Video: Τα μυστικά της LaFerrari από τον αρχισχεδιαστή της Ferrari

1

ferrari-laferrari-museum-exhibit

Ο Steve Sutcliffe από το αγγλικό Autocar επισκέφτηκε το μουσείο της Ferrari στο Maranello, και συνομιλώντας με τον αρχισχεδιαστή της ιταλικής εταιρίας, Flavio Manzoni, μαθαίνουμε όλη τη διαδικασία και εξέλιξη του σχεδιασμού αλλά και της αρχικής επιλογής κάποιων σχεδίων ώστε να καταλήξουν στο τελικό για τη LaFerrari.

Όπως ξέρουμε στο μουσείο βρίσκονται και δύο πρωτότυπα που κατασκεύασε η Ferrari για το hypercar της, τα Manta και Tensostruttura. Τέλος, ο Manzoni κάνει πάλι αναφορά για μια πιο ειδική (one-off) έκδοση της LaFerrari, παρά την παλιότερη άρνηση για κάτι τέτοιο.

Sound Video: Έτσι ακούγεται ο turbo V6 κινητήρας τής Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Turbo V6

 Μόλις 9 αγώνες μένουν για να έρθει το τέλος των ατμοσφαιρικών V8 κινητήρων, 2.4 λίτρων, οι οποίοι στροφάρουν στις 18.000 σ.α.λ.. Έχουμε πάρει ήδη μία γεύση από το πώς θ’ ακούγονται, με τη Renault να μας δίνει ένα audio από τον δικό της turbo V6 κινητήρα, 1.6 λίτρων, και τώρα είναι η σειρά τής Mercedes-Benz.

Η γερμανική ομάδα θέλει να μας δείξει πώς ακούγεται ο δικός της κινητήρας, σ’ ένα γύρο προσομοίωσης στη Monza, με τον ήχο τού V6 κινητήρα να προέρχεται φυσικά από το δυναμόμετρο. Μπορεί ο ήχος να είναι λίγο διαφορετικός στην πραγματικότητα, αλλά προσωπικά συνεχίζω να πιστεύω ότι αυτός δεν είναι ήχος για μονοθέσια της Formula 1…

Κέρδη 1,9 δις δολάρια για την Honda το πρώτο τρίμηνο

892500907

Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε κέρδη της τάξης των 1,9 δις δολαρίων για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο της χρονιάς. Τα κέρδη αυτά, βρίσκονται ελαφρώς κάτω από το προβλεπόμενο των 2,1 δις δολαρίων αλλά η Honda Motor Co φαίνεται πως εμμένει στην πρόβλεψη που έχει γίνει για ολόκληρο το οικονομικό έτος που τελειώνει τον Μάρτιο του 2014, των 7,9 δις δολαρίων.

Αν δούμε λίγο αναλυτικά το πώς πήγαν οι πωλήσεις στις σημαντικές αγορές, θα παρατηρήσουμε πως στην Αμερική, που με 40% της παραγωγής της Honda να πηγαίνει εκεί, αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της, το μερίδιό της έπεσε κατά 0,1%, παρότι, χάρη κυρίως στο Accord, κατάφερε να πουλήσει 745.578 οχήματα που είναι 6% περισσότερα από ότι πέρυσι την ίδια περίοδο. Η πτώση στο μερίδιο της αγοράς που κατέχει η Honda οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση που σημειώνουν οι πωλήσεις SUV και pickup στις Η.Π.Α. και η αδυναμία της Honda να προσφέρει κάποιο μοντέλο σε αυτές τις κατηγορίες.

Μεγάλη πτώση σημειώθηκε επίσης και στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, πτώση της τάξης του 24%. Αυτή η πτώση σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλεται στη λήξη της περιόδου των κρατικών επιδοτήσεων για αυτοκίνητα φιλικά στο περιβάλλον.

