Νέα Aston Martin Vantage N24

Σχετικά άρθρα

Στο αυτοκινητοδρόμιο του Dubai η Aston Martin παρουσίασε τον αντικαταστάτη της Vantage N24, η οποία ολοκλήρωσε με επιτυχία τις αγωνιστικές τις υποχρεώσεις τόσο στην κατηγορία FIA GT4 όσο και στον αγώνα αντοχής 24ωρών στο Nürburgring τα τελευταία δύο χρόνια. Βασισμένη στην Vantage GT4, το νέο αγωνιστικό μοντέλο βασίζεται σε έναν 4.7 λίτρων V8 κινητήρα που αντικαθιστά τον 4.3 λίτρων της απερχόμενης GT4. Νέες τροποποιήσεις έχουμε στο σύστημα εξάτμισης, στον νέο τρόπο ξηρής λίπανσης” καθώς και και στην νέα μονάδα διαχείρισής του κινητήρα. Η να GT4 είναι κατασκευασμένη εξολοκλήρου στο χέρι από τους μηχανικούς της Aston Martin και μπορεί να παραδοθεί είτε με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματα σειριακό με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται με paddles πίσω από το τιμόνι.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εντελώς “γυμνό” εκτός από το ταμπλό που είναι ντυμένο με δέρμα Alcantara όπως και το τιμόνι. Ξεχωρίζουν το roll cage και τα αγωνιστικού τύπου bucket καθίσματα της Recaro. Οι αναρτήσεις έχουν επανασχεδιαστεί, οι ζάντες είναι πλέον κατασκευασμένες από μαγνήσιο με λάστιχα της Yokohama. Τα ηλεκτρονικά δεν μπορούσαν να μην αναβαθμιστούν και πλέον έχουμε νέο σύστημα ευστάθειας, traction control και abs. Η τιμή της νέας GT4 αγγίζει τα 115.000€ και αναμένεται στην αγορά τον Ιανουάριο του 2009.

[Source: Aston Martin Racing]

PRESS RELEASE

 

Aston Martin Racing launches new Vantage GT4

Aston Martin Racing has released the 2009 specification Vantage GT4 based on Aston Martin’s new 4.7 litre V8 Vantage. The new Vantage GT4 builds on the success of its predecessor, the 4.3 litre Vantage N24.

The Vantage GT4 has been under development for six months and was unveiled in Dubai this week by Aston Martin chairman, David Richards, and tested extensively at the Dubai Autodrome.

The car is an evolution of the N24 with the larger capacity engine being more responsive with increased torque throughout the rev range. The suspension has been retuned to enhance the handling, including modified front uprights to give increased camber. The 2009 Vantage GT4 also has larger front brake discs with revised cooling.

“In the last two years, the N24 has proved to be one of the most successful cars in its class; winning the Nurburgring 24 Hours this year, as well as several FIA GT4 races,” said David Richards. “We have built on this success to develop the Vantage GT4, a competitive racing car for professional and semi-professional drivers, but also a forgiving car which will appeal to enthusiasts who wish to use it for track days and club racing.”

The Vantage GT4 is built to FIA GT4 regulations and is eligible to compete in the following series: FIA GT4 European Cup; British GT4 Championship; Britcar Endurance Series; German GT4 Championship; Dutch Supercar Challenge; Dutch GT4 Championship; VLN Endurance Championship at the Nurburgring; Australian Endurance Championship; the American SCCA Championship; and the Aston Martin Owners Club Race Series.

The Vantage GT4 comes with either a manual or sportshift transmission. It is priced from £96,645 and is available to order now with delivery in January 2009.

Aston Martin Racing is now the only manufacturer to produce cars in each of the GT classes: GT1, GT2, GT3 and GT4.

The Vantage GT4

The GT4 is based on the latest 4.7 litre V8 Vantage and is hand built by Aston Martin Racing.

The 4.7 litre eight cylinder engine has an engine management system recalibrated for race use. It also has a free flow exhaust system and air filters, and the standard V8 dry sump lubrication system is retained, helping to prevent oil surge during cornering.

The Vantage GT4 can be supplied with either a six speed manual, or a Sportshift transmission with paddle controls. Both versions have a Valeo twin-plate cerametallic racing clutch and lightweight flywheel to complete the powertrain specification.

At 1,330 kg the Vantage GT4 is 300 kg lighter than the standard car. This has been achieved through a range of weight reduction measures. The interior trim is removed with the exception of the facia moulding, which is re-trimmed in Alcantara, and the console and door casings are replaced by new lightweight mouldings.

The chassis has been fitted with a high-strength steel rollcage and Recaro competition seats. A suede-trimmed steering wheel with a quick release mechanism is also fitted as standard. The Vantage GT4’s safety features are completed with a Sabelt sixpoint safety harness with a push-button release and Lifeline Zero 360 gas extinguisher system.

The V8 Vantage road car’s suspension has required only minor adjustments for optimal track performance. These include larger diameter front and rear anti-roll bars and adjustable ride height aluminium dampers, as well as single rate, flat ground springs with separate helper springs. The front subframe is modified for extra camber and castor. Cast magnesium front and rear wheels are standard fit with high performance Yokohama A048-R tyres. The brakes are uprated with Pagid RS 29 race pads.

As further endorsement of the standard V8 Vantage underframe, the active safety systems are directly carried over to the Vantage GT4, including: dynamic stability control, traction control, ABS and electronic brakeforce distribution, providing reassurance and enhanced control in slippery conditions.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Aston Martin DBX αποκτά νέο εσωτερικό

Την MY2025 έκδοση της DBX παρουσίασε η Aston Martin, με το αυτοκίνητο να έχει νέο εσωτερικό και άλλες μικρές αναβαθμίσεις, ενώ θα προσφέρεται μονάχα...

Η Aston Martin ανακαλεί 3.639 DBX

Η Aston Martin προχωρά στην ανάκληση 3.639 DBX για τρία διαφορετικά προβλήματα. Το πρόβλημα που επηρεάζει τα περισσότερα αυτοκίνητα, 2.902 συγκεκριμένα, έχει να κάνει...

Επίσημο: Νέος CEO της Aston Martin ο Adrian Hallmark, που φεύγει άμεσα από Bentley

Με μια ξαφνική κίνηση, το διοικητικό συμβούλιο της Aston Martin ανακοίνωσε σήμερα τον διορισμό του Adrian Hallmark ως τον νέο εκτελεστικό διευθυντή και διευθύνοντα...