Κάντε click για μεγέθυνση

Τον περασμένο Νοέμβριο η αγορά αυτοκινήτου περιορίστηκε στις 6.771 ταξινομήσεις, κινήθηκε δηλαδή, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα του μηνός, με ετήσιο ρυθμό της τάξης των 98.000 πωλήσεων, από 266.000 που κινούνταν κατά μέσο όρο τη περασμένη εξαετία.

Σε απόλυτους αριθμούς, η κάμψη των πωλήσεων έφθασε το -63%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009 (18.523 ταξινομήσεις) ή το -63%, ως προς το Νοέμβριο του 2009 (18.092 ταξινομήσεις).

Οι πιο πάνω συγκρίσεις αναφέρονται σε απόλυτους αριθμούς πωλήσεων και άρα δεν αποτυπώνουν την παράλληλη μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού.

Η διατήρηση της αγοράς αυτοκινήτου στα τωρινά, εξαιρετικά χαμηλά, επίπεδα προκαλεί σημαντική υστέρηση των σχετικών δημοσιονομικών εσόδων κατά 400-450 εκατομμύρια ευρώ, ως προς τα έσοδα του 2009.

Η λήψη κατάλληλων μέτρων που θα στηρίξουν μερικώς τον κλάδο του αυτοκινήτου, δεν προϋποθέτει την κρατική εκταμίευση, αντίθετα θα προσφέρει δημοσιονομικά οφέλη σε πολλαπλά επίπεδα (άμεσα έσοδα από τις πωλήσεις και επιπλέον έσοδα από τη φορολογία επιχειρήσεων, μειωμένο κόστος ανεργίας, φορολογία από τη διαφήμιση κα.).

Παράλληλα, δεδομένου ότι οι εισαγωγές αυτοκινήτων κατέχουν πλέον μόλις το 3,5% των συνολικών εισαγωγών, από τη μερική ανάταξη της αγοράς αυτοκινήτου (πχ. σε κάμψη -35%, αντί της τρέχουσας -63,4%) το εμπορικό έλλειμμα θα επιβαρυνθεί ελάχιστα, κατά 0,2-0,3%.

[Πηγή: ΣΕΑΑ]

  • jimm

    exoyme και συνεχεια……………………..

    • Kostas

      Αν δεν γίνει κάτι άμεσα, του χρόνου θα έχουμε μεγαλύτερη πτώση!