Η FIA έδωσε στη δημοσιότητα τους νέους κανονισμούς για το 2011. Στους κανονισμούς αυτούς βλέπουμε να υπάρχουν αλλαγές σχετικά με την αυστηρότητα των ποινών, έχουμε τη κινούμενη πίσω πτέρυγα, επαναφορά του 107%, και άλλα πολλά που μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά παρακάτω.


Κινούμενη πίσω πτέρυγα

Ο οδηγός θα έχει την ευκαιρία να επέμβει ηλεκτρονικά μόνο όταν το αυτοκίνητό του είναι λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από το προπορευόμενο. Στη συνέχεια η πτέρυγα θα επανέρχεται στην αρχική της θέση μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου. Φυσικά όλο αυτό γίνεται για να αυξηθούν τα προσπεράσματα.

Για τις κατατακτήριες και για τα ελεύθερα δοκιμαστικά η πίσω πτέρυγα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανά πάσα στιγμή από τον οδηγό. Στον αγώνα όμως, ο οδηγός δεν μπορεί να κάνει χρήση του κανονισμού, αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι 2 πρώτοι γύροι του αγώνα. Αυτό γίνεται για να μην υπάρχει αδικία, αφού στους 2 πρώτους γύρους τα μονοθέσια είναι σε μικρές αποστάσεις μεταξύ τους.

K.E.R.S, F-Duct, διαχύτες και… συρματόσχοινα

Το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας επιστρέφει. Ωστόσο η χρήση του δεν είναι υποχρεωτική. Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί από τα 620 στα 640 κιλά. Σκοπός αυτού το μέτρου είναι να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή του βάρους για τις ομάδες που χρησιμοποιούν τον εν λόγω σύστημα.

Το F-Duct και οι διαχύτες πολλαπλών επιπέδων, ως γνωστόν θα απαγορευθούν.

Επίσης, από το 2011 ο κάθε τροχός θα δένεται με 2 και όχι με 1 συρματόσχοινο, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να φύγει από το μονοθέσιο και να προκληθεί κάποιο επιπλέον ατύχημα.

Κιβώτια ταχυτήτων

Για το 2011, το κάθε κιβώτιο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για 5 συνεχόμενους αγώνες, αντί για 4 που ήταν το 2010. Όμως ο οδηγός θα έχει και κάποιο bonus. Την πρώτη φορά που θα χρειαστεί να αλλάξει κιβώτιο μη προγραμματισμένα, δεν θα λάβει κάποια ποινή. Εκτός αν αυτό συμβεί στον τελευταίο αγώνα.

Αγωνιστική συμπεριφορά οδηγών

Ένας οδηγός δεν μπορεί να αλλάξει τη γραμμή του πάνω από μία φορά για την υπεράσπιση της θέσης του. Επίσης, δεν μπορεί να “ωθήσει” έναν άλλον οδηγό εκτός πίστας. Με τον όρο εντός πίστας εννοούμε τον χώρο που βρίσκεται ανάμεσα στις 2 άσπρες γραμμές. Τα kerb θεωρούνται εκτός πίστας. Ένα μονοθέσιο θα λέμε ότι πατάει εντός πίστας μόνο όταν κάποιος τροχός βρίσκεται εντός των λευκών γραμμών. Διαφορετικά θα είναι εκτός. Αν ένα αυτοκίνητο βγει εκτός πίστας, μπορεί να επανέλθει μόνο όταν αυτό γίνει με ασφάλεια και χωρίς να κερδίσει πλεονέκτημα.

Pit lane

Το pit lane θα χωρίζεται σε 2 λωρίδες. Την εξωτερική και την εσωτερική. Η εσωτερική θα είναι αυτή που βρίσκεται από την πλευρά των γκαράζ των ομάδων και η εξωτερική από την πλευρά του pit wall. Όταν τα αυτοκίνητα θα περιμένουν για να βγουν στην πίστα, θα πρέπει να περιμένουν στην εξωτερική λωρίδα, η οποία ονομάζετε και “γρήγορη” και το πλάτος της δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα.

107%

Στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών όσοι οδηγοί έχουν κάνει χρόνο ανώτερο του 107% του ταχύτερου γύρου, δεν θα έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες θα μπορούν να κάνουν κάποιες εξαιρέσεις και να επιτρέπουν στους οδηγούς να συμμετάσχουν στο αγώνα. Αν αυτό γίνει για περισσότερους από έναν οδηγούς, η θέση τους στο grid, για την εκκίνηση του αγώνα ,θα καθορίζεται από τους ίδιους και οι αποφάσεις του δεν θα είναι εφέσιμες.

