aposyrsi karoto

Σχέδιο απόσυρσης που… μυρίζει κάλπες από τον Σεπτέμβριο για 730.000 αυτοκίνητα

Το σχέδιό της για μερική απόσυρση των παλαιών οχημάτων θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση από τον ερχόμενο μήνα.

Η τροπολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ με τα τελικά μέτρα για την απόσυρση των οχημάτων κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή, εν μέσω νέων σεναρίων για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες.

Στη νομοθετική ρύθμιση περιλαμβάνονται αφενός οικονομικά κίνητρα (το… καρότο) για την απόσυρση- αντικατάσταση περίπου 730.000 παλαιών Ι.Χ. αυτοκινήτων έως και το 2012 και αφετέρου αντικίνητρα (το… μαστίγιο) για τη διατήρησή τους σε κυκλοφορία. Τα κυριότερα αντικίνητρα που θεσπίζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, είναι η σύνδεση- αύξηση των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τον κυβισμό και τις εκπομπές ρύπων του κάθε οχήματος και η καθιέρωση από τον Σεπτέμβριο του 2011 πράσινου Δακτυλίου, στον οποίο πλέον δεν θα μπορούν να εισέρχονται τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 15 χρόνων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ. που στις αρχές του χρόνου είχε ανακοινωθεί ότι θα ίσχυε από το 2010, τώρα προωθείται να ισχύσει εντός του Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων. Άλλωστε και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων είχαν ζητήσει εντός του Ιουλίου η απόσυρση να τεθεί σε εφαρμογή αμέσως μετά τη λήξη του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης που οδήγησε χιλιάδες οδηγούς στην αγορά μεγάλου κυβισμού οχημάτων.

Διπλή τιμωρία
Η συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών τώρα «τιμωρείται» πολλαπλά για την επιλογή της να αγοράσει αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού! Μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε, στο πλαίσιο των εισπρακτικών μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, τα οχήματα άνω των 1.925 κυβικών εκατοστών να επιβαρύνονται με επιπλέον ετήσιο φόρο 150 ευρώ και τώρα με τα νέα μέτρα του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν θα πληρούν και τους περιβαλλοντικούς όρους για ελεύθερη- καθημερινή κυκλοφορία στον νέο Δακτύλιο! Σε αυτόν θα κινούνται χωρίς περιορισμούς μόνο τα υβριδικά και τα καινούργια μικρομεσαία αυτοκίνητα που θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια/χιλιόμετρο.

Η απόσυρση σε νούμερα
Ειδικότερα όσον αφορά τα παλαιά οχήματα, όπως αναφέρεται στην τροπολογία, ο μέσος όρος των Ι.Χ. αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών είναι τα 12 έτη, ενώ των βαρέων οχημάτων ξεπερνά τα 17 έτη. Το πρόγραμμα απόσυρσης θα βγάλει από την κυκλοφορία συνολικά έως το 2012 περί τα 730.000 οχήματα (περίπου το 60% του γηρασμένου στόλου), ενώ τα οικονομικά κίνητρα θα κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό του αποσυρόμενου οχήματος. Συγκεκριμένα, θα αρχίζουν από 500 ευρώ για απόσυρση οχημάτων έως 900 κυβικά εκατοστά και θα φτάνουν τα 2.200 ευρώ για αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών. Πρόσθετο όφελος της τάξης των 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, στην αγορά αυτοκινήτου νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Εuro 4 και 5). Η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου θα δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η χρηματοδότηση του προγράμματος της απόσυρσης- το κόστος της οποίας αποτιμάται συνολικά στα 2,3 δισ. ευρώ- θα γίνει από τα αυξημένα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας που θα θεσπιστούν από τη νέα χρονιά με βάση την καθαρότητα των κινητήρων και τον κυβισμό των οχημάτων.

ΤΙΜΩΡΙΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ

Τα οχήματα άνω των 1.925 κυβικών- για τα οποία η κυβέρνηση είχε δώσει προ μηνών κίνητρα αποκλείονται από τον νέο πράσινο Δακτύλιο

Ανάλογα με την ηλικία του Ι.Χ. τα τέλη κυκλοφορίας

ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ για τη διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών- ρυπογόνων οχημάτων περιλαμβάνεται η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα γίνεται μόνο με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. Με τον νέο τρόπο, η κλιμάκωση της χρέωσης των τελών κυκλοφορίας θα βασίζεται όχι μόνο στον κυβισμό, αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα (εκπομπές CΟ2). Τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Σημειώνεται ότι η προμήθεια του σήματος των «περιβαλλοντικών» πλέον τελών κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται όπως και σήμερα- στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες), με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της άδειας κυκλοφορίας και της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος. Τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας τίθενται σε ισχύ από το 2010. Δηλαδή τα καινούργια τέλη κυκλοφορίας για το 2010, που ως γνωστόν καταβάλλονται στο τέλος του 2009, θα υπολογιστούν με τον νέο τρόπο. Για πρώτη φορά θα επιβληθούν τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά οχήματα. Συγκεκριμένα, στα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών θα επιβάλλεται το 50% των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλονται σήμερα για τα αντίστοιχα μη υβριδικά οχήματα.