Η Honda αυτή την περίοδο ρίχνει πολύ μεγάλο βάρος στην επέκταση των ήδη υπαρχόντων εργοστασίων και την κατασκευή νέων αφού ο στόχος της αύξησης των ετήσιων πωλήσεών της κατά 50% μέχρι το 2017 –από 4 εκατομμύρια οχήματα σε 6- εξακολουθεί να υφίσταται. Αυτό φαίνεται και από τα έξοδα που έχει κάνει προς αυτόν τον στόχο που για το πρώτο τρίμηνο πάντα του οικονομικού έτους, έχουν αυξηθεί κατά 78,6%. Το ολοκαίνουριο εργοστάσιο της εταιρίας στο Yorii της Ιαπωνίας ξεκίνησε την παραγωγή τον προηγούμενο μήνα ενώ αυτό στο Μεξικό αναμένεται να ξεκινήσει το 2014. Επεκτάσεις επίσης έχουν προγραμματιστεί τόσο για το εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη όσο και για αυτό στην Κίνα σε αναμονή αύξησης της ζήτησης από αυτές τις αγορές.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως ενώ η Honda δεν έπεσε μέσα στις προβλέψεις της, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να πούμε πως έχει πρόβλημα.

Nissan Juke n-tec special edition από 16.270€

0

nissan-juke-n-tec-special-edition-2

H Nissan εμπλουτίζει τη γκάμα του Juke και μας παρουσιάζει την ειδική έκδοση n-tec, που βασίζεται πάνω στην έκδοση Acenta, με τιμή που ξεκινά από τις 16.270€, συμπεριλαμβανομένης τόσο της ειδικής προσφοράς της Nissan Ελλάδος, όσο και του δώρου του οφέλους της απόσυρσης.

Από πλευράς εξοπλισμού διαθέτει το ολοκληρωμένο σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας Nissan Connect 2.0, με έγχρωμη οθόνη αφής 5,8 ιντσών και με επιλογή της Ελληνικής γλώσσας, Bluetooth, USB, τη τεχνολογία της Google Send-To-Car, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να στείλει την διαδρομή μέσα από το PC/tablet του, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φωτιστικά σώματα, αισθητήρες βροχής, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, κάλυμμα εξωτερικών καθρεπτών σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα.

nissan-juke-n-tec-special-edition-8

Ακόμα διαθέτει ζάντες αλουμινίου 18″, μαύρες μεσαίες κολόνες, διάκοσμο κεντρικής κονσόλας σε μαύρο χρώμα (carbon), πεντάλ αλουμινίου και διπλή απόληξη εξάτμισης ενώ θα είναι διαθέσιμο σε 8 εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και 3 εσωτερικούς. Μηχανικά θα φορά τον 1.600αρη ατμοσφαιρικό απόδοσης 117 ίππων, τον 1.600αρη turbo DIG-T απόδοσης 190 ίππων και τον 1.5 dCi turbodiesel απόδοσης 110 ίππων με 124 γρ/χλμ εκπομπές CO2.

nissan-juke-n-tec-special-edition-13

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας συνδυάζεται είτε με ένα 5-τάχυτο μηχανικό, είτε με ένα XTRONIC CVT κιβώτιο, η μπροστοκίνητη έκδοση με τον turbo 1.600αρη βενζινοκινητήρα μόνο με το 6-τάχυτο μηχανικό, ενώ η τετρακίνητη μόνο με το XTRONIC M-CVT. Τέλος ο 1.5 dCi turbodiesel συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Ο πόλεμος του ψυκτικού μεταξύ Γαλλίας/E.E. και Mercedes-Benz συνεχίζεται!

4E3063F4-326D-4EA0-8D93-A56EE00DC032_mw1024_n_s

Ο «πόλεμος του ψυκτικού» συνεχίζεται μεταξύ Γαλλίας και Mercedes-Benz καθώς η γαλλική κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Περιβάλλοντος, φαίνεται να παίρνει επίσημα μέτρα με τα οποία μπλοκάρει την ταξινόμηση αυτοκινήτων μάρκας Mercedes-Benz που συναρμολογήθηκαν μετά την 12 Ιουνίου.

Για να κάνουμε μία μικρή αναδρομή, η E.E. είχε εκδώσει μία οδηγία, σύμφωνα με την οποία, οι κατασκευαστές πρέπει να αλλάξουν το ψυκτικό μέσο που χρησιμοποιούν στις μονάδες κλιματισμού τους από το HFC134a στο R1234yf. Ο λόγος είναι πως το τελευταίο είναι πολύ πιο φιλικό στο περιβάλλον. Όλοι οι κατασκευαστές συμμορφώθηκαν, εκτός από την Mercedes-Benz που επικαλούμενη δικά της test που βγάζουν το καινούριο ψυκτικό «εξαιρετικά εύφλεκτο και επικίνδυνο για τους επιβάτες», εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το παλιό. Η Γαλλία όμως δεν ήταν ευχαριστημένη από τις κινήσεις της γερμανικής εταιρίας και έτσι μπλόκαρε την ταξινόμηση αυτοκινήτων της όπως έγραψα και πριν. Η Mercedes-Benz κινήθηκε νομικά, με το επιχείρημα πως εφόσον τα αυτοκίνητά της έχουν έγκριση από τις γερμανικές αρμόδιες αρχές, καμία χώρα εντός Ε.Ε. δεν έχει το δικαίωμα να μπλοκάρει την ταξινόμησή τους και έτσι, το γαλλικό διοικητικό δικαστήριο, δικαίωσε την Merc και διέταξε την γαλλική κυβέρνηση να επανεξετάσει την περίπτωση.

