Δεν αποτελεί μυστικό ότι η Fiat κατασκευάζει οικονομικά αυτοκίνητα. Επι σειρά ετών, έχει αναγνωριστεί ως μια φιλική προς το περιβάλλον εταιρία με μέσο όρο εκπομπών CO2 μόλις 127.8 γρ/χλμ. Έτσι, πραγματικά δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη ότι ένα αυτοκίνητο της επιλέχθηκε ανάμεσα από 241 άλλα αυτοκίνητα, ως το πιο οικονομικό στη γη.


Το γερμανικό Automobilclub (ADAC) πραγματοποίησε μια δοκιμή σε 241 αυτοκίνητα σε διάφορες κατηγορίες με διαφορετικά συστήματα καυσίμου. Ο στόχος; Να καλυφθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση με €30 καύσιμα. Οι δοκιμές κάλυπταν όλους τους τύπους αυτοκινήτων από μικρά αυτοκίνητα μέχρι supercars. Στο τέλος νικητής ήταν το Fiat Panda Natural Power, το οποίο διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που μπορεί να καταναλώσει βενζίνη και μεθάνιο.

Το φυσικό αέριο αποτελεί την κύρια πηγή απομόνωσης μεθανίου και είναι αρκετά διαδεδομένο στη φύση. Το Panda κατάφερε να καλύψει σχεδόν 750 χλμ με €30 καυσίμου ενώ η X6 ActiveHybrid της BMW κατάφερε να καλύψει μόνο 150 χλμ στην ίδια δοκιμή. Απόσταση που είναι αξιοσημείωτη αν ληφθεί υπόψιν ότι η βενζίνη κόστιζε περισσότερο από €1.5/λίτρο.

Όλα τα οχήματα Natural Power της Fiat, χρησιμοποιούν ένα σύστημα συνδυασμού φυσικού αερίου/βενζίνης, το οποίο παρέχει αυξημένη αυτονομία. Στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι εγκατεστημένα δύο ντεπόζιτα μεθανίου (έτσι δεν καταλαμβάνουν χώρο απο τις θέσεις επιβατών), με συνολική χωρητικότητα 72 λίτρων και ένα ντεπόζιτο καυσίμου 30 λίτρων. Έτσι ο 1.2 λίτρων κινητήρας μπορεί να κινήσει το Panda με άνεση στον αυτοκινητόδρομο είτε με το φυσικό αέριο είτε με την βενζίνη.

Σήμερα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη περισσότερα από 400.000 αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο με την Fiat να έχει την πρωτοκαθεδρία. Παρότι η τεχνολογία του φυσικού αερίου υπάρχει εδώ και χρόνια δυστυχώς δεν έχει “περπατήσει” τόσο όσο θα ήθελαν (;;;) οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε αντίθεση με τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φαίνεται ότι είναι το επόμενο “must”.

[Πηγή: Fiat]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • funster

    Το φυσικο αεριο που χρησιμοποιουσε το συγκεκριμενο Φιατ ειναι το λεγόμενο LPG ?

  • αν δεν κανω λάθος το lpg είναι το υγραέριο.
    το φιατ παντα cfg κινείται με παράγωγο του φυσικού αερίου, το μεθάνιο!

  • funster

    Πάντως το ActiveHybrid X6, εκαψε περιπου 13λιτρα στα 100 χιλιομετρα απόσταση.
    Δεν ειναι και πολυ κακό νουμερο , μάλλον!

  • funster

    Προφανως και η απόδοση του Panda ειναι κατι μαγικό!

    Τετοιο νουμερο δεν καταφερα να πετυχω ουτε στις αρχες του ευρω, όπου η βενζίνη είχε γύρω στα 0.65ευρω/λιτρο.
    Και τότε οδηγουσα 1400αρακι, 8βάλβιδο, με 75 αλογα, 14αρες και 850 κιλά βάρος..

  • η κατανάλωση είναι απίστευτα χαμηλή.
    θα σου πω κ κάτι άλλο μεταξύ σοβαρού κ αστείου….κοίτα το σχεδιάγραμμα του cng και μετά…σκέψου να τρακάρεις με αυτό!! πας σελήνη κατευθείαν!

  • Απίστευτη απόδοση αλλά δεν βλέπω να προχωράει η τεχνολογία αυτή!