Με τρία σήματα ο νέος πράσινος Δακτύλιος

ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ για τη διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών-ρυπογόνων οχημάτων θα περιληφθεί και ο πράσινος Δακτύλιος που θα ισχύσει στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011. Αρχικά θα εφαρμοστεί στα όρια και με το ωράριο του σημερινού Δακτυλίου. Σε επόμενη φάση, όταν θα έχουν προχωρήσει σημαντικά η ανανέωση του στόλου των οχημάτων και οι επεκτάσεις του Μετρό, μπορεί να εξεταστεί η διεύρυνση των ορίων του. Το μέτρο θα εφαρμοστεί παράλληλα με την εφαρμογή του μέτρου διαφοροποίησης του χρώματος του σήματος των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, ώστε να ελέγχεται ευκολότερα η εφαρμογή του.

Για τα Ι.Χ. και τα ημιφορτηγά προβλέπεται η εφαρμογή του πράσινου Δακτυλίου ως εξής:

● Τα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων δηλαδή τα παλιά οχήματα, προ 15ετίας- θα έχουν κόκκινο σήμα κυκλοφορίας και δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο Δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του. Θα εισέρχονται μόνο εκτός του ωραρίου του.

●Τα «καθαρά» αυτοκίνητα, δηλαδή τα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια/χιλιόμετρο, θα έχουν λευκό σήμα κυκλοφορίας και η είσοδός τους στον πράσινο Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη όλες τις ώρες.

● Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα έχουν γκρι σήμα κυκλοφορίας και θα συνεχίσουν να κινούνται με το σύστημα «μονά- ζυγά», όπως και σήμερα.

aposyrsi karoto

[via: Τα Νέα]

Σχέδιο απόσυρσης που… μυρίζει κάλπες από τον Σεπτέμβριο για 730.000 αυτοκίνητα
  • funster

    Ολα αυτα τα αντικινητρα διατηρησης οχηματων παλαιας τεχνολογιας τα αντιλαμβανομαι. Ειναι λογικο και θεμιτο να κυκλοφορυν αυτοκινητα νεας αντιρυπαντικης τεχνολογιας. Ειναι καλο για ολους μας..

    Ομως, πως μπορει μια κυβερνηση να δημιουργει αντικινητρα διατηρησης παλαιων οχηματων και ταυτοχρονα να διατηρει και τα αντικινητρα αγορας νεου οχηματος, διατηροντας τα τελη ταξινομησης..???!!!!!

    Δηλαδη θελει να εισπραττει και απο τα παλια οχηματα αυξανοντας τα τελη κυκλοφοριας και μετατρεπωντας τα σε ακριβα προιοντα ως προς την διατηρηση τους, αλλα απο την αλλη το φθηνο προιον σε διατηρηση (νεο αυτοκινητο) παραμενει ακριβο σε αγορα..

    Το κρατος δηλαδη θελει και την πιτα ολοκληρη και τον σκυλο χορτατο.. και απ’την αλλη εμεις εχουμε και την πιτα φαγωμενη και τον σκυλο νηστικο!!

    • να πω πως έχει άδικο; δεν νομίζω!!!

      ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ΙΔΙΟ αυτοκίνητο που αγοράστηκε Δεκέμβριο του 2003 να πληρώνει περισσότερα τέλη κυκλοφορίας από το ίδιο αυτοκίνητο που αγοράστηκε μέσα στο 2004. Μόνο στην Μπανανία που λέγετε Ελλάδα γίνονται αυτά…

    • funster

      Alitheia se auto den antidroun oi emporoi-eisagwgeis autokinitwn?
      Me auto to metro oi pwliseis tous kata tin diarkeia twn teleutaiwn minwn tou etous tha peftoun katakorufa, kai den nomizw na tous sumferei ena adranes trimino!!

    • Δεν ξέρω πως σκέφτονται. Μόνο οι έμποροι αντιδρούν;;; Πραγματικά δεν κατάλαβα ποτέ ποιος π@π@ρ@ς σκέφτηκε αυτό το μέτρο?! Από το να το κάνει ανάλογα με την Euro πληρεί το αυτοκίνητο το κάνει ανά χρονολογίας αγοράς! δεν πάμε καλά!!!!

  • funster

    Επισης, τελια αποσαφιστηκε το θεμα με την extra επιδοτηση των 1.000ευρω για αντικατασταση του προς αποσυρση οχηματος?
    Γιατι ακομη δεν γινεται σαφες απο το κειμενο αν αφορα αγορα μονο καινουριου οχηματος τεχνολογιας euro 4 η΄5, ή γενικα αγορα οχηματος τεχνολογιας euro 4ή 5, ανεξαρτητα απο το αν ειναι καινουριο ή μεταχειρισμενο, αρκει να καλυπτει τις προδιαγραφες euro..

    • ακόμη τπτ, περιμένουμε να δούμε τι θα λέει το δελτίο τύπου