Η γαλλική κυβέρνηση έκανε ακριβώς αυτό και οριστικά πλέον, μπλόκαρε την ταξινόμηση των νέων Mercedes-Benz! Βασίζει δε την απόφασή της στο άρθρο 29 της Ευρωπαϊκής νομοθεσία που ορίζει πως μία χώρα μπορεί να μπλοκάρει ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε ακραίες περιπτώσεις όπου ένα όχημα προβάλει σημαντικό κίνδυνο για την κυκλοφορία ή διακινδυνεύει το περιβάλλον ή την δημόσια υγεία. Σε επίσημη δήλωση η Mercedes λέει:

Το επιχείρημα είναι απολύτως ακατανόητο και δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε αυτή την περίπτωση καθώς πρακτικά όλα τα νέα και παλιά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους χρησιμοποιούν το αποδεδειγμένο και ασφαλές ψυκτικό R134a και θα εξακολουθούν να το χρησιμοποιούν μέχρι το τέλος του 2016!

Το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, προέτρεψε τις Βρυξέλλες να αφήσουν την Daimler να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το «παλιό» ψυκτικό μέχρι να ολοκληρωθούν περαιτέρω έλεγχοι αλλά οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών κρατών έχουν το δικαίωμα να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Γαλλίας μέχρι οι Βρυξέλλες να αποφασίσουν αν η πιστοποίηση που έχει εκδώσει η γερμανική KBA για τις Mercedes-Benz συμφωνεί με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Έχω την εντύπωση πως αυτή η υπόθεση έχει πολλά επεισόδια ακόμα και εμείς θα είμαστε εδώ για να μεταφέρουμε τα νέα όπως αυτά έρχονται.

Επένδυση με βελούδο, η νέα μόδα; [w/video]

porsche-911-997-cabrio-velvet-001

Πριν ένα μήνα είδαμε τη βελούδινη Ferrari 599 στο Λονδίνο και απ’ότι φαίνεται είμαστε μπροστά σε μια νέα μόδα. Fail ή όχι δε μπορώ να σου πω με απόλυτη σιγουριά αλλά ιδιαίτερη είναι σίγουρη και πιο εντυπωσιακή από τα διάφορα αυτοκόλλητα βινυλίου.

mercedes-cls-shooting-brake-wrapped-in-velvet-video_6

Εδώ βλέπουμε μια μπλέ Porsche 911 (997) Turbo Cabrio, ένα πεντάπορτο σκούρο μπλε Range Rover Evoque στη Γαλλία, ένα μαύρο Peugeot RCZ και μια επίσης μαύρη Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Συμμετοχή στις χειμερινές δοκιμές θέλει ο Sirotkin

Sergey-Sirotkin

Τον δρόμο προς τη Formula 1 αναζητά ο Sergey Sirotkin, ο οποίος θέλει να γίνει ο νεότερος οδηγός στην ιστορία τού αθλήματος, καθώς συμπληρώνει τα 18 του χρόνια στις 27 Αυγούστου. Ο Ρώσος είναι ένας ακόμα pay-driver, και συνδέεται με τη Sauber, η οποία έχει έρθει σε οικονομική συμφωνία για βοήθεια από τη Ρωσία στα οικονομικά της προβλήματα.

Το αφεντικό τού Sirotkin, στην ISR Racing, έχει δηλώσει ότι ακόμα είναι πολύ νέος για να οδηγήσει στη Formula 1, ενώ και ο ίδιος έχει παραδεχτεί ότι ακόμα δεν είναι απόλυτα έτοιμος για κάτι τέτοιο. Όπως λέει τώρα, στόχος του είναι να πάρει μέρος στις χειμερινές δοκιμές τού 2014.

