Υπόθεση Crash-Gate: Υπεύθυνη η Renault – Ισόβιος αποκλεισμός του Briatore

Σχετικά άρθρα

RENAULT_BRIATORE

Η Renault κρίθηκε ένοχη από την έκτακτη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA που διεξήχθη στο Παρίσι, και τιμωρήθηκε με ποινή 2ετή αποκλεισμού από το πρωτάθλημα της Formula 1, αλλά με αναστολή. Η Renault κατάφερε και έπεσε στα μαλακά αφού παραδέχτηκε ότι οι Briatore και Symonds προσχεδίασαν το τρακάρισμα του Piquet στο περσινό GP της Σιγκαπούρης. Επίσης, αποφασίστηκε η Renault να πληρώσει τα έξοδα ολόκληρης της έρευνας που διενεργήθηκε για την υπόθεση και η FIa δέχτηκε την προσφορά της ομάδας να συνεισφέρει στην καμπάνια της για την ασφάλεια.

Δεν ήταν μόνο το ίδιο “ευχάριστη” η ποινή για τον Flavio Briatore ο οποίος δέχτηκε ισόβιο αποκλεισμό από οποιαδήποτε δραστηριότητα σχετική με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και επίσης του στερήθηκε το δικαίωμα να μανατζάρει οδηγούς. Ο Pat Symonds δέχτηκε και αυτός την ίδια ποινή με τον Ιταλό η οποία όμως είναι διάρκειας 5 ετών. Ο Piquet είχε ήδη ασυλία από τη FIA και για αυτόν δεν υπήρξε καμία συνέπεια ενώ “καθαρός” βγήκε και ο Fernando Alonso, τον οποίο το Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ευχαρίστησε για τη βοήθειά του. Τη Renault στη σημερινή συνεδρίαση εκπροσώπησε αυτοπροσώπως ο Πρόεδρος της ομάδας, Bernard Rey, ενώ εκτός από μια στρατιά δικηγόρων παρών ήταν και ο επικεφαλής του τμήματος δημόσιων σχέσεων της εταιρείας, Jean-Francois Caubet. Παρόντες ήταν φυσικά τόσο ο Nelson Piquet jr όσο και ο Fernando Alonso.

Η πλήρης ανακοίνωση της FIΑ στην συνέχεια.

Στην έκτακτη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η ING Renault F1 παραδέχτηκε ότι η ομάδα είχε συνωμοτήσει με τον οδηγό της, Nelson Piquet Jr., προκειμένου να προκαλέσει ηθελημένα ατύχημα στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008, παραβιάζοντας τον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα και τους κανονισμούς της F1.

Η Renault F1 παραδέχτηκε ότι πραγματοποίησε ενδελεχή εσωτερικό έλεγχο, ο οποίος κατέληξε στο ότι: πρώτον οι Flavio Briatore, Pat Symonds και Nelson Piquet Jr. συνωμότησαν προκειμένου να προκαλέσουν το ατύχημα και δεύτερον κανένα άλλο μέλος της ομάδας δεν είχε εμπλοκή στη συνωμοσία.

Η FIA προέβη σε δική της ενδελεχή έρευνα, τα ευρήματα της οποίας συμφωνούν με αυτά της Renault F1.

Στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η Renault F1 ζήτησε επιείκεια καθώς:

» Αποδέχτηκε, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ότι είναι ένοχη για όσα κατηγορείται και συνεργάστηκε πλήρως κατά τη διάρκεια της έρευνας της FIA

» Επιβεβαίωσε ότι οι κ. Briatore και Symonds ενεπλάκησαν στη συνωμοσία και διαβεβαίωσε ότι αποχώρησαν από την ομάδα

» Απολογήθηκε ανεπιφύλακτα στη FIA και στο άθλημα για τη ζημιά που προκάλεσαν οι πράξεις της

» Θα καταβάλει το κόστος της έρευνας την οποία διεξήγαγε η FIA και

» η Renault (η μητρική εταιρεία της Renault F1) δεσμεύτηκε να συμβάλει σημαντικά στις καμπάνιες της FIA για θέματα ασφαλείας.

Ο Nelson Piquet Jr. απολογήθηκε επίσης ανεπιφύλακτα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού για τη συμμετοχή του στη συνωμοσία.

Ελήφθη η ακόλουθη απόφαση:

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού βρίσκει ενόχους τους
Flavio Briatore, Pat Symonds και Nelson Piquet Jr., μέλη της Renault F1, για την κατηγορία της συνωμοσίας με σκοπό την ηθελημένη πρόκληση ατυχήματος στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού βρίσκει τη Renault F1, η οποία σύμφωνα με το άρθρο 123 του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα είναι υπεύθυνη για τις πράξεις των εργαζομένων της, ένοχη για την παραβίαση των άρθρων 151(c) και 2(c) του Κεφαλαίου IV του Παραρτήματος L του Κώδικα και των άρθρων 3.2, 30.3 και/ή 39.1 των κανονισμών της Formula 1.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θεωρεί ότι οι παραβιάσεις των κανονισμών από τη Renault F1 στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008 είναι απαράμιλλης σοβαρότητας. Οι παραβιάσεις της Renault F1 όχι μόνο διακινδύνευσαν την ακεραιότητα του αθλήματος αλλά επίσης έθεσαν σε κίνδυνο τις ζωές των θεατών, των κριτών, των υπόλοιπων αγωνιζομένων και του ιδίου του Nelson Piquet Jr. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θεωρεί ότι τόσο σοβαρές παραβάσεις αξίζουν το μόνιμο αποκλεισμό από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 της
FIA.