Αργότεροι συνδυασμοί

Αν ένας οδηγός ετοιμάζεται να “ρίξει” γύρο σε έναν αργότερο, αυτός θα πρέπει να κάνει στην άκρη στην πρώτη ευκαιρία. Αν δεν συμβεί αυτό, θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις στους αγωνοδίκες και μπορεί να τιμωρηθεί από αυτούς.

Ελαστικά (Pirelli)

Οι οδηγοί που δεν θα χρησιμοποιήσουν και τις 2 διαθέσιμες γόμες ελαστικών σε έναν στεγνό αγώνα θα μηδενίζονται από τον συγκεκριμένο αγώνα. Αν ο αγώνας διακοπεί, όσοι οδηγοί δεν έχουν βάλει και τις 2 γόμες, θα δέχονται ποινή 30 επιπλέον δευτερολέπτων στον συνολικό τους χρόνο.

Στις δοκιμές τις Παρασκευής θα πρέπει να δηλώνονται 3 σετ για τον κάθε οδηγό. 2 σετ σκληρής γόμας και 1 μαλακής. Από αυτές το ένα σετ σκληρών ελαστικών θα επιστρέφεται μετά από την 1η περίοδο και οι άλλες 2 μετά από την 2η. Για το Σάββατο και την Κυριακή, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 8 σετ, και 1 από αυτά θα πρέπει να επιστραφεί πριν από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών.

Περιορισμός εργασίας

Για να μην δουλεύουν συνεχόμενα οι μηχανικοί των ομάδων, θα απαγορεύεται να μπει κάποιος στην πίστα από τις 00:00 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 06:00 το πρωί, αν μία περίοδος ξεκινάει στις 10:00, και από τη 01:00 μέχρι τις 07:00, αν ξεκινάει στις 11:00. Κάθε ομάδα θα έχει το δικαίωμα να εξαιρεθεί από τον κανονισμό 4 φορές.

Νέες ποινές

Οι αγωνοδίκες θα μπορούν να επιβάλλουν 4 νέες ποινές οι οποίες είναι: Ποινή επιπλέον χρόνου, επίπληξη, μηδενισμός οδηγού στο συγκεκριμένο GP και αποκλεισμός από το επόμενο αγώνα

Μπορείτε να δείτε όλες τις αλλαγές εδώ.

[Πηγή: f1, espnf1 | Photo Copyright: Shaun Curry/Getty Images, roomman @ Flickr]

  • johnnyxp64

    δεν καταλαβαινω πως το αμαξι απο την εσωτερικη λωριδα στα πιτ lane θα βρεθει στην εξωτερικη????

  • Μη φανταστείς ότι ανάμεσα στις 2 λωρίδες θα έχουν κανένα τοίχος!! Λογικά θα χωρίζονται με γραμμές.

    • johnnyxp64

      ναι βρε αλλα πως απο την αργη θα πανε στην γρηγορη ειναι το ερωτημα?
      διοτι αυτο το κανουν για να αποφυγουν τις γκαφες και ατυχηματα που γινοντε ως τωρα, και παλι ομως ετσι οπως το λεει ο κανονισμος δεν καταλαβαινω, πως θα το καταφερουν αυτο?

    • Mika

      Johnny, apla, molis tous afhnei o lolipop man, tha mpainoun sth ekswterikh lwrida, pou tha oriotheteitai apo tis grammes metaksy pit wall kai 3.5 metrwn pros ta mesa…Apla, den tha exoume skhnika na bgainoun 2 monothesia dipla dipla apo ta pits, me kindyno atyxhmatos..Anagkastika, o enas tha prepei na mpei pisw apo ton allo giati den tha xwraei..
      Alliws, tha exei pali poinhs dieleyshs profanws…
      Koinws, sta pits,ta monothesia tha bgainoun trenaki, anagkastika..

      O xamos tha ginetai otan o lolipop man tha prospathei na bgalei to monothesio, PRIN to allo pou erxetai, prokeimenou na mh xasei th thesh!Ekei tha einai olo to paixnidi ki o kindynos na ginei kana tsaf..
      Giati apo ekei, kai mexri na bgei apo ta pits kai tis grammes pou se bgazoun sto racing line, anagkastika prepei na perimeneis pisw…

  • Mika

    Loipon,opws proeipa kai allou:
    Mou kanei arnhtikh entypwsh pws h FIA anti na epikrotei tous neoterismous, tous apagoreyei..
    Bgainei to F-duct, pou douleuei toso wraia,alloi to brabeyoun, aytoi to katargoun..
    Bgainei o diaxyths pollwn epipedwn,pou epishs kanei douleia, to apagoreyoun..
    Dystyxws, h FIA thelei th F1 eniaio me monothesia omoia,allou xrwmatos..
    ;-)
    Den einai pia h F1 h kwronida tou mhxanokinhtou a8lhtismou, dystyxws..Kai me lypei poly auto to gegonos..
     
