scuderia_ferrari_team_logo

Η Ferrari έχασε το δικαστήριο για την μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε κατά της FIA για το εθελοντικό όριο προϋπολογισμού που επιβλήθηκε στη Formula 1. Η ιταλική ομάδα βρέθηκε ενώπιον του δικαστηρίου σήμερα για να μπλοκάρει τα πλάνα της FIA για τους κανονισμούς του 2010 όσον αφορά το μπάτζετ το οποίο περιορίστηκε στα 40 εκατομμύρια λίρες. Η Ferrari πίστευε ότι οι κανονισμοί θα ασκούσαν ένα είδος βέτο στις τεχνικές προοπτικές των ομάδων μελλοντικά και θα τους στερούσε ένα μεγάλο κομμάτι στη δημιουργία. Η συγκεκριμένη εξέλιξη ρίχνει κι άλλο λάδι στη φωτιά όσον αφορά τη συμμετοχή της Ferrari την επόμενη σεζόν στο πρωτάθλημα F1. Η Scuderia θα πρέπει μέχρι την επόμενη εβδομάδα να έχει αποφασίσει τι θα κάνει καθώς η προθεσμία για την υποβολή της συμμετοχής της στο πρωτάθλημα του 2010 λήγει σε λίγες ημέρες.Η FIA από τη μεριά της υποστήριξε ότι δεν τίθεται θέμα βέτο στο τεχνικό κομμάτι των ομάδων, ενώ τόνισε ότι η Ferrari δεν χρησιμοποίησε τις ευκαιρίες που είχε για να επιβάλει τα δικαιώματά της. Επίσης η καταληκτική ημερομηνία για τη συμμετοχή παραμένει την επόμενη εβδομάδα ώστε να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος στις νέες ομάδες να οργανωθούν.

Η Ferrari δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια και μέσω του επίσημου site της έβγαλε μια ανακοίνωση σχετικά με την απόφαση του δικαστηρίου. Όπως αναμενόταν η Ιταλική ομάδα επανέλαβε τη δέσμευσή της να αποχωρήσει από τη Formula 1 εάν ισχύσουν οι κανονισμοί που αποφασίστηκα από τη FIA στις 29 Απριλίου. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι νωρίτερα στο επίσημο site της Ferrari είχε αναρτηθεί ένα θέμα στο οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ ονομάζει τις ομάδες δεύτερης ή και τρίτης διαλογής οι οποίες άνετα θα έκαναν ένα πρωτάθλημα Formula GP3 και κανένας δεν θα έδινε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για να δει ομάδες τις οποίες δεν ήξερε ή δεν είχε ξανακούσει. Ακολουθούν οι ανακοινώσεις που έβγαλε η Ferrari. υπόψην

1η Ανακοίνωση

” Δεν μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους οι άνθρωποι που δουλεύουν στη Ferrari, όταν διάβασαν στις εφημερίδες σήμερα το πρωί και ανακάλυψαν τα ονόματα των ομάδων που θέλουν να μπουν στη Formula 1 την επόμενη χρονιά».«Κοιτάζοντας τη λίστα που βγήκε χθες στο Παρίσι, δεν βλέπεις κάποιο διάσημο όνομα, ένα από αυτά που κάποιος θα ξόδευε 400 ευρώ για μια θέση στις κερκίδες για να τη δει. Μπορεί ένα πρωτάθλημα με ομάδες σαν και αυτές να έχει την ίδια αξία με το σημερινό, όπου η Ferrari, η μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία και ομάδα, αγωνίζεται; Δεν θα ήταν πιο κατάλληλο να την ονομάζουν Formula GP3; “

2η Ανακοίνωση

Η Ferrari έλαβε υπόψη της την απόφαση του δικαστηρίου σε σχέση με το αίτημα της για αναβολή των αλλαγών που βασίστηκαν στην απόφαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου της FIA στις 29 Απριλίου. Η ύπαρξη και η εγκυρότητα του δικαιώματος της Ferrari για βέτο με εγκεκριμένο συμφωνητικό με τη Σύγκλητο της FIA , αναγνωρίστηκε από το δικαστήριο όπως επίσης και το γεγονός ότι η διαφωνία ήταν συμβατικής φύσης. Συνεπώς αναγνωρίστηκε επίσης ότι η διαφωνία δεν αφορούσε εσωτερική διαμάχη και ως εκ τούτου δεν ήταν αρμοδιότητα του δικαστηρίου της FIA αλλά των πολιτικών δικαστηρίων. Το δικαστήριο πιστεύει ότι το βέτο θα έπρεπε να ασκηθεί κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Συμβουλίου στις 17 Μαρτίου και τις 29 Απριλίου και για αυτό το λόγο επέλεξε να επικαλεστεί το αστικό δίκαιο για τον καθορισμό των επειγόντων υποθέσεων.

Μια τέτοια απόφαση, η οποία δεν επηρεάζει την έκβαση της υποθέσεως, επιτρέπει στη FIA να επιβάλει στις ομάδες που θα εγγραφούν για το πρωτάθλημα του 2010 κανονισμούς που έχουν συνταχτεί μονομερώς χωρίς σεβασμό στις συμφωνηθείσες διαδικασίες. Σε τελική ανάλυση η Ferrari αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα του βέτο προκειμένου να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της αλλά και όλων των ομάδων που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.

Καθώς συνεχίζεται η αξιολόγηση για το αν θα συνεχιστεί η δικαστική διαδικασία που έχει ξεκινήσει, η Ferrari θέλει να επιβεβαιώσει την αφοσίωσή της στην συνεργασία μέσα στη FOTA αλλά και με τη FIA και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων ώστε να εξασφαλιστεί ότι η Formula 1 είναι ένα πρωτάθλημα όπου οι κανονισμοί ισχύουν για όλους και όλοι ευνοούνται από τη σταθερότητα των κανονισμών. Ταυτόχρονα συνεχίζει να δουλεύει όπως τους τελευταίους μήνες προκειμένου να προωθηθεί και να εγγυηθεί τη μείωση του κόστους.

Εάν δεν γίνει δυνατόν όλα τα μέρη να φτάσουν σε μια συμφωνία, τότε, σε συνέχεια της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου στις 12 Μαΐου, η Ferrari δεν θα εγγράψει τα μονοθέσιά της σε ένα πρωτάθλημα που θα είναι κατώτερων χαρακτηριστικών από το status της Formula 1 στην οποία η Ferrari έχει συνεχή παρουσία από το 1950. Σε αυτή την περίπτωση η Ferrari θα συνεχίσει να αγωνίζεται σε αγώνες στα πλαίσια κάποιου πρωταθλήματος που θα ταιριάζει με το επίπεδο της καινοτομίας και της τεχνολογικής αναζήτησης.

[via]