Ολοκαίνουργιος 2.0-λιτρος turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) από την Volvo. Ο 4κύλινδρος κινητήρας εκτός του άμεσου ψεκασμού διαθέτει και μεταβλητούς εκκεντροφόρους με αποτέλεσμα να συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση, χαμηλές εκπομπές CO2, ευελιξία και επιδόσεις σε ένα ευρύ φάσμα στροφών. Επίσης είναι ο πρώτος κινητήρας στον κόσμο που η πολλαπλή εξαγωγής του και η τουρμπίνα του είναι κατασκευασμένα από ένα ένα και μόνο φύλλο χάλυβα χωρίς ενώσεις. Ο λόγος που προτιμήθηκε αυτή η κατασκευή είναι ότι σύμφωνα με την Volvo το φύλλο χάλυβα είναι ελαφρύτερο και πιο συμπαγής ενώ παράγει λιγότερη θερμοκρασία χάρη στην τοποθέτηση ενός επιπλέον μονωτικού στρώματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη ροή των καυσαερίων με αποτέλεσμα να έχουμε αποδοτικότερη καύση.


Η κατασκευή του έγινε σε συνεργασία με τις Borg-Warner και Benteler Automotive και ο κινητήρας αποδίδει 203 άλογα με 30 κιλά ροπή (32 κιλά στο overboost) με την μέση κατανάλωση του να ανέρχεται στα 8.3 λίτρα/100 χλμ. Ο Magnus Jonsson, επικεφαλής του τμήματος Ανάπτυξης της Volvo δήλωσε: “Έχουμε επιτύχει να κατασκευάσουμε έναν τετρακίλυδρο κινητήρα με την δύναμη ενός 2.5-λιτρου 5-κύλινδρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη ενεργειακή απόδοση και μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών που επιθυμούν υψηλές επιδόσεις με χαμηλές καταναλώσεις και μειωμένες εκπομπές CO2.” O κινητήρας θα τοποτηθεί στα S80, V70 και XC60 ενώ θα είναι διαθέσιμος με 6-τάχυτα χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια αρχικά στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας,Κίνας, Ιαπωνίας και Ολλανδίας ενώ αργότερα αναμένεται και στις υπόλοιπες χώρες. Περισσότερες λεπτομέρειες στις φωτογραφίες και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Volvo]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)