H Subaru στη Νέα Υόρκη παρουσίασε το ανανεωμένο Impreza. Φανερά επηρεασμένο σχεδιαστικά από το Legacy, το ανανεωμένο Impreza είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 2.3 εκατοστά, παρότι έχει τις ίδιες διαστάσεις σε μήκος και πλάτος. Αυτά τα επιπλέον εκατοστά μεγαλώνουν τον χώρο των πίσω επιβατών αλλά και τον χώρο των αποσκευών.

Στο εσωτερικό οι Ιάπωνες έχουνε βάλει καλύτερης ποιότητας υλικά καθώς και μεταλλικά διακοσμητικά. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 4-θυρη και 5-θυρη έκδοση και στον έξτρα εξοπλισμό θα υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις, μπροστά θερμαινόμενα καθίσματα και σύστημα πλοήγησης.

Μέχρι στιγμής η Subaru έχει ανακοινώσει ότι στην Αμερική θα είναι διαθέσιμο με τον νέο 2.0-λιτρο Boxer κινητήρα των 150 ίππων με 196 Nm ροπής που καταναλώνει μόλις 6.53 λίτρα/100 χλμ, την μικρότερη κατανάλωση οποιουδήποτε τετρακίνητο μοντέλου της Αμερικής. Συνδυάζεται είτε με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Lineartronic.

[Πηγή: Subaru]

Δελτίο Τύπου

SUBARU SHOWS ALL-NEW IMPREZA FOR FIRST TIME

  • All new Impreza debuts at New York Auto show
  • Special attention paid to interior space, quality and refinement
  • New engines and transmissionsAWD chassis refined for even better ride and handling
  • WRX STI continues as stand-alone model

New York, April 20, 2011: Subaru today launched the all-new, fourth-generation 2012 Impreza model at the 2011 New York International Auto Show. Debuting bolder, more dynamic design and new engines, Subaru’s compact contender will also offer increased interior space, refinement and handling agility.

New interior features, infotainment technology and higher grade interior materials promise a more rewarding driving and ownership experience for customers of the 2012 Impreza.

For the UK market, a new 1.6 litre Boxer engine will be teamed with a five-speed manual transmission or the second generation Lineartronic CVT (continuously variable transmission). Every new Impreza is equipped as standard with Symmetrical All-Wheel Drive, Subaru’s invaluable performance and safety enhancing system.

Built on a longer wheelbase but with shorter overhangs, the new Impreza provides a roomier interior in the same external footprint as the outgoing model. The new passenger cabin not only yields more room, but crucially a greater feeling of spaciousness and better visibility than before.

Bold Design Statement Also Enhances Functionality

The all new Subaru Impreza conveys a bolder, more confident design that emphasises its sporty roots and standard All-Wheel Drive system. In profile, the 2012 Impreza draws focus to its wheels with powerful arches, a theme that debuted on the 2010 Subaru Legacy.

From the front, the Subaru badge centres the new hexagonal grille, a keystone of all new Subaru designs. The new Impreza sports characteristic Subaru hawk-eye headlights and a range of new 15-inch wheel cover and 16- and 17-inch alloy wheel designs.

Numerous design elements combine to give the Impreza a sportier exterior stance while also offering the driver and passengers a more commanding view of the road. The windscreen is more raked than in the previous model, with the bottom of the A-pillar moved 7.9 inches forward. This allows for a front door opening that is nearly five inches longer for easier entry/exit, abetted by lower doorsills. Rear doors are also larger on both 4 and 5-door body styles.

Driver visibility has been greatly improved through the use of thinner A-pillars and partitioned front door side glass. Where the door trim meets the window has also been lowered, helping visibility further. The instrument panel is lower and flatter than the outgoing model to give a wider field of view and a feeling of greater spaciousness. New exterior wing mirrors have greater surface area to enhance visibility while relocating them from the A-pillars to the doors contributes to improved sight lines.

Improved Room and Refinement

The new Impreza’s wheelbase grows to 104.1 inches (compared to 103.2 in the outgoing model), while length and width measurements remain the same.

The combination of a longer wheelbase with re-designed interior trim and front seats has led to gains in passenger and cargo room. Rear seat passengers gain nearly two inches of legroom, thanks to both the longer wheelbase and a new, scalloped-style front seat backrest redesign. The 5-door hatchback will benefit from increased luggage space and now provides a completely flat load floor with the standard 60/40 split rear seatbacks folded.

It is now easier to load and unload heavy objects, thanks to the removal of a stepped section under the opening. The cargo area cover can now be stored under the cargo floor, as in the Forester.

Subaru has paid a great deal of attention to improving refinement. Richer looking interior appointments and details abound, including soft-touch materials for the dashboard, door trim and centre console armrest.

Carrying space and utility has been improved throughout; larger door pockets can hold plastic drink bottles and large maps and numerous compartments located in and around the centre console hold all manner of personal items, such as phones, USB drives and MP3 players.

Greater comfort is assured with Impreza’s new front seats with their higher seatbacks, increased lumbar support and cushions that more effectively distribute pressure. As in the 2010 Legacy, the seats are optimized for a rear-end collision. A tilt/telescoping steering wheel is standard on all 2012 Impreza models.