Εντούτοις, με δεδομένο το αίτημα επιείκειας που αναφέρθηκε ανωτέρω και συγκεκριμένα τις κινήσεις που έκανε η Renault F1 ώστε να προσδιορίσει και να αντιμετωπίσει τα λάθη της ομάδας και να καταδικάσει τις ενέργειας των εμπλεκομένων προσώπων, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισε να αναστείλει τον αποκλεισμό της Renault F1 έως τα τέλη της σεζόν του 2011. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα ενεργοποιήσει τον αποκλεισμό μόνο σε περίπτωση που η Renault F1 βρεθεί ένοχη για εξίσου σοβαρό αδίκημα έως τότε.

Επιπλέον, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού καταγράφει την απολογία της Renault F1 και συμφωνεί ότι το κόστος της έρευνας βαρύνει την ομάδα. Επιπλέον αποδέχεται την προσφορά της για σημαντική συμβολή στις καμπάνιες της FIA για θέματα ασφαλείας.

Όσον αφορά τον κ. Briatore, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού δηλώνει ότι, για απεριόριστη περίοδο, η FIA δεν σκοπεύει να εγκρίνει σε κανένα Διεθνές Γεγονός, Πρωτάθλημα, Κύπελλο, Θεσμό την ανάμειξη του κύριου Briatore με οποιαδήποτε μορφή, ή θα απαγορέψει την χορήγηση άδειας σε όποια ομάδα ή σε όποια οντότητα συνεργαστεί με τον κ. Briatore με οποιαδήποτε μορφή. Επίσης με το παρόν έγγραφο συμβουλεύουμε όλους τους ανώτερους υπαλλήλους που είναι παρόντες για εγκεκριμένα από τη FIA γεγονότα να μην επιτρέψουν την πρόσβαση του κ. Briatore σε οποιεσδήποτε περιοχές κάτω από την αρμοδιότητα της FIA. Επιπλέον, δεν σκοπεύει να ανανεώσει οποιαδήποτε Superlicence που χορηγείται σε οποιονδήποτε οδηγό που συνδέεται (μέσω μιας διοικητικής σύμβασης ή ειδάλλως) με τον κ. Briatore, ή οποιαδήποτε οντότητα ή άτομο που συνδέεται με τον κ. Briatore. Καθορίζοντας ότι τέτοιες οδηγίες πρέπει να ισχύσουν για απεριόριστη περίοδο, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έχει επικεντρωθεί όχι μόνο στη δριμύτητα της παραβίασης στην οποία ο κ. Briatore βρέθηκε μπλεγμένος, αλλά και στις ενέργειές του να συνεχίζει να αμφισβητεί τη συμμετοχή του στην υπόθεση παρά τα στοιχεία.

Όσον αφορά τον κ. Symonds, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού δηλώνει ότι, για μια περίοδο πέντε ετών, η FIA δεν σκοπεύει να εγκρίνει οποιαδήποτε διεθνή αγώνα, Πρωτάθλημα, Κύπελλο, Τρόπαιο, Θεσμό που να περιλαμβάνει τον κ. Symonds με οποιαδήποτε ικανότητα, ή να χορηγήσει οποιαδήποτε άδεια σε οποιαδήποτε ομάδα ή σε οποιαδήποτε οντότητα που έχει συμβόλαιο με τον κ. Symonds σε οποιαδήποτε μορφή. Το παρόν έγγραφο συμβουλεύει όλους τους ανώτερους υπαλλήλους παρόντες στα εγκριμένα γεγονότα της FIA για να μην επιτρέψουν την πρόσβαση του κ. Symonds σε οποιαδήποτε περιοχή κάτω από την αρμοδιότητα της FIA. Για να εφαρμοστεί αυτή η οδηγία και να είναι αποτελεσματική στην περίοδο των 5 ετών το ΠΣΜΑ έλαβε υπόψη της τα εξής: (i) την αποδοχή του κ. Symonds ότι συμμετείχε στην συνομωσία, και (ii) την επικοινωνία του στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ ότι αισθάνεται «αιώνια ντροπή και μετάνοια» που συμμετείχε σε αυτή τη συνομωσία.

Όσον αφορά τον κ. Piquet Jr, το ΠΣΜΑ επιβεβαιώνει την ασυλία από τις μεμονωμένες κυρώσεις του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα σε σχέση με αυτό το γεγονός, την οποία η FIA του είχε χορηγήσει σε αντάλλαγμα να προσφέρει εθελοντικά τα στοιχεία του.

Όσον αφορά τον Fernando Alonso, το ΠΣΜΑ τον ευχαριστεί για τη συνεργασία στις έρευνες της FIA και για τη συμμετοχή του στη συνεδρίαση, και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο κ. Alonso δεν συμμετείχε με οποιοδήποτε τρόπο στην παραβίαση των κανονισμών της Renault F1.

Το ΠΣΜΑ θα επιθυμούσε να ευχαριστήσει τους Κριτές και τη νομική επιτροπή (ιδιαίτερα την Dorothy Cory-Wright της Sidley Austin LLP, που πραγματοποίησε τις συνεντεύξεις στo Βελγικό Grand Prix).

[Via : MSFREE]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Φήμες θέλουν την Mercedes να υπέγραψε με τον Carlos Sainz

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιταλικής Gazzetta dello Sport η Mercedes επέλεξε τον Carlos Sainz ως αντικαταστάτη του Lewis Hamilton, υπογράφοντας διετές συμβόλαιο, με τον...