GP Σιγκαπούρης 2023: Θριαμβευτική και ευφυέστατη νίκη o Sainz

Σχετικά άρθρα

O Carlos Sainz ήταν ο μεγάλος νικητής του GP της Σιγκαπούρης, μετά από μια εξαιρετική οδήγηση καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα και κυριότερα στους τελευταίους γύρους, όπου η ευφυέστατη κίνηση να κρατά εντός του DRS τον Lando Norris, ο Βρετανός κατάφερε να αμυνθεί στην επίθεση των δύο οδηγών της Mercedes.

Έχοντας αποτύχει στον προηγούμενο αγώνα (GP Ιταλίας) να μετατρέψει την pole position σε νίκη, ο Ισπανός ήταν αλάνθαστος και κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη στην καριέρα του και πρώτη της σεζόν για έναν οδηγό εκτός Red Bull.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Sainz έστριψε πρώτος και διατήρησε το προβάδισμα του στην αρχή, με τον Charles Leclerc να προσπερνά άμεσα τον George Russell και να ανεβαίνει 2ος, καθώς είχε επιλέξει να ξεκινήσει με τη μαλακή γόμα των ελαστικών, σε αντίθεση με τους γύρω του που είχαν τοποθετήσει τα μεσαία.

Η διαφορετική στρατηγική της Ferrari για τους οδηγούς της έδειχνε να δουλεύει σωστά, με τον Sainz να διατηρεί χαμηλά το ρυθμό του αγώνα και τον Leclerc να κρατά πίσω του όλους τους άλλους οδηγούς, αφήνοντας απόσταση ασφαλείας από τον teammate του.

Στη συνέχεια το αυτοκίνητο ασφαλείας που προκλήθηκε από την μικρή έξοδο του Logan Sargeant, έφερε -σχεδόν- όλους τους οδηγούς στα pits για τη πρώτη αλλαγή των ελαστικών, με τον Sainz να διατηρεί εύκολα την πρωτοπορία. Ωστόσο, ο Leclerc έχασε 2 θέσεις, εξαιτίας μιας καθυστέρησης στο pit stop του, λόγω της κίνησης στο pit lane.

Έπειτα, 16 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Esteban Ocon -ο οποίος κατείχε την 6η θέση- σταμάτησε στην πίστα και στην έξοδο του pit lane, εξαιτίας ενός προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η διεύθυνση του αγώνα ενεργοποίησε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και η Mercedes το χρησιμοποίησε για να σταματήσει τους οδηγούς της για το 2ο pit stop τους και να τους τοποθετήσει φρέσκο σετ μεσαίων ελαστικών, όντας η μοναδική από τις κορυφαίες ομάδες που είχε μια τέτοια διαθέσιμη.

Με 15 γύρους να απομένουν, οι Russell και Hamilton είχε περίπου 15 δευτ. να καλύψουν για να βρεθούν στην πρωτοπορία του αγώνα. Όμως, παρά το γεγονός ότι οι δύο οδηγοί της Mercedes προσπέρασαν εύκολα τον Leclerc, δεν μπόρεσαν να κάνουν το ίδιο στους Sainz και Norris, καθώς ο Ισπανός παίζοντας έξυπνα, άφηνε τον πρώην teammate του στη McLaren εντός του DRS, ώστε να μπορεί ο τελευταίος να κρατήσει πίσω το ζευγάρι της γερμανικής ομάδας, κάτι που αποδείχτηκε σωστό και έτσι σφράγισε τη δεύτερη νίκη στην καριέρα του και την 4η της Ferrari στη Σιγκαπούρη.

Οι ελπίδες του Russell για τη τρίτη θέση του βάθρου τελείωσαν στις μπαριέρες της 10ης στροφής στον τελευταίο γύρο, καθώς προσπάθησε να περάσει τον Norris για τη δεύτερη θέση, επιτρέποντας στον οδηγό της McLaren να ανέβει για τρίτη φορά στο βάθρο μέσα στη τρέχουσα σεζόν, ενώ ο Hamilton ολοκλήρωσε το podium.

Συνεχίζοντας, ο Leclerc κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Max Verstappen, ο οποίος είχε έναν απογοητευτικό αγώνα. Η Red Bull ακολούθησε μια εντελώς διαφορετική στρατηγική για τους οδηγούς της, καθώς επέλεξε να τοποθετήσει σε Verstappen και Perez τη σκληρή γόμα των ελαστικών στην αρχή του αγώνα, και με την τοποθέτηση της μεσαίας γόμας μετά το μοναδικό τους pit stop είχαν την ευκαιρία να επιτεθούν στους τελευταίους γύρους του αγώνα.

Ο Pierre Gasly ήταν εντυπωσιακός και πήρε τους πολύτιμους βαθμούς της 6ης θέσης για την Alpine, ενώ ο Oscar Piastri είδε έβδομος την καρό σημαία, μην έχοντας στο μονοθέσιο της McLaren τις αναβαθμίσεις που είχε φέρει η ομάδα, παρά μόνο ο Norris. Ο Sergio Perez τερμάτισε 8ος, αλλά οι αγωνοδίκες εξετάζουν το περιστατικό που είχε και την επαφή με τον Alex Albon.