Θα πρέπει να περιμένουμε. Το σχέδιο είναι να μπορώ να μπω σ’ ένα μονοθέσιο στις αρχές τού 2014, για το πρώτο επίσημο χειμερινό τεστ.

Η Monisha Kaltenborn, Πρόεδρος της Sauber, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δούμε τον Ρώσο να οδηγεί φέτος για λογαριασμό τής ελβετικής ομάδας κάποια Παρασκευή φέτος, διότι δεν έχει Super License.

Δεν πρόκειται να τον δούμε κάποια Παρασκευή, διότι δεν έχει Super License. Πρέπει να δούμε τι δυνατότητες έχουμε.

Το Fox News μετατρέπει την υπόθεση hacking αυτοκινήτου σε “τρομοκρατική παιδική χαρά”

fox_hn_terror_cars_130716c-615x345

Πριν λίγο καιρό δημοσιεύσαμε την είδηση ότι hackers μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε κάποια –αν όχι όλα τα- συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων και να «παίξουν» με τα νεύρα ή ακόμα και τη ζωή του οδηγού. Οι δύο ερευνητές στο άρθρο που είχα δημοσιεύσει χρησιμοποιούσαν ενσύρματη σύνδεση καθώς η ασύρματη πρόσβαση στα συστήματα των αυτοκινήτων είναι κάτι που έχει επιτευχθεί από ερευνητές των πανεπιστημίων της California και της Washington, και έδειξαν τι μπορεί να κάνει κάποιος κακόβουλος και κακεντρεχής hacker αν το θέλει. Ο φυσιολογικός κόσμος, κοιτάει μία τέτοια είδηση και ενώ προβληματίζεται λίγο με δεδομένο πως τα αυτοκίνητα εξαρτώνται όλο και περισσότερο σε υπολογιστές, δεν το ξανασκέφτεται, με τη λογική «έχουμε δρόμο μπροστά μας». Δηλαδή είναι δυνατό να γίνει αλλά όχι πιθανό στο άμεσο μέλλον.

Αυτή η λογική προφανώς δεν υπάρχει στο Fox News, τον «ενημερωτικό» κολοσσό των Η.Π.Α. αφού πήραν την είδηση, και την εξέλιξαν σε επίπεδα δεύτερης «9/11». Το σκεπτικό είναι απλό και δοκιμασμένο στην τρομολαγνία/τρομοκρατία: Παίρνεις μία πραγματική είδηση, εφαρμόζεις γενικεύσεις, μαζικότητα και «σοφά» επιλεγμένες λέξεις και έτσι δημιουργείς μία φαινομενικά ρεαλιστική κατάσταση στην οποία όλοι κινδυνεύουν και κανείς δεν είναι ασφαλής.

http://youtu.be/JdVuSXSWExY

Ευτυχώς, ο λεγόμενος «cyberterrorism analyst» του καναλιού, στο τέλος το σώζει λίγο, λέγοντας πως σε μία κλίματα τρόμου από το 1 έως το 10, όπου το 10 είναι «παναγιά-μου-θα-πεθάνουμε-όλοι-αύριο», η υπόθεση αυτή τοποθετείται γύρω στο 1,5 αλλά φροντίσει να συνεχίσει τονίζοντας πως «παρότι μπορεί να πιστεύουμε πως δεν είναι πιθανό, πρέπει να προσέχουμε». Με λίγα λόγια είναι σαν να λέει «ναι, μπορεί να του δίνω 1,5 στην κλίμακα αλλά του συμπεριφέρομαι σαν 8». Το μόνο στο οποίο θα συμφωνήσω απόλυτα με την εκπομπή είναι η λύση που προτείνει μεταξύ σοβαρού και αστείου στο τέλος. Ναι, αν νιώθετε πως απειλήστε, υπάρχει η λύση που λέγεται μεταχειρισμένο. Βέβαια, τα μοντέλα που προτείνουν στο Fox είναι αμερικάνικα και κατ’ επέκταση δύσκολο να βρεθούν στην Ευρώπη αλλά υπάρχουν πολλά ευρωπαϊκά και γιαπωνέζικα της δεκαετίας ’70 ή ’80 που θα σας κρατήσουν ασφαλέστερους σε μία περίπτωση αυτοκινητικής τρομοκρατίας.

