Στιγμές πριν την έναρξη του σαλονιού του Παρισιού, η Jaguar αποφάσισε να «κλέψει» τα πρωτοσέλιδα του ειδικού τύπου με το ολοκαίνουριο project της με την ονομασία C-X75. Αν τελικά αυτό το πρωτότυπο, ή κάτι βασισμένο σε αυτό βγει στην παραγωγή θα λειτουργήσει σαν μηχανή του χρόνου για την Jaguar και θα την γυρίσει πίσω στο 1994, χρονιά στην οποία τερματίστηκε η παραγωγή της εμβληματικής XJ220. Η ίδια η Jaguar περιγράφει την C-X75 ως «τον εορτασμό των 75 ετών κληρονομιάς της Jaguar και μια ματιά στις σχεδιαστικές τάσεις και τεχνολογίες που θα χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα μας στο μέλλον» […]


Εκτός από το προφανές extreme  design αυτό που πραγματικά κάνει την C-X75 να ξεχωρίζει είναι το πειραματικό κινητήριο σύνολο. Στο διθέσιο πρωτότυπο των 4.6 μέτρων δίνουν κίνηση τέσσερις ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε τροχό- απόδοσης 195 ίππων έκαστος και συνδυασμένης απόδοσης 780 αλόγων και 160 κιλά ροπής. Με αυτά τα νούμερα η C-X75 προσφέρει επιδόσεις που ούτε η XJ220 μπορούσε να προσφέρει. Τα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 3.4 δευτερόλεπτα, τα 160 χλμ/ώρα σε 5.5 δευτερόλεπτα ενώ αν συνεχίσει ο οδηγός να πατάει το γκάζι φτάνει τα 300 χλμ/ώρα σε μόλις 15.7 δευτερόλεπτα, χρόνος καλύτερος ακόμα και από αυτόν της Veyron! Και όλα αυτά με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τον Julian Thomson, δεύτερο στην ιεραρχία του design στην Jaguar, το γεγονός ότι η C-X75 είναι ηλεκτροκίνητη, τους έδωσε την ελευθερία να δώσουν στο πρωτότυπο τέλεια στάση και αναλογίες. «Στα συμβατικά υπεραυτοκίνητα, παρεμποδίζεσαι από το γεγονός ότι πρέπει να χωρέσεις έναν μεγάλο εμβολοφόρο κινητήρα, αλλά χρησιμοποιώντας τέσσερις σχετικά μικρούς ηλεκτροκινητήρες μπορέσαμε να κρατήσουμε το αμάξι χαμηλά κοντά στο έδαφος και να βάλουμε τον οδηγό ακριβώς στη μέση του μεταξονίου, ακριβώς εκεί που θα ήθελε να είναι».

Γυρνώντας όμως στα μηχανικά, το πειραματικό σκέλος της υπόθεσης φυσικά δεν είναι ότι είναι ηλεκτροκίνητο. Η C-X75 μπορεί να κινηθεί βασισμένη μόνο στους ηλεκτροκινητήρες της για περίπου 100 χιλιόμετρα. Ο άσσος στο μανίκι της είναι ότι έχει δύο μικρές τουρμπίνες –ναι, από αυτές που κινούν τα αεροπλάνα, jet κινητήρες!- πίσω από την καμπίνα των επιβατών που μπορούν να κάψουν diesel, βιοκαύσιμο, συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή LPG. Οι τουρμπίνες παράγουν 190 ίππους στις 80.000 σ.α.λ. και αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να συμπληρώσει την παραγόμενη από τους ηλεκτροκινητήρες ενέργεια είτε για να φορτίσει τις μπαταρίες ενώ το αμάξι κινείται και να του δώσει θεωρητική αυτονομία 900 χιλιομέτρων. Φυσικά η καταλληλότητα τους μένει να αποδειχθεί καθώς τα καυσαέρια από τέτοιου είδους κινητήρα φτάνουν σε εξωφρενικές θερμοκρασίες και δεν έχουν ενσωματωθεί προηγουμένως σε αυτοκίνητο  αλλά το μέγεθός τους και η αποδοτικότητα τους, τους έκαναν να φαίνονται πολύ ελκυστικοί στην Jaguar.

Το πειραματικό αυτό υπεραυτοκίνητο «πατάει» σε τροχούς 21 και 22 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα και στο αμάξωμα έχει αεραγωγούς που προσπαθούν να μιμηθούν το look των τουρμπίνων. Επίσης στο εσωτερικό έχει πίνακα οργάνων με έδραση στην οροφή αλλά και άλλα μικρά στοιχεία που παραπέμπουν σε μαχητικό αεροσκάφος. Το σασί είναι παρόμοιο με αυτά που χρησιμοποιεί τώρα η Jaguar στην υπάρχουσα γκάμα της –αλουμινένιο- και συντελεί στο να κρατηθεί το βάρος χαμηλά, στα 1350 κιλά. Δεν ξέρουμε αν θα δούμε ποτέ κάτι παρόμοιο να βγαίνει στην παραγωγή από την jaguar ή από κάποιον άλλο αλλά σίγουρα αυτό το πρωτότυπο είναι ότι ομορφότερο έχει παρουσιάσει η εταιρία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ίδωμεν…

httpvh://www.youtube.com/watch?v=qaF9iYw–QI

[Πηγή: Jaguar | Live Photos via: autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)