    όλοι έχουν στραφεί στα ηλεκτροκίνητα

  • ναι όντως δε φαίνεται να πηγαίνει κάπου. δες αυτό:

    CNG cars beat out hybrids on emissions.

    This is only a partial myth. Natural gas, which is 90 percent methane, has a much higher octane rating than gasoline, allowing for higher compression ratios and therefore greater efficiency in the engines that use it. Natural gas burns so cleanly that CNG vehicles rival hybrids in producing extremely low levels of smog-forming pollutants. The Honda Civic GX, which burns CNG, is the perennial winner of green car awards.

    However, CNG vehicles tend to have higher greenhouse gas emissions than hybrids. The CNG version of the Civic, for example, emits nearly 30 percent more greenhouse gases than the Civic Hybrid during a typical year of driving.

    • με απλά λόγια το μεθάνιο έχει περισσότερα οκτάνια ακόμη και από την βενζίνη αλλά εκπέμπει και περισσότερο CO2 σε σχέση με τα υβριδικά

  • Ρε παιδιά τώρα για ποιό πράγμα μιλάμε…Ανακαλύψαμε την αμερική στο Ελλαδιστάν. Ο αδερφός μου είχε ένα Uno με αέριο στην Ιταλία πριν 15 χρόνια. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Σε μερικά χρόνια όπως δείχνουν τα πράγματα η Ευρώπη θα κινείται με υδρογόνο και εμείς μιλάμε για αέριο ακόμα;;;;;;
    @Sofokles : Το αέριο είναι απόλυτα ασφαλές σε περίπτωση ατυχήματος. Οι δυνάμεις που απαιτούνται για να γίνει ζημιά στη φιάλη που υπάρχει στο αμάξι δεν υπάρχει περίπτωση να εμφανιστούν σε τρακάρισμα. Έχουν γίνει πειράματα και δοκιμές πριν 30 χρόνια στην Ευρώπη. Οπότε το σχόλιο δεν είναι μεταξύ σοβαρού και αστείου, είναι μόνο στην πλευρά του αστείου. Έπειτα, το αέριο δεν εμφανίστηκε για να μειώσει τους ρύπους…Όταν εμφανίστηκε το αέριο ως εναλλακτικό καύσιμο στον υπόλοιπο κόσμο δεν ασχολούνταν κανείς με τους ρύπους. Προωθήθηκε για οικονομία στο καύσιμο αλλά και οικονομία στην τσέπη λόγω του μικρότερου κόστους ανά λίτρο σε σχέση με την βενζίνη.
    Υ.Γ. Μου αρέσει η ζωή στην Ελλάδα. Είναι σαν να ζω σε ταινία εποχής. Βλέπω να εμφανίζονται πράγματα και “τεχνολογίες” που διανύουν τα τελευταία χρόνια της ζωής του στον υπόλοιπο κόσμο! :P

  • σχολίασα καθαρά το σχεδιάγραμμα του παντα (και οχι το αυτοκίνητο καθεαυτό) που είναι σα συνδεσμολογία βόμβας κ τιποτα παραπανω!
    για τα αυτοκίνητα με υδρογόνο δες κ αυτό το ποστ:

    https://www.autoblog.gr/2010/08/06/ta-aytokinhta-toy-mellontos-mporoyn-na-einai-oikologika/

    υ.γ. στην ελλάδα μέχρι και πριν απο 2 χρόνια που το χα ψάξει υπήρχαν μόνο 2 σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου. Είναι αυτοί της ΕΘΕΛ και των Λεωφορείων Θεσσαλονίκης, για να ανεφοδιάζονται όσα κινούνται με φυσικό αέριο (αν εχεις δει κατι πράσσινα στην αθήνα π.χ.).
    Είναι μια τεχνολογία που δεν έχει προωθηθεί καθόλου αν και θα έπρεπε…
    το φυσικό αέριο υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες και είναι πιο ασφαλές στη μεταφορά του απο το υδρογόνο.
    θα μπορούσαν να υπάρχουν οι εγκαταστάσεις ωστε αν κάποιος θέλει , να αγοράσει ένα αυτοκίνητο τέτοιας τεχνολογίας….

  • funster

    Nai to thema einai omws ti lene oi Koumparoi kai ta Lobbies..
    Kai auto pou lene einai: “Emeis apo tin Vetzina vgazoume fragka, ara MONO vetzina tha poulietai stin Ellada! “