Αντίθετος με τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο Elon Musk, όπως ανέφερε μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο “Viva Technology” στο Παρίσι. Εξήγησε ότι αποσκοπούν στην ενίσχυση της αμερικανικής οικονομίας αλλά ο ίδιος είναι αντίθετος με μέτρα που στρεβλώνουν την αγορά.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, επέβαλε νέους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας των αμερικανικών αυτοκινήτων. Oι δασμοί στα κινεζικά προϊόντα είναι αυστηροί, θα τεθούν σε ισχύ την 1η Αυγούστου και φτάνουν μέχρι και το 100% στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Μπάιντεν παρουσίασε μια δέσμη απότομων δασμολογικών αυξήσεων σε ένα μεγάλο αριθμό κινεζικών εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών οχημάτων, τσιπ υπολογιστών και ιατρικών προϊόντων, διακινδυνεύοντας μια προεκλογική αντιπαράθεση με το Πεκίνο σε μια προσπάθεια να προσελκύσει ψηφοφόρους που δίνουν χαμηλούς βαθμούς στην οικονομική του πολιτική έως τώρα.
Ούτε η Tesla ούτε εγώ ζητήσαμε αυτούς τους δασμούς, στην πραγματικότητα εξεπλάγην όταν ανακοινώθηκαν. Πράγματα που εμποδίζουν την ελευθερία των συναλλαγών ή στρεβλώνουν την αγορά δεν είναι καλά.
Η Tesla είναι αρκετά ανταγωνιστική στην αγορά της Κίνας χωρίς δασμούς και δίχως ευνοϊκή στήριξη. Είμαι υπέρ της μη επιβολής δασμών,
είπε ο Musk,
Ο Musk ρωτήθηκε επίσης στο συνέδριο εάν οι δασμοί αποτελούν πράσινο φως για την Tesla ώστε να προωθήσει ένα μοντέλο χαμηλού κόστους και εάν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γι’αυτό. Ωστόσο, ο CEO της Tesla αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες, σημειώνοντας ότι δεν του αρέσει να απαντά σε ερωτήσεις που θα επηρέαζαν άμεσα την τιμή της μετοχής της εταιρείας.
Τα σχόλια Musk έρχονται εν μέσω εικασιών για το μέλλον των σχεδίων της Tesla για αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Τον περασμένο μήνα, το Reuters ανέφερε ότι η Tesla σταμάτησε τις εργασίες για ένα φθηνότερο ηλεκτρικό για να επικεντρωθεί στα αυτοοδηγούμενα ρομποταξί.
Ο Musk διέψευσε τo ρεπορτάζ, γράφοντας στο Twitter: “Το Reuters λέει ψέματα (ξανά)”, ωστόσο δεν έδωσε λεπτομέρειες. Ένα Tesla με τιμή περίπου 25.000 δολάρια ήταν ένας μακροπρόθεσμος στόχος για τον Musk και την εταιρεία του και ο δισεκατομμυριούχος είχε δηλώσει προηγουμένως ότι περίμενε το μοντέλο να είναι διαθέσιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2025.