Τα πρώτα σχέδια για τον αντικαταστάτη του Ford Mondeo έκαναν ήδη την εμφάνιση τους. Βλέποντάς τα, γίνεται εμφανής η στροφή που προσπαθεί να κάνει η Ford στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αφού η εμφάνιση του Mondeo κρίνεται το λιγότερο επιθετική και σπορ. Ωστόσο σύμφωνα με την εταιρία, το νέο Mondeo θα προσπαθήσει να θέσει νέα standards σε στυλ, πολυτέλεια και αποδοτικότητα στην άκρως ανταγωνιστική αυτή κατηγορία και με αυτή τη δήλωση είναι φανερό οτι η Ford στοχεύει στο upmarket σκέλος της κατηγορίας που κυριαρχείται απο τους Γερμανούς της Audi, BMW και Mercedes

Πρώτο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι οτι όπως και το Fiesta αλλά και το Focus πριν απο αυτό, το Mondeo θα είναι παγκόσμιο αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει οτι θα υπάρχουν πολύ μικρές διαφορές ανάμεσα στα μοντέλα που προορίζονται για διαφορετικές αγορές σε αντίθεση με την έως τώρα τακτική που ακολουθούσε η Ford. Ένα δεύτερο στοιχείο άξιο αναφοράς είναι ότι παρότι το νέο Mondeo θα κατασκευάζεται σε διάφορα εργοστάσια παγκοσμίως, για πρώτη φορά ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του αυτοκινήτου θα γίνουν στις Η.Π.Α.

Εμφανισιακά τώρα, η διατήρηση της οικογενειακής ταυτότητας όπως αυτή διαμορφώνεται απο το Fiesta αλλά και το αναμενόμενο facelift Focus θα είναι κάτι παραπάνω απο εμφανής (και αυτό σίγουρα κάθε άλλο παρά κακό είναι). Εμπρός, η μεγάλη αλλά και αρκετά χαμηλή μάσκα καθώς και τα φώτα δίνουν έναν επιθετικό χαρακτήρα στο Mondeo ο οποίος ενισχύεται από το μυώδες καπό. Πίσω η εικόνα συνεχίζει και εντύπωση προκαλούν οι μεγάλες χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης και ένα διακριτικό spoiler στην άκρη της πέμπτης πόρτας. Από το πλάι, η δυναμικότητα είναι εμφανής απο ένα έντονο νεύρο που εκτείνεται στο μήκος του αμαξιού λίγο κάτω απο τα παράθυρα. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ενδείξεις για τον εσωτερικό σχεδιασμό αλλά αν λάβουμε υπόψιν μας τα λεγόμενα της Ford μπορούμε να περιμένουμε άριστη ποιότητα κατασκευής, κορυφαία υλικά και χλιδή.

Μηχανικά επίσης οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες. Στο εμπρός μέρος λογικά θα υπάρχει μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση της ήδη υπάρχουσας προσθιοκίνητης πλατφόρμας ενώ το θα εξοπλίζεται με “Dynamic Cornering Control” που χρησιμοποιεί την αρχή του torque vectoring για να κατανείμει την ροπή στους κινητήριους τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες της κατάστασης εξαλείφοντας όποια φαινόμενα υποστροφής ενδέχεται να εμφανιστούν. Για πρώτη φορά επίσης το Mondeo θα διαθέτει πλήρως ηλεκτρική κρεμαγιέρα. Οι κινητήρες που θα το κινούν θα είναι απο την νέα σειρά Ecoboost, χωρητικότητας 1.6 και 2.0 λίτρων με turbo. Ο πρώτος θα εμφανίζεται σε δύο παραλλαγές, 150 και 180 αλόγων ενώ ο δεύτερος θα αποδίδει περίπου 240 άλογα. Αναμένεται να συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ ως έξτρα θα υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου σειριακού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Powershift. Φυσικά γι’ αυτούς που μπορούν να το αποκτήσουν θα διατίθεται και με diesel κινητήρα, 2.0 λίτρων TDCi με αποδόσεις που ξεκινούν από τα 115 άλογα και καταλήγουν στα 200.

Το νέο Mondeo όμως, θα διαθέτει και πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, μερικές απο τις οποίες θα δούμε και στο νέο Focus. Μια από αυτές είναι το SYNC με το οποίο ο οδηγός θα ελέγχει οποιαδήποτε συσκευή πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι ή με φωνητικές εντολές. Άλλες καινοτομίες είναι το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (για τους καθρέφτες) και αλλαγής λωρίδας, η πίσω κάμερα που θα βοηθάει και στο “ημι-αυτόματο” σύστημα παρκαρίσματος (θα στρίβει το τιμόνι αλλά ο οδηγός θα ελέγχει τα πεντάλ) αλλά και το “Driver Alert System” που με την βοήθεια καμερών στο εσωτερικό του αμαξιού θα ανιχνεύει πότε ο οδηγός είναι έτοιμος να κοιμηθεί και θα ηχεί προειδοποιητικά. Στον τομέα της οικολογίας, η Ford δεν επιθυμεί με τίποτα να μείνει πίσω οπότε το Mondeo θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργεια κατά το φρενάρισμα, stop-start αλλά και “ενεργή γρίλια” μπροστά. Σκοπός της τελευταίας είναι να κλείνει τις περσίδες που θα διαθέτει εμπρός το αμάξι (ακριβώς πίσω απο την γρίλια) απο κάποια ταχύτητα και μετά για να βελτιώνει την αεροδυναμική και να ρίχνει την κατανάλωση (το σύστημα φαίνεται να αποδίδει καθώς βελτιώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου κατά 0.01 σύμφωνα με δοκιμές) ενώ σε χαμηλές ταχύτητες οι περσίδες θα παραμένουν ανοιχτές για να ψύχεται ο κινητήρας αποτελεσματικά.

Αναμένεται σε μορφή concept car κάποια στιγμή μέσα στο 2011 και στις αίθουσες των αντιπροσωπειών το 2013. Μάλλον πρέπει να βιαστεί η Ford γιατί το παλιό μοντέλο είναι ήδη αρκετά χρόνια στην αγορά και χρειάζεται οπωσδήποτε ένα φρεσκάρισμα σε αυτή τη πολύ δυνατή κατηγορία καθώς τα νούμερα των πωλήσεών του φαίνεται να είναι σε ελεύθερη πτώση εδώ και αρκετό καιρό.

[Πηγή Autoexpress.co.uk]

  • πολύ καλό και η ποιότητα αν κρίνω απο το focus θα είναι μια χαρά!

  • Ναι, λογικά. Και στο προηγούμενο η ποιότητα δεν ήταν άσχημη, απλά δεν ήταν αντάξια των γερμανών. Τώρα σε αυτό, αν κρατήσουν αυτή την εμφάνιση και έχουν και καλή ποιότητα, θα έχουν ενα πολύ καλό αυτοκίνητο στην κατηγορία.

  • aytokinitara etsi1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!