Σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου μπορεί να βρει κανείς αυτοκίνητα, παλαιάς ή νέας τεχνολογίας, τα οποία εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των ιδιοκτητών τους. Στην Ινδία για παράδειγμα, μια από τις πολυπληθέστερες χώρες, υπάρχουν εγχώρια εργοστάσια παραγωγής φθηνών αυτοκινήτων, για να καλύψουν τις ανάγκες και τη ζήτηση, αδιαφορώντας για τους ρύπους. Στη Κούβα, και ενώ το πολυετές εμπάργκο από τις ΗΠΑ συνεχίζεται ως σήμερα, συντηρούνται αυτοκίνητα, άνω των 40 ετών, για να αντιμετωπιστούν οι αποστάσεις. Στην ευρωπαϊκή ένωση, κυρίως, η Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, είναι οι χώρες που παράγουν μαζικά αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας μεν, ρυπογόνων δε.


Γιατί όμως, κανένα εργοστάσιο δεν προσπαθεί να στραφεί στην επένδυση τεχνολογίας κινητήρων, που δεν θα χρειάζονται το πετρέλαιο ή τα παράγωγά του ως κινητήρια δύναμη; Φυσικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα αφήνω απ’ έξω, καθώς μπορεί να μην έχουν εκπομπές ρύπων αυτά καθ’ αυτά, όταν κινούνται, άλλα, η κατανάλωση ρεύματος, για να φορτίσουν, συνεπάγεται αυξημένη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα εργοστάσια και συνεπώς αυξημένους ρύπους. Να σημειωθεί επίσης, ότι και οι μπαταρίες τους όταν θα χρειαστεί να αντικατασταθούν, θα είναι μια ρυπογόνος πηγή που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Η απάντηση στο πρόβλημα των ρύπων έρχεται από τη HONDA, και το cfx clarity…

Το cfx clarity έχει μηδενικούς ρύπους. Είναι απίστευτο και δύσκολο να το συνειδητοποιήσει κάποιος, αλλά είναι έτσι ακριβώς. Καταναλώνει υδρογόνο και το μόνο που εκπέμπει από την εξάτμιση του είναι νερό! Το υδρογόνο, μπορεί να το προμηθευτεί ο οποιοσδήποτε από ένα βενζινάδικο, αν φυσικά, παρέχεται, και ένα πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ, δίνει αυτονομία γύρω στα 500 χιλιόμετρα (δες το βίντεο που ακολουθεί, με τον παρουσιαστή του top gear).

Το cfx clarity έχει παραχθεί πειραματικά σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και διατίθεται μόνο στους κατοίκους της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, μέσω τριετούς leasing.

Μπροστά μας λοιπόν βρίσκεται η απάντηση στο πως θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε το περιβάλλον με το καλύτερο δυνατό τρόπο, να κινηθούμε με ένα αξιόπιστο όχημα, και ταυτόχρονα, να απεγκλωβιστούμε από τη “τρομοκρατία” του ΟΠΕΚ, ο οποίος ανεβάζει τις τιμές του πετρελαίου όποτε θέλει.

Το μόνο ερώτημα είναι αν οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων θα πάρουν τη σημαντική απόφαση να στραφούν στη τεχνολογία του υδρογόνου, και να εγκαταλείψουν την ανούσια παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για μένα, τα οποία αποκαλώ «αυτοκίνητα συγκαλυμμένης πετρελαιοκίνησης», και αν οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες θα “επιτρέψουν” να εξελιχθεί και διαδοθεί το τεχνολογικό αυτό επίτευγμα. Η μετακίνηση με το αυτοκίνητο έχει αμέτρητα θετικά σημεία, η διαφύλαξη του περιβάλλοντος όμως στο οποίο ζούμε είναι απαραίτητη, και ο συνδυασμός τους πλέον οφείλει να είναι ρεαλιστικός!

  • Καλωσήρθες στην ομάδα του AutoBlog sofokles :)
    Καλή αρχή και περιμένουμε με αγωνία και τα επόμενα άρθρα σου!

  • Καταρχήν καλώς ήρθες στο autoblog!! :D

    Πάμε τώρα να σχολιάσουμε, η τεχνολογία υδρογόνου υπάρχει εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον και όπως βλέπουμε, δυστυχώς, οι εταιρίες δεν φαίνεται να στρέφονται προς τα εκεί.

    Απεναντίας, το άλμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι τεράστιο μιας και όλες οι εταιρίες πλέον έχουν στην γκάμα τους πλειάδα ηλεκτροκίνητων/υβριδικών μοντέλων.

    Τώρα θα μου πεις γιατί το κάνουν αυτό; Θα σου πω δεν ξέρω τον λόγο αλλά δεν νομίζω ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου και η μαζική της παραγωγή της ώστε να μειωθεί το κόστος, είναι αυτός ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επένδυσαν πάνω σε αυτήν την τεχνολογία.

    Σίγουρα κάτι άλλο υπάρχει από πίσω αλλά δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε. Που ξέρεις, όταν τελειώσει αυτήν η καραμέλα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως τότε στραφούν προς τα εκεί.

  • sofokles

    Καλησπέρα παιδιά! Είναι πολύ ωραίο να βλέπεις ένα κειμενό σου να δημοσιεύεται κ ευχαριστώ!
    Το κείμενο το έγραψα, κυρίως για να στρέψω λίγο ακόμη τη προσοχή μας στα αυτοκίνητα που και θα μας εξυπηρετούν αλλά και θα προστατεύουν ουσιαστικά το περιβάλλον!

