Η Porsche στην έκθεση του Qatar παρουσίασε την Panamera 4S Exclusive Middle East Edition, που όπως καταλαβαίνεις απευθύνεται αποκλειστικά για τους εμίρηδες της Μέσης Ανατολής. Η Panamera θα διατήθεται αποκλειστικά σε λευκό χρώμα “Carrera White” και θα φορά τις ζάντες 20″ της 911 Turbo II. Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι μπορντό δερμάτινες επενδύσεις, τα carbon διακοσμητικά και το ειδικό σηματάκι με τον αύξων αριθμό που βρίσκεται στα πατάκια αλλά και στα μαρσπιέ στις πόρτες.

Μηχανικά εφοδιάζεται τον V8 4.8 λίτρων απόδοσης 400 ίππων με 500 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο PDK με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 4.8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 282 χλμ/ώρα.

Η παραγωγή του θα περιοριστεί στις 66 μονάδες με την τιμή του να μην έχει ανακοινωθεί.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Porsche record sales in Middle East

Stuttgart. With a 20 per cent growth in 2010, Porsche Middle East and Africa, a wholly-owned subsidiary of Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, impressively underlines the great commitment of the company to this region.

In 2010, a total of 6,842 vehicles (5,694 in the previous year) were delivered to Middle East and Africa, more than ever before. “We are back on the fast track. Like no other car manufacturer Porsche is a symbol for faszinating sports cars and ‘Intelligent Performance’. Our importers’ dedicated commitment contributed to further strengthen the customers’ trust in the Porsche brand,” explains Bernhard Maier, board member for sales and marketing, at the Qatar Motor Show on occasion of the pesentation of the limited Panamera 4S Exclusive Middle East Edition.

The most popular model in the entire region has been the Porsche Cayenne which accounted for over 50 per cent of all vehicles sold, just under 3,600 units last year. And most of all, it is the new generation of the sporty off-roader which thrills the customers. The second most popular car is the Porsche Panamera whose sales of around 1,900 vehicles were nearly three times as high as in the previous year. This means that just under 30 per cent of the Porsche customers opted for a Panamera model. About 20 per cent decided to buy a 911, Boxster or Cayman.

  • GEORGE M.

    Υπέροχο αυτοκίνητο και ευτυχώς διακριτική η ειδική σειρά για τις Αραβικές χώρες :D