    Na eiste sigouroi pws oti kalo bgaloun oi omades to 2011 tha apagoreytei to 2012..

  • johnnyxp64

    αν η Φ1 γινει ομοιομορφη εγω και εκατομυρια ακομα θα παψουν να βλεπουν!
    απλα τα πραγματα!
    οσο για τα πιτ αρα δεν κανουν τιποτα διοτι στο εβγα ειανι το δισκολο που βγαιζουν αμαξια ενω περναει αλλο, ενω τωρα εχουν χωρο το 2011 θα στοθκαροθν σε τοιχο???
    θα το δω για να το καταλαβω πληρως εστω ενα σχεδιαγραμμα η animation τελοσ παντον (ζητω πολλα?) απο την fia.

  • Παιδιά, με το pit lane πρέπει να έχει γίνει ένα μπέρδεμα. Νομίζω πως το pit lane θα μείνει ως έχει. Απλά, το πλάτος της λωρίδας που κινούνται τα μονοθέσια δεν πρέπει να έχει πλάτος μεγαλύτερο από 3,5 μέτρα, για να μην χωράνε 2 μονοθέσια, το ένα δίπλα στο άλλο. Δεν είναι απόλυτα σαφές. Θα πρέπει να το δούμε στην πράξη για να το καταλάβουμε πλήρως.

    • Mika

      Re Giwrgo, ayto exw katalabei ki egw…Den allazei kati,oute mpainoun fragmata kapou..Apla gia na mhn exoume 2 monothesia na trexoun estw kai me perioristh me 80 h 100 km/hr sta pits dipla dipla, to ekanan etsi, na mpainei se mia nohth grammh, to ena pisw apo to allo..
      Eimai sigouros pws opoios pataei th grammh tha exei poinh dieyleyshs…Ki eimai epishs sigouros pws tha exoume accidents otan o lolipop man afhnei to monothesio gia na prolabei ena allo eperxomeno..
      Xamos tha ginei!!

    • Ναι, στην ουσία δεν θα γίνει κάποια τρομερή αλλαγή! Απλά η γρήγορη λωρίδα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 3,5 μέτρα. Για τους lolipop men, δεν ξέρω αν θα γίνεται χαμός. Νομίζω πως τα πράγματα θα είναι σαν το 2010.

  • Mika: Loipon,opws proeipa kai allou:
    Mou kanei arnhtikh entypwsh pws h FIA anti na epikrotei tous neoterismous, tous apagoreyei..
    Bgainei to F-duct, pou douleuei toso wraia,alloi to brabeyoun, aytoi to katargoun..
    Bgainei o diaxyths pollwn epipedwn,pou epishs kanei douleia, to apagoreyoun..
    Dystyxws, h FIA thelei th F1 eniaio me monothesia omoia,allou xrwmatos..
    Den einai pia h F1 h kwronida tou mhxanokinhtou a8lhtismou, dystyxws..Kai me lypei poly auto to gegonos..
     
    Na eiste sigouroi pws oti kalo bgaloun oi omades to 2011 tha apagoreytei to 2012..  

    Το F-Duct και για εμένα κακώς το απαγόρευσαν! Ήταν ένα εξαιρετικά ευφυές σύστημα, που η Formula 1 δεν είχε ξαναδεί. Στη McLaren δούλευαν 2 χρόνια για να κάνουν την ιδέα πραγματικότητα.
    Ο λόγος που το απαγόρευσαν είναι γιατί η εξέλιξή του ήταν δαπανηρή. Και τι είναι η FIA;;; Κουμάντο στα οικονομικά των ομάδων θα κάνει;;; Μπορεί η McLaren ή η Ferrari ή η Red Bull να ήθελαν να ξοδέψουν πολλά λεφτά για το F-Duct. Τα έχουν τα λεφτά. Όποιος θέλει το εξελίσσει και όποιος δεν θέλει όχι!! Απλά είναι τα πράγματα.

    Για τους διαχύτες πολλαπλών επιπέδων, θα συμφωνήσω με την κατάργηση! Ναι! Ξέρεις γιατί; Γιατί τα μονοθέσια θα μπορούν να φτάνουν τα προπορευόμενα ευκολότερα, και αυτό σημαίνει αυξήση στο θέαμα. Μην φανταστείς τίποτα τρομερό, αλλά κάτι είναι κι αυτό.

