Xtrac IGS

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των συμβατικών αυτόματων κιβωτίων ήταν και είναι η ανάγκη τους για διακοπή της ροπής του κινητήρα ώστε να γίνει η αλλαγή της ταχύτητας. Αυτό είχε ως συνέπεια την αύξηση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αλλά και την μείωση της επιτάχυνσης που συνεπάγεται η διακοπή της ροπής. Αυτό το πρόβλημα το έλυσαν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είτε ονομάζονται DSG, TCT ή PDK και πλέον γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα στα αυτοκίνητα και όχι μόνο. Ωστόσο και αυτή η τεχνολογία έρχεται με τα μειονεκτήματά της, αυξημένο βάρος και μέγεθος αλλά και αυξημένη πολυπλοκότητα είναι τα σημαντικότερα από αυτά και η Xtrac με το IGS (Instantaneous Gearchange System) λέει ότι βρήκε την λύση.


Το IGS βασίζεται στην ενσωμάτωση ενός μηχανισμού που αποτελείται από καστάνιες και οδοντωτούς τροχούς ανάμεσα σε κάθε κόμβο ταχυτήτων έτσι ώστε να μπορούν να επιλεχθούν δύο διαδοχικές ταχύτητες αλλά μόνο με μία να δίνει κίνηση (το σχήμα θα βοηθήσει την ευκολότερη κατανόηση). Παρόμοιο αν όχι πανομοιότυπο σύστημα θα χρησιμοποιεί η νέα Lamborghini. Αυτό το σύστημα είναι μικρό και ελαφρύ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά οχήματα. Για την ακρίβεια η Xtrac δηλώνει ότι το σύστημά της θα βοηθήσει την αύξηση της εμβέλειας των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων και έχει προχωρήσει σε μελέτες για την μετατροπή του συστήματος σε διτάχυτη μετάδοση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

9-τάχυτο κιβώτιο από την ZF

Ήταν θυμάμαι μία εποχή που οι έξι ταχύτητες ήταν όχι μόνο αρκετές αλλά και σπάνιες στα αυτοκίνητα. Μετά άρχισε να ξεφεύγει η κατάσταση με τα επτατάχυτα κιβώτια (της Mercedes για παράδειγμα) και τα οκτατάχυτα (βλ Lexus) για να φτάσουμε τώρα στο εννιατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF. Αυτό το κιβώτιο προορίζεται για αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς και εγκάρσια τοποθετημένο τον κινητήρα και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία θα ενισχύσει τις επιδόσεις αλλά και την οικονομία. Παρά την πληθώρα των ταχυτήτων, οι αλλαγές λένε ότι θα είναι γρήγορες και πολύ ομαλές, τόσο που ο οδηγός με το ζόρι θα μπορεί να καταλάβει ότι συμβαίνουν. Φυσικά ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τόσο καλό όσο η ηλεκτρονική του διαχείριση αλλά η ZF φαίνεται αισιόδοξη και σίγουρη για το τελικό αποτέλεσμα.

[Πηγή: ZF, gizmag]

<strong>Δελτίο Τύπου ZF</strong>

ZF Develops 9-Speed Automatic Transmission for Passenger Cars

— The world’s first 9-speed automatic passenger car transmission for front-drive vehicles.

— Significant improvements in fuel economy expected.

— To be built at a new facility near Greenville, S.C.

DETROIT, Jan. 11, 2011 /PRNewswire/ — ZF has developed the world’s first 9-speed automatic transmission for vehicles equipped with a transversely mounted engine. It will be built in a new, state-of-the-art manufacturing facility near Greenville, South Carolina.

“Already a leader in technically advanced, fuel-saving multi-speed transmissions for rear-drive vehicles, ZF’s new 9-speed enables significant fuel economy improvements and delivers excellent performance characteristics for front-wheel-drive vehicles,” said Hans-Georg Harter, ZF’s President and CEO.

Groundbreaking for the new South Carolina factory takes place next month. Production and application details will be released later.

Fuel economy and increased performance

Compared to conventional 6-speed automatic transmissions for front-drive platforms, ZF’s new 9-speed automatic transmission enhances driving performance and fuel economy. An advanced shock absorber system in the torque converter, for example, allows rapid lock up of the converter clutch, enabling greater fuel economy and lower carbon dioxide emissions.

Similar to ZF’s 8-speed automatic transmission used in rear-drive platforms, the new 9-speed delivers extremely short response and shifting times that are below the threshold of perception. That means double shifts and direct multiple gearshifts occur without the driver or passenger noticing.

Sophisticated electronic controls select the right gear for the driving conditions, eliminating unnecessary “stepping” – or constant shifting. In this regard, the 9-speed carries the same precise, sporty attributes found in ZF’s transmissions for rear-drive vehicles, including excellent shift characteristics, immediate response to input and exceptional smoothness.