fiaferraritrucks

Η ημέρα που η Formula 1 χωρίστηκε στα δύο έφτασε. Η διαμάχη ανάμεσα στις ομάδες που απαρτίζουν τη FOΤΑ και τη FIA στάθηκε τελικά αδύνατο να λυθεί με την εύρεση συμβιβαστικής λύσης και έτσι -μοιραία- επήλθε η ρήξη. Μετά την 4ωρη συνάντηση που είχαν οι επικεφαλής των ομάδων της FOTA (Ferrari, McLaren, Renault, BMW, Toyota, Brawn, Red Bull και Scuderia Toro Rosso) στο εργοστάσιο της Renault. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν μπορούν να ανεχθούν πλέον τη στάση της FIA και όχι απλώς δεν θα τρέξουν στη Formula 1 το 2010 αλλά θα ξεκινήσουν δικό τους -ξεχωριστό- πρωτάθλημα.


Οι λόγοι που οδήγησαν τις ομάδες σε αυτήν την απόφαση είναι η άτεγκτη στάση της FIA, που σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους αγνόησε τις επιθυμίες τους, μαζί με την παρακράτηση από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων χρημάτων που οφείλονται στις ομάδες. Αναφέρεται επίσης και η προσπάθεια του Max Mosley και του Bernie Ecclestone να διχάσουν τη FIA και να διαρρήξουν την ενότητά της. Έτσι, για τις 8 ομάδες η απόφαση για νέο πρωτάθλημα ήταν μονόδρομος. Οι ομάδες προϊδέασαν ότι θα είναι ένα πρωτάθλημα που θα εκφράζει τις αρχές τους και θα ικανοποιεί τους θεατές και τους χορηγούς, όντας φθηνότερο και για τους δύο.

Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν θα είναι εύκολο. Η FIA στη λίστα συμμετοχών που εξέδωσε στις 12/6 περιλαμβάνει τις Ferrari, Red Bull και Toro Rosso ως κανονικούς συμμετέχοντες, με τον ισχυρισμό ότι έχει συνάψει μαζί τους δεσμευτικά συμβόλαια από το παρελθόν. Επίσης, ο Bernie Ecclestone, έχει απειλήσει ανοιχτά ότι θα κάνει αγωγές και θα ζητήσει δυσθεώρητες αποζημιώσεις αν οι ομάδες προχωρήσουν σε αυτήν την κίνηση. Επομένως, έχουμε μπροστά μας μια μακρά δικαστική διαμάχη. Όπως είναι φυσικό, οι εξελίξεις αυτές επισκιάζουν οποιαδήποτε αγωνιστική δράση στο Silverstone και ακόμα και η διεξαγωγή της υπόλοιπης φετινής σεζόν παραμένει στον αέρα. Προβλέπεται ένα πολύ καυτό καλοκαίρι, προφανώς όχι αγωνιστικά.

Η ανακοίνωση που εκδόθηκε από τη FOTA μετά το τέλος της συνάντησης ανέφερε: «Από το σχηματισμό της FOTA τον Σεπτέμβριο, οι ομάδες δούλεψαν από κοινού και προσπάθησαν να προκαλέσουν τη FIA και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων να εξελίξουν και να βελτιώσουν το σπορ. Η πρωτοφανής διεθνής οικονομική κρίση έφερε την κοινότητα της F1 μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Η FOTA είναι υπερήφανη ότι κατάφερε να πάρει τα πιο επιτυχημένα μέτρα μείωσης του κόστους στην ιστορία του σπορ. Ειδικά οι ομάδες των κατασκευαστών πρόσφεραν βοήθεια στις ανεξάρτητες ομάδες, αρκετές από τις οποίες δεν θα ήταν σήμερα στο σπορ χωρίς τις πρωτοβουλίες της FOTA. Οι ομάδες της FOTA συμφώνησαν σε μια εθελοντική μείωση των εξόδων, που προσφέρει ένα βιώσιμο μοντέλο για το μέλλον.

Με βάση αυτές τις προσπάθειες, οι ομάδες επιβεβαίωσαν στη FIA τη θέλησή τους να δεσμευτούν στη Formula 1 μέχρι το 2012. Η FIA και ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων ξεκίνησαν μια εκστρατεία με σκοπό να διχάσουν τη FOTA. Οι επιθυμίες της πλειονότητας των ομάδων αγνοήθηκαν. Επιπλέον, δεκάδες εκατομμύρια δολάρια παρακρατήθηκαν από πολλές ομάδες από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων, ακόμα και από το 2006. Παρά αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον, η FOTA επιδίωξε το συμβιβασμό.

Οι ομάδες δεν μπορούν να συνεχίσουν να απεμπολούν τις βασικές αρχές του σπορ και αποφάσισαν να αλλάξουν τις αρχικές υπό όρους δηλώσεις συμμετοχής στο πρωτάθλημα του 2010. Επομένως, οι ομάδες αυτές δεν έχουν άλλη εναλλακτική λύση από το να ξεκινήσουν τις προετοιμασίες τους για ένα νέο Πρωτάθλημα, που θα αντικατοπτρίζει τις αξίες των συμμετεχόντων και των συνεργατών τους. Αυτό το πρωτάθλημα θα έχει διαφανή διοίκηση, ένα σετ κανονισμών, θα ενθαρρύνει νέες εισόδους και θα εισακούει τις ευχές των οπαδών, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές για θεατές, χορηγούς και άλλους εμπλεκόμενους παγκοσμίως. Όλοι οδηγοί, αστέρες, μάρκες, χορηγοί, οργανωτές και εταιρείες που ιστορικά συσχετίζονται με το υψηλότερο επίπεδο μηχανοκίνητου αθλητισμού θα έχουν θέση σε αυτό το πρωτάθλημα».

[via]