4E3063F4-326D-4EA0-8D93-A56EE00DC032_mw1024_n_s

Ο «πόλεμος του ψυκτικού» συνεχίζεται μεταξύ Γαλλίας και Mercedes-Benz καθώς η γαλλική κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Περιβάλλοντος, φαίνεται να παίρνει επίσημα μέτρα με τα οποία μπλοκάρει την ταξινόμηση αυτοκινήτων μάρκας Mercedes-Benz που συναρμολογήθηκαν μετά την 12 Ιουνίου.

Για να κάνουμε μία μικρή αναδρομή, η E.E. είχε εκδώσει μία οδηγία, σύμφωνα με την οποία, οι κατασκευαστές πρέπει να αλλάξουν το ψυκτικό μέσο που χρησιμοποιούν στις μονάδες κλιματισμού τους από το HFC134a στο R1234yf. Ο λόγος είναι πως το τελευταίο είναι πολύ πιο φιλικό στο περιβάλλον. Όλοι οι κατασκευαστές συμμορφώθηκαν, εκτός από την Mercedes-Benz που επικαλούμενη δικά της test που βγάζουν το καινούριο ψυκτικό «εξαιρετικά εύφλεκτο και επικίνδυνο για τους επιβάτες», εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το παλιό. Η Γαλλία όμως δεν ήταν ευχαριστημένη από τις κινήσεις της γερμανικής εταιρίας και έτσι μπλόκαρε την ταξινόμηση αυτοκινήτων της όπως έγραψα και πριν. Η Mercedes-Benz κινήθηκε νομικά, με το επιχείρημα πως εφόσον τα αυτοκίνητά της έχουν έγκριση από τις γερμανικές αρμόδιες αρχές, καμία χώρα εντός Ε.Ε. δεν έχει το δικαίωμα να μπλοκάρει την ταξινόμησή τους και έτσι, το γαλλικό διοικητικό δικαστήριο, δικαίωσε την Merc και διέταξε την γαλλική κυβέρνηση να επανεξετάσει την περίπτωση.

Η γαλλική κυβέρνηση έκανε ακριβώς αυτό και οριστικά πλέον, μπλόκαρε την ταξινόμηση των νέων Mercedes-Benz! Βασίζει δε την απόφασή της στο άρθρο 29 της Ευρωπαϊκής νομοθεσία που ορίζει πως μία χώρα μπορεί να μπλοκάρει ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε ακραίες περιπτώσεις όπου ένα όχημα προβάλει σημαντικό κίνδυνο για την κυκλοφορία ή διακινδυνεύει το περιβάλλον ή την δημόσια υγεία. Σε επίσημη δήλωση η Mercedes λέει:

Το επιχείρημα είναι απολύτως ακατανόητο και δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε αυτή την περίπτωση καθώς πρακτικά όλα τα νέα και παλιά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους χρησιμοποιούν το αποδεδειγμένο και ασφαλές ψυκτικό R134a και θα εξακολουθούν να το χρησιμοποιούν μέχρι το τέλος του 2016!

Το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, προέτρεψε τις Βρυξέλλες να αφήσουν την Daimler να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το «παλιό» ψυκτικό μέχρι να ολοκληρωθούν περαιτέρω έλεγχοι αλλά οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών κρατών έχουν το δικαίωμα να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Γαλλίας μέχρι οι Βρυξέλλες να αποφασίσουν αν η πιστοποίηση που έχει εκδώσει η γερμανική KBA για τις Mercedes-Benz συμφωνεί με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Έχω την εντύπωση πως αυτή η υπόθεση έχει πολλά επεισόδια ακόμα και εμείς θα είμαστε εδώ για να μεταφέρουμε τα νέα όπως αυτά έρχονται.

[Πηγή Reuters]