Πέρα από την πλάκα όμως, η πιθανότητα κάποιος να μπει ασύρματα στο αυτοκίνητό σου και να κρυφακούσει συζητήσεις μέσω του Bluetooth ή να αποκτήσει πρόσβαση σε άλλα υποσυστήματα, υπάρχει. Ωστόσο είναι κάτι που γνωρίζουν καλά οι εταιρίες και είμαι σίγουρος πως θα δουλέψουν πολύ ώστε να την ελαχιστοποιήσουν. Από την άλλη, υπάρχει και η λογική του «γιατί να έχει internet το αυτοκίνητό μου;» με την οποία συμφωνώ. Όπως και να έχει, δεν υπάρχει λόγος ακόμα να τρέχουμε γυμνοί στους δρόμους φωνάζοντας «ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ»!

Grosjean: Η πρώτη νίκη είναι κοντά

2

romain grosjean

O Romain Grosjean σε τελευταίες του δηλώσεις υποστήριξε ότι πλέον η πρώτη του νίκη σε Gran Prix είναι κοντά. Μετά τις καλές εμφανίσεις του σε Γερμανία και Ουγγαρία, οπού έδειξε να είναι ανταγωνιστικός σε όλα τα σκέλη των δυο αγώνων. Ειδικά στην Ουγγαρία οπού αν δεν δεχόταν την ποινή από τους αγωνοδίκες κανείς δεν ξέρει τι θα είχε συμβεί, αφού η στρατηγική του ήταν να κάνει ένα λιγότερο pit stop από τους άλλους δηλαδή ιδία με αυτή του Kimi Raikkonen, με το Γάλλο να δηλώνει χαρακτηριστικά:

Αποδείξαμε στην Γερμάνια και Ουγγαρία ότι μπορούμε να μαχόμαστε για την κορυφή και πιστεύω ότι θα βελτιωνόμαστε σε ικανοποιητικό βαθμό μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος. Νιώθω όλο και πιο άνετα μέσα στο μονοθέσιο και αυτό είναι ένα καλό σημάδι για την συνεχεία. Μετά την απόδοση μας στους τελευταίους αγώνες ειλικρινά πιστεύω ότι η πρώτη μου νίκη δεν θα αργήσει να έρθει.

Ενώ πιο συγκεκριμένα έκρινε την απόδοση του σε Ουγγαρία και Γερμανία:

Πιστεύω ότι η προσπέραση στον Massa (Ουγγαρία) ήταν μάλλον η καλύτερη στην καριέρα μου όμως με την επιβολή της ποινής δεν υφίσταται πλέον. Το βάθρο στην Γερμανία είναι μάλλον ότι καλύτερο έχω πετύχει όχι μόνο γιατί ήταν καλό αποτέλεσμα για την ομάδα αλλά και γιατί μαχόμασταν για την νίκη μέχρι το τέλος. Και αυτό είναι κάτι πολύ όμορφο.

Video: Ο οδηγός ενός Nissan GT-R σκοτώνει ποδηλάτη και τον εγκαταλείπει

GT-R Accident

Είναι από τις περιπτώσεις που θ’ αναφερθούμε σε κάποιο SuperCar, αλλά δε θα είναι για καλό: είναι το Nissan GT-R, με τον οδηγό του να έχει διαπράξει άθελά του έγκλημα, καθώς τραυμάτισε θανάσιμα έναν 90χρονο ποδηλάτη, στο Λος Άντζελες. Ο Joo Yoon, όπως είναι το όνομα του 90χρονου Κορεάτη, χτυπήθηκε σοβαρά από το GT-R, με τον οδηγό του να φεύγει από το σημείο, προφανώς για να μην τιμωρηθεί από τον νόμο.

Όπως θα δεις και στο παρακάτω video, ο ποδηλάτης περνά κακώς τη διάβαση, και λέω κακώς, διότι το φανάρι ήταν πράσινο για το GT-R, ο οδηγός του οποίου δεν πρόλαβε να φρενάρει εγκαίρως, με αποτέλεσμα να πετάξει στον αέρα τον ηλικιωμένο άντρα και φυσικά να προσγειωθεί ανώμαλα στο έδαφος. Στη συνέχεια, ο 25χρονος Ασιάτης οδηγός, που η αστυνομία λέει ότι έχει ύψος περίπου 1.75 και 80-85 κιλά, αρχικά σταματά, αλλά στη συνέχεια, απομακρύνεται από το σημείο.

Μπορεί το ατύχημα να μην έγινε από σφάλμα τού οδηγού, αλλά οι Αρχές τον αναζητούν, διότι άφησε αβοήθητο άνθρωπο που τραυμάτισε, έστω και χωρίς να έχει την ευθύνη.