σε ποινή φυλάκισης ενός έτους και εννέα μηνών με ανασταλτικό χαρακτήρα και με πρόστιμο ύψους 1,1 εκατομμυρίου ευρώ, επειδή δήλωσε ένοχος για την εμπλοκή του στο Dieselgate. Το ποσό του 1,1 εκατ. ευρώ θα πάει στο κρατικό ταμείο και σε μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Η πρώτη ποινική δίκη για το Dieselgate διήρκεσε δύο χρόνια και εννέα μήνες και ο Stadler που αρχικά υποστήριζε πως δεν γνώριζε τίποτα για το Dieselgate, ομολόγησε την ενοχή του με αντάλλαγμα μια ποινή φυλάκισης 1 έτους και 9 μηνών με αναστολή αντί για κάθειρξη 10 ετών, αλλά και με την καταβολή χρηματικού προστίμου 1,1 εκατ. ευρώ.

Ο Stadler παραδέχθηκε ότι το 2015 καθυστέρησε να αναστείλει την πώληση των μοντέλων με τα παράνομα λογισμικά στην Ευρώπη, αν και είχε ήδη ξεσπάσει το σκάνδαλο στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις αρχές, από τη θέση που κατείχε, ο Stadler όφειλε να είναι προσεκτικότερος, να δώσει πληροφορίες στις αρμόδιες υπηρεσίες και, τελικά, να παρέμβει.

Ο Stadler ήταν ο σημαντικότερος κατηγορούμενος στην υπόθεση των πετρελαιοκινητήρων, καθώς ήταν CEO της Audi και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του VW Group. Κατηγορούμενοι ήταν επίσης ο πρώην επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων της Audi, Wolfgang Hatz και o ανώτερος μηχανικός Giovanni Pamio, οι οποίοι θεωρήθηκαν υπεύθυνοι για την υλοποίηση και την εκτέλεση των παράνομων λογισμικών, δίνοντας οδηγίες σε εργαζομένους της Audi να τα αναπτύξουν για να χειραγωγούν τις δοκιμές για εκπομπές ρύπων σε χιλιάδες οχήματα diesel του VW Group.

Ο Hatz καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης δύο ετών με αναστολή και πρόστιμο 400.000 ευρώ, ενώ στον μηχανικό Giovanni Pamio επιβλήθηκε ποινή ενός έτους και εννέα μηνών και πρόστιμο 50.000 ευρώ.

Οι τρεις κατηγορούμενοι ήταν υπό κράτηση για αρκετούς μήνες, αλλά η εισαγγελία έχει επανειλημμένα καταστήσει σαφές ότι δεν τους θεωρεί μοναδικούς υπεύθυνους για το σκάνδαλο.

Η εισαγγελία και οι κατηγορούμενοι μπορούν να κάνουν έφεση μέχρι τις 4 Ιουλίου.

Από τον Σεπτέμβριο του 2021 βρίσκεται σε εξέλιξη δίκη στο Μπραουνσβάιγκ, με κατηγορούμενους τέσσερα κορυφαία στελέχη της Volkswagen, ενώ έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε άλλους τέσσερις πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Audi. Ενώπιον των δικαστών βρίσκεται κυρίως ο Heinz-Jakob Neusser, πρώην υπεύθυνος ανάπτυξης των κινητήρων του ομίλου και στη συνέχεια τεχνικός διευθυντής της μάρκας VW. Οι τρεις άλλοι μηχανικοί, οι Jens H., Hanno G. και Thorsten D είχαν καταλάβει θέσεις ευθύνης στις μονάδες τεχνικής ανάπτυξης, από τα ηλεκτρονικά μέχρι τα συστήματα επεξεργασίας των εκπομπών.

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Martin Winterkorn επρόκειτο επίσης να δικαστεί για απάτη σχετικά με το σκάνδαλο, αλλά η υπόθεσή του αναβλήθηκε επ’ αόριστον λόγω της κακής του υγείας.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Volkswagen ID.Code Concept

Η Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το ID.Code Concept, ένα νέο πρωτότυπο SUV που μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα έχουν...