  • Yiannis

    Αρχικά να σε συγχαρώ για την πρώτη σου δημοσίευση.
    Δευτερεύοντος και για να σου κινήσω περισσότερο το ενδιαφέρον για το περιβάλλον, να σου επισημάνω τα εξής.
    Όπως εύλογα αναρωτάσαι για την προέλευση και παραγωγή του ρεύματος που θα καταναλώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι θα περίμενε κανείς να κάνεις και για το υδρογόνο, πριν το αποδεχτείς ως καύσιμο του μέλλοντος.
    Η παραγωγή υδρογόνου, λοιπόν, γίνετε με υδρόλυση του νερού, η οποία απαιτεί μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας. Για την ακρίβεια, το «έργο» που χρειάζεται η παραγωγή του υδρογόνου είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το «έργο» που προκύπτει από την «καύση» του. Συνεπώς εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι η χρήση του δεν είναι και τόσο οικολογική.
    Αυτά βέβαια ισχύουν για τα τρέχοντα τεχνολογικά δεδομένα. Αν για παράδειγμα είχαμε τόσες πολλές γεωθερμικές ή ηλιακές (κλπ ΑΠΕ) μονάδες παραγωγής ρεύματος, τότε η παραγωγή αρκετού και οικολογικά φθηνού/ορθού υδρογόνου θα ήταν εφικτή. Ναι, αλλά σε περίπτωση που θα έχουμε πολύ ρεύμα, μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα καλύτερα? Από οικολογικής σκοπιάς πάντα.
    Επί του παρόντος πάντως (και προσπαθώ να θυμηθώ που το έχω διαβάσει για να σας δώσω το link) το «ενεργειακό αποτύπωμα» του «κύκλου ζωής» των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είναι σημαντικά μικρότερο από το αντίστοιχο τον αυτοκινήτων υδρογόνου και λίγο (ασήμαντα) μεγαλύτερο από το υποτιθέμενο των ηλεκτρικών.
    Τέλος, για τους πιο ανήσυχους, ένα αυτοκίνητο υδρογόνου είναι πράγματη μηδενικών ρύπων? Δηλαδή σε περίπτωση που αντικαταστούν όλες οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με εκπομπές νερού, θα έχουμε λύσει το πρόβλημά μας? Μήπως σε αυτή την περίπτωση, η υγρασία της ατμόσφαιρας εμποδίζει την ηλιακή ακτινοβολία να περάσει μέσα στη γη και κατά συνέπια να τη ζεστάνει? Μήπως δηλαδή αντικαταστήσουμε την απειλή υπερθέρμανσης του πλανήτη με απειλή υπερβολικής ψύξης του ή έστω και με υπερβολικές βροχοπτώσεις/πλημμύρες?
    Και για όσο μετράει η προσωπική άποψη καθενός, η οικολογία είναι πάνω απʼ όλα οικονομία. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε το περιβάλλον ως έχει, θα πρέπει να επιδρούμε πάνω του κατʼ ελάχιστο. Η μόνη λύση που πιστεύω ότι θα υπάρξει για το μέλλον είναι η χρήση των ΑΠΕ για την παραγωγή «οικολογικού ρεύματος», το οποίο στη συνέχεια θα τροφοδοτεί όλες της ανθρώπινες δραστηριότητες όπως τις ξέρουμε σήμερα ή υποθέτουμε ότι θα αναπτυχθούν στο μέλλον. Το ευχάριστο στην υπόθεσή μου, είναι ότι οι απαιτούμενες τεχνολογίες είναι ήδη παρούσες, δηλαδή μπορούμε να περάσουμε στην επόμενη ενεργειακή περίοδο της ανθρωπότητας άμεσα και κατά συνέπεια μπορούμε άμεσα να σταματήσουμε την αυξανόμενη περιβαντολλογική υποβάθμιση που προκαλούμε σαν είδος στον πλανήτη μας.
    Ξανά συγχαρητήρια για το άρθρο σου. Aν μην τι άλλο, με έκανε να σκεφτώ. Το ίδιο αποτέλεσμα ελπίζω να έχει και το δικό μου μακροσκελές σχόλιο.
    Ερεύνα και μην πιστεύεις!

  • sofokles

    Yianni καλησπέρα κ σε ευχαριστώ για το post!
    Όντως η παραγωγή υδρογόνου γίνεται και με ηλεκτρόλυση, η οποία μια απο τις τρείς γνωστές μεθόδους.
    Απο υπολογισμούς που έχουν γίνει χρειάζονται 1.4 joules ηλεκτρισμού για την παραγωγή 1 joule υδρογόνου.
    Θα πρέπει να εξεταστεί όμως αν κάνεις περισσότερα χιλίομετρα με πχ το cfx clarity με πόσοτητα υδρογόνου, αντίστοιχη ποσότητας ηλεκτιρκής ενέργειας με ενα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
    Όλες οι εναλλακτικές πηγές κίνησης των αυτοκινήτων είναι πειραματικές σήμερα, άρα για την ώρα, κάνουμε υποθέσεις! θα δείξει…

  • johnnyxp64

    δειτε λιγο και τις 10 ποιο μολυσμενες περιοχες στον πλανιτη και ειναι ετσι γιατι κι εμεισ συμβαλουμε με τον τροπο μας εμεσα η αμεσα. οποιος καταλαβε καταλαβε

    http://news.gr.msn.com/world/gallery.aspx?cp-documentid=154321538&page=1