    Πρέπει να σταματήσει κάποτε το “για την εξοικονόμηση χρημάτων”… Δεν είναι καραμέλα!! Αν η Formula 1 ήταν κράτος θα ήταν μέσα στα πλουσιότερα του κόσμου!!!! Το ξέρατε αυτό;;;; Έχει σχεδόν 4 τρις δολάρια (4.000.000.000.000 $)!!! Γιατί δεν τα λένε αυτά;;;; Γιατί πρέπει στο FP1 να περιμένω 40 λεπτά για να βγουν τα μονοθέσια;;;;; Γιατί δεν τους δίνουν άλλα 2 σετ μόνο για το FP1… Λεφτά δεν έχουν… Και μην ξεχνάτε ότι η Pirelli δεν θα δίνει τζάμπα λάστιχα!!! Κάθε ομάδα θα πρέπει να τις δώσει 3-5 εκατ. δολάρια…

    Ξέφυγα λίγο, αλλά δεν μπορούσα να κρατηθώ!! Έχω κι άλλα, αλλά τα κρατάω για ένα άρθρο αποκλειστικά για την κατάσταση γύρω από το θέαμα…

    • Mika

      H ekseliksh tou F duct einai dapanhrh, an den thn exeis problepsei eksarxhs!Kai prospatheis sta mesa ths xronias na thn katalabeis kai na thn yiothethseis, gia na prolabeis tous allous..Tote einai akribh..
      An omws thn kaneis, mazi me to sxediasmo tou monothesiou sou apo thn arxh,den einai toso akribh pia..Ara, gia mena as afhnan aytous pou exoun ta lefta opws les na thn ekseliksoun twra, ki oi ypoloipoi, pou outws h allws einai pio pisw, na thn ekanan eksarxhs, tou xronou!!!Pio dikaio tha einai ayto!
      Gia tous diaxytes,nomiza pws ta monothesia me tous pollaplous,pane pio grhgora genikws,ki einai pio stathera stis strofes,opou ki ekei mporoun na pane pio grhgora…Ara, kai se syndyasmo me tis kinoumenes pisw pteryges, tha eixame perissoterh taxythta gia pio pollh wra mesa sto gyro…Kai pio polla prosperasmata..
      Opote gia mena, ki ayth h kinhsh einai lathos..
       

    • Μην το λες αυτό. Και πάλι είναι ακριβή. Επίσης, μπορεί να σε καθυστερήσει σε άλλους τομείς. Πρέπει να δοκιμάσεις ξανά και ξανά την πίσω πτέρυγα και αυτό κοστίζει και σε χρόνο.

      Ξέρεις γιατί οι ομάδες (εκτός από τη McLaren) δυσκολεύτηκαν με το F-Duct;;; Γιατί απαγορεύονται οι τροποποιήσεις στο σασί μέσα στη χρονιά. Η McLaren είχε διαμορφώσει κατάλληλα το σασί της, για την καλύτερη κατεύθυνση του αέρα. Αν όμως για το 2011 το F-Duct ήταν νόμιμο, όλες οι ομάδες που θα ήθελαν να το χρησιμοποιήσουν θα μπορούσαν να κατασκευάσουν το σασί όπως αυτές ήθελαν πριν από την έναρξη της σεζόν. Εγώ πιστεύω πως θα βρουν και πάλι κανένα παραθυράκι στους κανονισμούς και μπορεί να δούμε καμιά… μικρογραφία του F-Duct!!!

      Για τους διαχύτες, ναι, τα μονοθέσια είναι πιο σταθερά στις στροφές, αλλά οι μονοί επιτρέπουν στα μονοθέσια να κολλάνε πιο εύκολα το ένα πίσω στο άλλο.

      Για μένα ένας ακόμα λόγος που οι μονοί διαχύτες είναι πιο κατάλληλοι είναι και το γεγονός ότι το μονοθέσιο γίνεται λίγο πιο ασταθές στο φρενάρισμα. Έτσι οι οδηγοί που είναι καλύτεροι σε αυτόν τον τομέα θα μπορούν να δείξουν την ικανότητά τους.
      Οι νέες πτέρυγες θα είναι αποτελεσματικές κατά τη γνώμη μου, αλλά θα υπάρχει και μια μορφή αδικίας! Θα διάβασες ότι οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάζουν την κλίση από τον 3ο γύρο και μετά, και όταν είναι λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από το προπορευόμενο. Όταν μπει το SC στην πίστα και μετά βγει τι θα γίνεται;;; Και θα έχουν περάσει οι 2 πρώτοι γύροι (στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων), και οι οδηγοί θα βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη του 1 sec!! Είναι άδικο, αλλά σίγουρα θα γίνει γλέντι!!!!