Φυσικά και θυμάσαι το C-X75 της Jaguar που παρουσιάστηκε στο Παρίσι πριν από μερικές ημέρες. Παρότι η Jaguar αρχικά έλεγε ότι πρόκειται καθαρά για μια ιδέα που θα μείνει μόνο στην μορφή του πρωτότυπου, μετά την τεράστια θετική απήχηση που είχε, το σκέφτεται πλέον σοβαρά να το βγάλει στην παραγωγή σε περιορισμένο αριθμό (1.000 με – 2.000 τον χρόνο).

Να θυμίσω ότι το πρωτότυπο εφοδιάζεται με 2 μικρούς jet κινητήρες 96 ίππων ο κάθε ένας, οι οποίοι τροφοδοτούν τις μπαταρίες οι οποίες με την σειρά τους δίνουν ενέργεια στους 4 ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε τροχό- απόδοσης 195 ίππων έκαστος και συνδυασμένης απόδοσης 780 αλόγων και 160 κιλά ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3.4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα τα 330 χλμ/ώρα. Η αυτονομία με την χρήση μόνο των ηλεκτροκινητήρων ανέρχεται στα 100 χλμ, αλλά όταν τεθούν σε ισχύ οι jet κινητήρες, εκτοξεύεται στα 900 χιλιόμετρα!

Η συζήτηση περιστρέφεται γύρω στο αν η Jaguar μπορεί να βγάλει στην παραγωγή αυτούς τους jet κινητήρες. Σε συνέντευξη του, ο , Tony Harper επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης κινητήρων της Jaguar αναφέρει ότι σε 2-3 χρόνια θα μπορούν να έχουν αρκετή τεχνογνωσία γύρω από τους jet κινητήρες, ώστε σε περίπου 3-4 χρόνια μετά να τους τοποθετήσουν στο μοντέλο παραγωγής. Σίγουρα η όλη ιδέα ακούγεται δαπανηρή και δύσκολη ο Harper αναφέρει ότι είναι περισσότερο πιθανό να πάει κάτι στραβά σε μια μηχανή εσωτερικής καύσης παρά σε έναν jet κινητήρα αφού αυτός αποτελείται τουλάχιστον από 100 κομμάτια λιγότερα.

Η ιδέα ακούγεται ενδιαφέρουσα αλλά μετά από 6-7 χρόνια που θα βγει στην παραγωγή θα προκαλέσει το ίδιο ενδιαφέρον;

[Πηγή: Autocar.co.uk]

  • johnnyxp64

    cant w8 for this! maybe one day (while we will still be alive) will be aslo very affordable as a technology! 900Kmph autonomy is perfect!

    • 900 χλμ αυτονομία και επιδόσεις veyron και βάλε! το απόλυτο αυτοκίνητο!

  • xtravaganzagold

    Εντοπισα ενα μικρο αλλα σημαντικο λαθος :
    Στο προηγουμενο ποστ με παρομοιο θεμα ανεφερες οτι “και δεν έχουν ενσωματωθεί προηγουμένως σε αυτοκίνητο”
    κατι που δεν ισχυει ακριβως.
    Η πρωτη εφαρμογη παραγωγης ηταν στο chrysler turbine (ψαξτε στο internet , εχει ενδιαφερον) .

    Η toyota επισης ειχε δοκιμασει να τοποθετησει jet κινητηρα , αλλα οχι σε μοντελο παραγωγης

    • ! Πραγματικά δεν το ήξερα! Θα το κοιτάξω !

      Ευχαριστώ! ;)

  • Mika

    Makari na bgei,deixnei fantastikh se emfanish…

    • Mika

      Tha einai oloi tous trelloi sth Jag, na mh to bgaloun!!!!

  • θέλουν αλλά όπως φαίνεται δεν μπορούν ακόμη!