Mazda CX-3 και CX-5 Custom Style στο Tokyo Auto Salon

Σχετικά άρθρα

Μετά τις δύο εκδόσεις του MX-5, που θα φέρει η εταιρία στο Tokyo Auto Salon, τον ερχόμενο Ιανουάριο, η Mazda θα έχει στο περίπτερο της την Custom Style έκδοση του CX-5, που παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα.

Αυτή διαθέτει στον εμπρός προφυλακτήρα ένα νέο εμπρός splitter, δίνοντας στο ιαπωνικό SUV μια πιο sport εμφάνιση. Ακόμα, διαθέτει νέους εξωτερικούς καθρέφτες, νέες πλαϊνές ποδιές, μικρό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα και ζάντες 20 ιντσών, με ελαστικά 245/45. Το CX-5 Custom Style διαθέτει, επίσης, ρυθμιζόμενη καθ’ύψος ανάρτηση, μαύρες δαγκάνες φρένων, αλουμινένια πεντάλς, φωτιζόμενα μαρσπιέ, και νέα πατάκια.

Μαζί με το CX-5, θα υπάρχει και η αντίστοιχη έκδοση για το CX-3, όπου θα διαθέτει παρόμοιες αναβαθμίσεις. Πιο συγκεκριμένα το CX-3 Custom Style θα διαθέτει μαύρες δαγκάνες, εμπρός και πίσω ποδιές στους προφυλακτήρες, και τα ίδια εσωτερικά διακοσμητικά με το CX-5.

Στις σχετικές ειδήσεις, η Mazda ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα να δέχεται παραγγελίες για το νέο CX-5, μέσω των αντιπροσωπειών της στην Ιαπωνία. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις 2 Φεβρουαρίου του επόμενου έτους, και η εταιρία ευελπιστεί να πουλά 2.500 μονάδες μηνιαίως στην εγχώρια αγορά.

Ακόμα, η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την παραγωγή του Mazda CX-3 στο εργοστάσιο της στο Hofu, στην πόλη Yamaguchi της Ιαπωνίας. Αυτό είναι το τρίτο εργοστάσιο που παράγεται το εργοστάσιο, μετά την Hiroshima και το AutoAlliance στην Ταϊλάνδη, και δυναμώνει την παραγωγική δυνατότητα της, ανταποκρινόμενη στην αυξημένη ζήτηση του μοντέλου παγκοσμίως.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

HIROSHIMA, Japan-Mazda Motor Corporation began accepting orders for the all-new Mazda CX-5 crossover SUV today at Mazda dealerships throughout Japan. Sales are scheduled to begin on Feb. 2, 2017 and the company aims to sell 2,500 units per month domestically.

The original CX-5 crossover SUV kicked off Mazda’s new-generation lineup when it was launched in 2012. Sales have increased every year since, and the CX-5 has grown into a core model for the brand, accounting for a quarter of global sales. Now the CX-5 becomes the first model in the new-generation lineup to undergo a major redesign. Under the slogan “an SUV all customers will enjoy,” Mazda refined every element of its design and technology to bring a new dimension of driving pleasure to the all-new CX-5 – one both drivers and passengers will appreciate.

Working under a theme of “refined toughness,” Mazda designers challenged themselves to elevate the KODO-Soul of Motion design concept to a new level. The exterior is both bold and sensual, and enhancements to the interior have been made with passenger comfort in mind. A new color available for the first time on the all-new CX-5, Soul Red Crystal was created specifically to highlight the beauty and quality of Mazda’s KODO designs.

Featuring G-Vectoring Control, the first in the SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS*1 series of vehicle motion control technologies, the model offers drivers responsive performance and passengers a quiet and comfortable ride. Big advances in safety and the human machine interface include the adoption of Mazda Radar Cruise Control with Stop & Go. This feature, available in a Mazda model in Japan for the first time, works up to 100 km/h and can bring the vehicle to a complete stop.

“Our goal in redesigning the CX-5 was to break through the traditional trade-off between driving pleasure and passenger comfort,” said Masamichi Kogai, Mazda’s Representative Director, President and CEO. “And to achieve it we have further honed every aspect of the model. Mazda will continue advancing its lineup to offer all customers the joy of driving, aiming to create an emotional connection with customers and become their ‘one-and-only’ brand.”

____________________________________________________________________________________________________

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation announced today that the company began production of the Mazda CX-3 subcompact crossover SUV yesterday at Hofu Plant No.1 in Yamaguchi, Japan. The move strengthens the automaker’s supply system for SUV vehicles, demand for which continues to grow globally.

Hofu Plant becomes the third production facility to manufacture the CX-3, following Ujina Plant No.1 (in Hiroshima), where production began in December 2014, and AutoAlliance (Thailand) Co., Ltd., where production began in October last year.

Domestic production of the CX-3 has until now been confined to Ujina Plant No.1, which also produces the Mazda CX-5 and Mazda CX-9. Moving a portion of CX-3 production to Hofu enhances the company’s ability to supply these models and respond quickly and flexibly to growing demand for SUVs globally. Bringing CX-3 production online at Hofu went smoothly thanks to Mazda’s Bundled Product Planning*1 and Common Architecture Concept,*2 key components of the company’s Monotsukuri Innovation initiatives in product planning and production.

Mazda is aiming to create a flexible production system capable of producing up to 50 percent crossover vehicles as the company works to meet its global sales goal of 1.65 million units, as laid out in its Structural Reform Stage 2 medium-term business plan (covering the period from fiscal year ending (FYE) March 2017 through FYE March 2019).

“We’re aiming for a production system that gives us more flexibility in terms of plants and models, so we can get our cars to customers around the world as quickly as possible,” said Masatoshi Maruyama, Managing Executive Officer in charge of global production. “Achieving this will help create a stronger foundation for our business.”

Mazda will continue its efforts to enrich people’s lives through a variety of touchpoints, including high-quality vehicle production, and become a brand with which customers feel a strong emotional connection.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανάκληση για 145.034 Mazda CX-60 και CX-90

Η Mazda ανακαλεί 145.034 CX-60 και CX-90 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 15 Μαρτίου 2022 και 11 Δεκεμβρίου 2023 επειδή μπορεί να γίνει αισθητή μια ξαφνική...

H Mazda κατοχύρωσε το όνομα 6e, ετοιμάζει ηλεκτρικό sedan;

Η παραγωγή του Mazda6 αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, κλείνοντας έναν κύκλο 12 ετών εμπορικής πορείας. Παρότι, δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι σχεδιάζει η...

Οι τιμές του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με τον περιστροφικό κινητήρα

Η Mazda ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης του MX-30 e-Skyactiv R-EV, το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή του διάσημου περιστροφικό κινητήρα στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας...

Η Mazda ετοιμάζει το πρώτο carbon πλαίσιο της

Η Mazda κατέθεσε πατέντα για ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα, αλλά δεν θα το χρησιμοποιήσει σε κάποιο σπορ μοντέλο. Τα σκίτσα δείχνουν ένα τετράπορτο αυτοκίνητο,...