Η Volvo καθυστέρησε σημαντικά να ξεκινήσει την παραγωγή του EX90. Στόχος ήταν αυτό να μπει στη παραγωγή στα τέλη του 2023, αλλά προβλήματα στο λογισμικό την οδήγησαν σε μια καθυστέρηση, με την παραγωγή να ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2024, αλλά τα αυτοκίνητα δεν ήταν 100% έτοιμα, μιας και η Volvo δεν έχει καταφέρει να λύσει όλα τα προβλήματα. Έτσι, διάφορες λειτουργίες και χαρακτηριστικά ασφάλειας και ευκολίας, αλλά και η ενσωμάτωση του συστήματος LiDAR δεν προσφέρονται και αυτά θα “ξεκλειδωθούν” με κάποια μελλοντική ενημέρωση.
Η Volvo κατέγραψε σημαντικές ζημιές εξαιτίας της καθυστέρησης κυκλοφορίας του EX90 και πλέον έχει να αντιμετωπίσει και μια μήνυση που κατέθεσε εις βάρος της o Καναδός ιδιοκτήτης ενός ΕΧ90, ο οποίος αντιμετωπίζει μια σειρά από προβλήματα με το νέο του αυτοκίνητο, με όλα να έχουν να κάνουν με λογισμικό του.

O Vicken Kanadjian ήταν ένας πολύ ικανοποιημένος πελάτης της Volvo και τον περασμένο Μάρτιο αντάλλαξε το XC90 R Design του με ένα ολοκαίνουργιο EX90 κόστους 147.605 δολαρίων Καναδά (92.485 ευρώ). Αλλά μετά από τρεις μέρες άρχισαν τα προβλήματα γι’ αυτόν.
Αρχικά σταμάτησαν να λειτουργούν τα κλειδιά (φυσικά και ψηφιακά) και μπορούσε να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο μόνο χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Volvo στο τηλέφωνό του. Τον Απρίλιο, το αυτοκίνητο έλαβε μια ενημέρωση λογισμικού, αλλά δυστυχώς, δεν έλυσε το πρόβλημα με τα κλειδιά του.
Ωστόσο, μετά από αυτήν την ενημέρωση προέκυψαν πολλά άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα, το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης ενεργοποιήθηκε απροσδόκητα λόγω δυσλειτουργίας του συστήματος, ο κλιματισμός και ο εξαερισμός δεν λειτούργησαν για μια ολόκληρη εβδομάδα και η κεντρική οθόνη σταμάτησε να λειτουργεί και έτσι δεν μπορούσε να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου που σχεδόν όλες βρίσκονται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Ακόμα και όταν η οθόνη λειτουργούσε, το Volvo EX90 αντιμετώπιζε προβλήματα. Για παράδειγμα, όταν η οθόνη αφής έδειχνε ότι το κλιματιστικό ήταν απενεργοποιημένο, φυσούσε κρύος αέρας από τους αεραγωγούς. Η απενεργοποίηση ή η ρύθμιση της θερμοκρασίας αποδείχθηκε αδύνατη.
Και τα προβλήματα συνεχίστηκαν όταν ενώ κινούνταν σε έναν πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητό έχασε ξαφνικά κάθε απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και εμφάνισε το μήνυμα: “Σφάλμα επικοινωνίας συστήματος/Απενεργοποίηση υποβοήθησης πιλότου. Βρείτε ένα σημείο για να σταματήσετε και επιλέξτε P για να παρκάρετε. Όταν παρκάρετε, το σύστημα θα επανεκκινηθεί”

Χωρίς υδραυλικό τιμόνι και σύστημα διεύθυνσης, ο Καναδός αναγκάστηκε να οδηγήσει το EX90 του στην άκρη του δρόμου. Αφού επικοινώνησε με την αντιπροσωπεία και τη Volvo Καναδά, αποφασίστηκε ότι δεν ήταν ασφαλές να συνεχίσει να οδηγεί το αυτοκίνητο και έτσι αυτό ρυμουλκήθηκε από γερανό.
Ο Kanadjian έκτοτε υπέβαλε καταγγελία στην Transport Canada, την ρυθμιστική αρχή μεταφορών της χώρας, και ζήτησε επαναγορά από την ίδια τη Volvo. Ωστόσο, η Volvo Βορείου Αμερικής αρνήθηκε επίσημα να αντικαταστήσει ή να επαναγοράσει το ελαττωματικό EX90 και προτρέπει τον ιδιοκτήτη να αφήσει το αυτοκίνητο σε μια αντιπροσωπεία της προκειμένου εκεί να επιδιορθωθούν τα προβλήματα.
Πέρα από τα προαναφερθέντα παράπονα, ο Kanadjian είπε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) του EX90 του “αποτυγχάνει επανειλημμένα”. Αυτή είναι μια από τις πιο ανησυχητικές επιφυλάξεις που έχει εκφράσει για το αυτοκίνητο, καθώς αποκαλεί αυτό το χαρακτηριστικό “μια κρίσιμη συσκευή για τη σταθερότητα του οχήματος και την πρόληψη ατυχημάτων”.
Όλα αυτά τον οδήγησαν να κινηθεί νομικά εναντίον του καναδικού βραχίονα της Volvo και της αντιπροσωπείας του. Στη μήνυση που κατατέθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Κεμπέκ, ο Kanadjian ζητά το ποσό που πλήρωσε για το αυτοκίνητο (και την επιστροφή του), καθώς και πρόσθετες αποζημιώσεις.
Ο Kanadjian είναι τόσο απογοητευμένος με το νέο του Volvo που δημιούργησε μια ιστοσελίδα όπου μοιράζεται τις εμπειρίες του. Περιγράφει το Volvo EX90 ως μη ασφαλές και απρόβλεπτο και δημοσιεύει επίσης όλη την αλληλογραφία με την Volvo, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών από τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στο EX90 του.