Ο Liam Lawson σημείωσε τους πρώτους του βαθμούς στη σύντομη καριέρα του στην F1, φέρνοντας την AlphaTauri στην 9η θέση, μπροστά από τη Haas του Kevin Magnussen. Ο Alex Albon τερμάτισε 11ος για την Williams, μπροστά από τον Zhou Guanyu και την άλλη Haas, του Nico Hulkenberg.

Τόσο ο Sargeant όσο και ο Fernando Alonso είχαν το μερίδιο τους σε περιστατικά στον αγώνα, καθώς ο τελευταίος δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων κατά την είσοδο του στο pit lane. Ο Ισπανός είχε έναν αρκετά δύσκολο αγώνα, χαρακτηρίζοντας το μονοθέσιο του πολύ δύσκολο στην οδήγηση, τερματίζοντας τελευταίος και στην 14η θέση, πίσω από τον Αμερικανό οδηγό της Williams.

Η έξοδος του Russell στο τέλος σήμαινε ότι αυτός, μαζί με τον Valtteri Bottas, τον Yuki Tsunoda -ο οποίος υπέστη ένα κλατάρισμα στον πρώτο γύρο του αγώνα- και τον Ocon ήταν οι οδηγοί που δεν τερμάτισαν τον αγώνα.

Οδηγός του αγώνα

Μπορεί να κέρδισε με διαφορά λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, αλλά ο Carlos Sainz βασίλευσε στη Σιγκαπούρη, οδηγώντας τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος κάτι που του εξασφάλισε τη δεύτερη νίκη του στη Formula 1.

Δικαίως ψηφίστηκε ως οδηγός του αγώνα, για δεύτερο συνεχόμενο GP, συγκεντρώνοντας το 21,2% των ψήφων. Ακολούθησε ο Liam Lawson με το 14,4% των ψήφων, ο Lando Norris με 13,6%, ο George Russell με 9,8% και ο Max Verstappen με 7.6%.

Ταχύτερος γύρος

Τον ταχύτερο γύρο τον σημείωσε ο Lewis Hamilton, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:35.867 στον 47ο γύρο και κατέκτησε τον επιπλέον βαθμό. Ακολούθησαν οι George Russell (1:36.273), Fernando Alonso (1:36.456), Max Verstappen (1:36.575) και Sergio Perez (1:37.108).

Επόμενος αγώνας

Χωρίς διακοπή, η Formula 1 συνεχίζει το ταξίδι της στην Ασία, καθώς την ερχόμενη εβδομάδα θα διεξαχθεί στην πίστα της Suzuka το Ιαπωνικό GP, το οποίο έχει προγραμματιστεί για 22 με 24 Σεπτεμβρίου.

Αποτελέσματα

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος/Διαφροά
1 Carlos Sainz Ferrari 1:46:37.418
2 Lando Norris McLaren Mercedes +0,812 δευτ.
3 Lewis Hamilton Mercedes +1,269 δευτ.
4 Charles Leclerc Ferrari +21,177 δευτ.
5 Max Verstappen Red Bull Honda +21,441 δευτ.
6 Pierre Gasly Alpine Renault +38,441 δευτ.
7 Oscar Piastri McLaren Mercedes +41,479 δευτ.
8 Sergio Perez Red Bull Honda +54,534 δευτ.
9 Liam Lawson AlphaTauri Honda +65,918 δευτ.
10 Kevin Magnussen Haas Ferrari +72,116 δευτ.
11 Alexander Albon Williams Mercedes +73,417 δευτ.
12 Zhou Guanyu Alfa Romeo Ferrari +83,649 δευτ.
13 Nico Hulkenberg Haas Ferrari +86,201 δευτ.
14 Logan Sargeant Williams Mercedes +86,889 δευτ.
15 Fernando Alonso Aston Martin Mercedes +87,603 δευτ.
16 George Russell Mercedes Εγκατέλειψε
NC Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari Εγκατέλειψε
NC Esteban Ocon Alpine Renault Εγκατέλειψε
NC Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda Εγκατέλειψε

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Max Verstappen Red Bull Honda 374
2 Sergio Perez Red Bull Honda 223
3 Lewis Hamilton Mercedes 180
4 Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 170
5 Carlos Sainz Ferrari 142
6 Charles Leclerc Ferrari 123
7 George Russell Mercedes 109
8 Lando Norris McLaren Mercedes 97
9 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 47
10 Pierre Gasly Alpine Renault 45
11 Oscar Piastri McLaren Mercedes 42
12 Esteban Ocon Alpine Renault 36
13 Alexander Albon Williams Mercedes 21
14 Nico Hulkenberg Haas Ferrari 9
15 Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 6
16 Zhou Guanyu Alfa Romeo Ferrari 4
17 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 3
18 Kevin Magnussen Haas Ferrari 3
19 Liam Lawson AlphaTauri Honda 2
20 Logan Sargeant Williams Mercedes 0
21 Nyck De Vries AlphaTauri Honda 0
22 Daniel Ricciardo AlphaTauri Honda 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Honda 597
2 Mercedes 289
3 Ferrari 265
4 Aston Martin Mercedes 217
5 McLaren Mercedes 139
6 Alpine Renault 81
7 Williams Mercedes 21
8 Haas Ferrari 12
9 Alfa Romeo Ferrari 10
10 AlphaTauri Honda 5

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

30 χρόνια χωρίς ε-Senna

30 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την "μαύρη" Πρωτομαγιά του 1994. Τότε που οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 2.17 μ.μ και στην πίστα της Ίμολα...