Το τμήμα marketing της Chevrolet στην Αγγλία έχει ξεφύγει. Δες τι κάνανε τα παλικάρια! Έκατσαν και έφτιαξαν ένα Chevrolet Orlando από πλαστελίνη (Play-Doh για την ακρίβεια) το οποίο ζυγίσει 1.5 τόνο, και πήγαν και το ξαμόλισαν στη μέση του Λονδίνου. Που τους ήρθε η ιδέα θα αναρωτηθείς, και σου χω την απάντηση! Έκαναν έρευνα και ανακάλυψαν ότι αυτό αναπολούν οι περισσότεροι Άγγλοι από τα παιδικά τους χρόνια! Και τί ποσοστό είναι αυτό; 19% παρακαλώ! Τώρα εγώ μπορώ να υποθέσω ότι με κάποιο μυστήριο τρόπο έχουν την εντύπωση ότι συνέδεσαν τη χαμένη παιδική αθωότητα, με αυτή την εικόνα… ε και;


(αν είσαι μαρκετίστας και γελάς με αυτό το post, θυμήσου ότι εγώ είμαι καταναλωτής και γελάω με τις διαφημίσεις που δε με κάνουν να αγοράσω το προϊόν και κόστισαν και ένα σκασμό λεφτά!)

[Πηγή: Chevrolet]

Δελτίο Τύπου

TOY RACER: LIFE-SIZE PLAY-DOH CAR STICKS TO ROAD

Commuters – and traffic wardens – were surprised to see a life-size replica of a car made from 1.5 tonnes of Play-Doh parked up in a London street today.

The hand-crafted sculpture was created by a team of eight model makers over a two week period to mark the UK launch of the new Chevrolet Orlando family-friendly seven-seater car.

Research by the car company provided the inspiration for the world’s biggest Play-Doh sculpture – 4.6 metre by 1.8metre – as the modelling compound topped a poll of the most-loved toy from yesteryear. Over 1,000 UK adults voted for their favourite nostalgic toy from their childhood with Play-Doh gaining a fifth (19 per cent) of the vote closely followed by LEGO (17 per cent) and Kinder Egg (15 per cent).

TOP TEN BEST NOSTALGIC TOYS 1. Play-Doh (19 per cent) 2. LEGO (17 per cent) 3. Kinder Egg (15 per cent) 4. Action Man (12 per cent) 5. Barbie (9 per cent) 6. Teddy bears (8 per cent) 7. Marbles (6 per cent) 8. Scalextric (5 per cent) 9. Subbuteo (2 per cent) 10. Rubik’s Cube (1 per cent) * Other (6 per cent)

Les Turton from Chevrolet UK comments:

“The new Orlando deserves another look and we believe this mould-breaking MPV is a real head-turner – especially when it’s made from tonnes of the nation’s most popular aqua-marine putty . Hopefully our launch will appeal to the inner-child in every parent and it will become a firm family favourite.”