Η Ε.Ε είναι κοντά στην επιβολή δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σχετικά άρθρα

Τον περασμένο Οκτώβριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τις κρατικές κινέζικες επιδοτήσεις προς τους τοπικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκίνητων και η Επιτροπή υποστηρίζει πως διαθέτει πλέον επαρκή στοιχεία που δείχνουν πως οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδοτούνται από το κράτος της Κίνας, κάτι που τους δίνει αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων ομολόγων τους.

Παρότι η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, η Κομισιόν, με βάση τα προκαταρκτικά συμπεράσματα της έρευνας της, είναι κοντά στην επιβολή προσωρινών δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά από τον Ιούλιο, για την προστασία των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε χθες, η Επιτροπή είπε ότι διαθέτει επαρκή στοιχεία που δείχνουν ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγονται στην Ευρώπη επιδοτούνται από τη κινεζική κυβέρνηση, μέσω άμεσης μεταφοράς κεφαλαίων και δυνητικής άμεσης μεταφοράς κεφαλαίων ή υποχρεώσεων, κρατικών διαφυγόντων ή μη εισπραχθέντων εσόδων και κρατικών προμήθειών εμπορευμάτων ή παροχή υπηρεσιών έναντι μικρότερου από το κανονικό τιμήματος.

Επιπλέον αναφέρει πως οι εισαγωγές τους στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 14% από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με την περίοδο Οκτωβρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023.

Σύμφωνα με την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με αυτόν τον τρόπο η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά, με άλλα λόγια υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.

Σύμφωνα με το έγγραφο, οι ευρωπαικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να υποστούν ζημιά, η οποία θα ήταν δύσκολο να αποκατασταθεί, εάν οι κινεζικές εισαγωγές συνεχίσουν με αυτόν τον επιταχυνόμενο ρυθμό πριν από την ολοκλήρωση της έρευνας. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο:

Υπάρχει κίνδυνος ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός ενωσιακών παραγωγών να θιγούν από τη μείωση των πωλήσεων και τη μείωση των επιπέδων παραγωγής στην περίπτωση που οι εισαγωγές διατηρηθούν στα σημερινά υψηλά επίπεδα σε επιδοτούμενες, κατά τους ισχυρισμούς, τιμές από τη Λαική Δημοκραία της Κίνας, όπως προκύπτει μέχρι στιγμής μετά την έναρξη της έρευνας.

Είναι σαφές ότι ο κίνδυνος αυτός θα επηρεάσει αρνητικά την απασχόληση και τις συνολικές επιδόσεις των ενωσιακών παραγωγών. Αυτό θα προκαλούσε ζημία που θα ήταν δύσκολο να αποκατασταθεί.

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας δήλωσε πως είναι απογοητευμένο από την κίνηση αυτή της Ε.Ε και ότι η αύξηση των εισαγωγών αντανακλά την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Κίνα που έχει εκφράσει την “βαθιά δυσαρέσκεια” της στην έρευνα της Ε.Ε, κατηγορώντας της για προστατευτισμό, άνοιξε έρευνα αντιντάμπινγκ για τα αποστάγματα κρασιού, όπως το κονιάκ και το μπράντι, που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μια κίνηση που φάνηκε να στοχεύει στη Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

[Photos credit: depositphotos.com]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...