Κέρδη ρεκόρ για την Toyota ύψους 31,9 δισ. ευρώ

Σχετικά άρθρα

Η Toyota σημείωσε ρεκόρ κερδών ξεπερνώντας κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς, με τα λειτουργικά κέρδη της να εκτινάχθηκαν κατά 78% την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024. Συνολικά και για ολόκληρο το οικονομικό έτος, το σύνολο των λειτουργικών κερδών ανήλθε στα 5,35 τρισ. γιεν (31,9 δισ. ευρώ), η πρώτη φορά που μια ιαπωνική εταιρεία ξεπερνά το όριο των 5 τρισ. γιεν.

Στην πρόβλεψη για τα κέρδη η Toyota έκανε λόγο για πτώση 20% για το τρέχον οικονομικό έτος, λόγω αυξανόμενων επενδύσεων τόσο στους προμηθευτές της, όσο και στη στρατηγική της, μετά από το εντυπωσιακό τέταρτο τρίμηνο.

Το αδύναμο γιεν αποτέλεσε έναν από τους παράγοντες για τα θεαματικά αποτελέσματα της Toyota, αλλά σημαντική ώθηση έδωσε και η στρατηγική της εταιρείας, η οποία επέλεξε να εστιάσει στα υβριδικά αυτοκίνητα, που αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά σημεία της Toyota. Η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται σε πτώση σε αρκετές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η διπλή στρατηγική της Toyota

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατά καιρούς βρεθεί στο στόχαστρο αρκετής κριτικής για τη στρατηγική της να πατά σε δύο βάρκες, εστιάζοντας τόσο σε υβριδικά όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια στάση που όμως αποδεικνύεται ιδιαίτερα διορατική, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν να απομακρύνονται από τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω ανησυχιών για τις αποστάσεις που μπορούν να καλύψουν με τα ηλεκτρικά οχήματα και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.

Για το 2025, η Toyota προβλέπει ότι θα έχει λειτουργικά κέρδη 4,3 τρισ. γιεν, καθώς θα επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό, στηρίζοντας τόσο το κόστος των προμηθευτών και των αντιπροσώπων της, σε συνδυασμό με την πολυσχιδή στρατηγική της.

Θα κάνουμε επενδύσεις προκειμένου να προστατεύσουμε την αλυσίδα εφοδιασμού. Παρόλο που οι επιχειρηματικές δραστηριότητές μας λειτουργούν αποτελεσματικά, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει ακόμη να αλλάξουν σε κάποιο βαθμό,

δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, αναφερόμενος στις αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία, καθώς η Toyota κάνει το άλμα από αυτοκινητοβιομηχανία σε εταιρεία κινητικότητας. Η Toyota δήλωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 1,7 τρισ. γιεν για την ανάπτυξη φέτος σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το λογισμικό.

Κινεζικός ανταγωνισμός

Παρόλα αυτά, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν στερείται προκλήσεων, ιδιαίτερα σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, όπου η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός τοπικών κατασκευαστών κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στα υβριδικά αυτοκίνητα με το Prius και τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αποτέλεσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των 10,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πούλησε το περασμένο οικονομικό έτος, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων της Lexus.

Ο Sato είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να λάβει μέτρα ώστε να μην παγιδευτεί στον έντονο ανταγωνισμό τιμών στην Κίνα, προσθέτοντας ότι η ζήτηση για plug-in υβριδικά αυτοκίνητα γίνεται όλο και πιο ισχυρή εκεί.

Εκτιμήσεις για το τρέχον οικονομικό έτος

Ωστόσο, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το περασμένο οικονομικό έτος ή περίπου 116.500 αυτοκίνητα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 αυτοκινήτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Προβλέπει επίσης ότι οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων του ομίλου θα μειωθούν στα 10,95 εκατομμύρια μονάδες από τα 11,09 εκατομμύρια μονάδες που πούλησε το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Η Toyota και η Lexus αναμένουν να πουλήσουν περίπου 4,7 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα αυτό το οικονομικό έτος, από 3,7 εκατομμύρια μονάδες που πουλήθηκαν το προηγούμενο έτος.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mazda EZ-6

Τον προηγούμενο μήνα, στο περιθώριο της έκθεσης του Πεκίνου, η Mazda παρουσίασε το EZ-6, ένα σεντάν μοντέλο που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda...

Αποχωρεί ο επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes 

Ο επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes, Gioacchino Vino, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα. Ο Vino βρίσκεται στη Mercedes από τον Φεβρουάριο του 2018, με...