High levels of standard equipment

Levels of standard equipment have been increased across the range. All models are set to feature electric windows and mirrors, a 60/40-split fold-down rear seat, outside temperature gauge, a multi-function display, engine immobilizer, and tilt/telescopic steering wheel. .

Higher spec models will add more kit including 16 or 17 inch alloy wheels, steering wheel audio and Bluetooth® controls, heated front seats and mirrors, climate control, upgraded instruments and auto lights. Impreza’s new optional navigation system includes a 6.1-inch touch screen LCD display with voice control.

All new gearbox and Boxer engine

UK versions of the Impreza will be powered by an all new 4-cylinder 1.6 litre Boxer petrol engine and will be available with either a new five-speed manual transmission or Subaru’s Lineartronic CVT. With either transmission choice, the 2012 Impreza delivers significantly improved fuel economy over the car it replaces.

Subaru has further refined its CVT so that for the new Impreza a lighter and more compact unit delivers smooth, linear acceleration, closer to a conventional automatic transmission while still delivering the efficiency benefits of a CVT. Higher specification Impreza models will feature CVT with a 6-speed manual, operated by steering wheel paddle shifters.

New Impreza will benefit from improved ride and handling courtesy of strengthened suspension components in front and rear and new hydraulic engine mounts to damp out vibration. The new model keeps its double-wishbone rear suspension which now features new components to improve ride quality and stability. A stiffer body structure, when combined with the new suspension, have also reduced levels of noise, vibration, and harshness (NVH).

Symmetrical All-Wheel Drive: key to Subaru’s Brand identity

Subaru will offer two different Symmetrical All-Wheel Drive systems in the new Impreza. In models equipped with the five-speed manual, the Continuous AWD system uses a viscous-coupling to distribute power 50/50 front to rear, while any slippage will send more power to the opposite set.

Impreza models equipped with the Lineartronic CVT feature the Active Torque Split AWD version that uses a continuously variable transfer clutch to actively control power distribution in response to driving conditions.

Complementing the safety benefits of the AWD system, the new Impreza will also come as standard with Subaru’s Vehicle Dynamics Control (SVDC) – a system which combines stability and traction control functions – while all models are equipped with ABS, Electronic Brake-force Distribution (EBD) and the Brake Assist safety system.

Subaru’s high performance WRX STI, which was launched last Autumn and is now sold and marketed as a stand-alone model, is not affected in any way by the introduction of a new Impreza 5-door.

  • giannis1304

    Έχω την εντύπωση ότι τόσα χρόνια προσπαθεί να καθιερωθεί σαν “σχήμα” και αναζητεί ταυτότητα. Ίδια περίπτωση με το lancer. Αποτέλεσμα; Σχεδόν μηδενικές πωλήσεις. Στην Ευρώπη τουλάχιστον. Δύσκολη κατηγορία, με πολλούς ανταγωνιστές που έχουν το δικό τους φανατικό κοινό. Μήπως ο καταναλωτής όταν αναφέρεται στο impreza, φέρνει στο μυαλό του εκατοντάδες άλογα και σκληροπυρινική εμφάνιση; Μάλλον δεν αλλάζει εύκολα αυτό και φυσικά η μαμά εταιρία δεν μπορεί να γυρίσει την πλάτη της σε όλους οπαδούς της που την θαυμάζουν για τα πολύ γρήγορα αυτοκίνητά της και τις περγαμηνές της στους αγώνες.
     
    Εμφανισιακά θυμίζει σίγουρα το Legacy. Δεν μου κάθεται άσχημα στο μάτι, δείχνει μοντέρνο και μέσα και έξω, αλλά και πάλι δεν θα έχει τύχη στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις του θα παραμείνουν χαμηλές. Για την χώρα μας δεν θα μιλήσω, είμαστε πολύ μικρή αγορά για οποιαδήποτε μάρκα. άραγε η subaru στην χώρα μας τι μερίδιο έχει; έχει 1%; στις περισσότερες πόλεις, δεν έχει εκθέσεις-συνεργεία και είναι λογικό.

  • ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
    1) Συγνωμη,πριν λιγο καιρο δεν παρουσιασε την sedan εκδοση του Ιmpreza;;;;Νομιζω οτι δεν εχει ερθει ακομα στην Ελλαδα και γενικοτερα Ευρωπη και πανε και παρουσιαζουν νεο μοντελο;;;;Πανε καλα;;;;
    2) Ας μου δικαιολογισει καποιος πως γινεται να το κανουν αυτο ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ; Πως κανουν το ενα μοντελο ΠΙΟ ασχημο απ το προιγουμενο (πλην της Mazda και λιγο της Honda); Βεβαια εχουν βλετιωθει απο πιο παλια αλλα ηταν που ηταν αυτος ο ”κωλος” του τωρινου Impreza ψιλοασχημος,τον εκαναν χοντροασχημο.
    3) Θελουν να κανουν πωλησεις! ΟΚ ,μαζι τους.Παρτε βρε παιδια ενα ευρωπαιο σχεδιαστη,αν οχι ντε και καλα Ιταλο και αφηστε τον να κανει τρελα σχεδια.Και γω που δεν ειμαι σχεδιαστης,πιστευω πιο ωραιο θα το εκανα.
    4) Εχουν κολλησει με τον 2.0λιτρο boxer και μας λενε οτι ειναι ο πιο οικονομικος σε τετρακινητο οχημα.Το downsizing ξερουν τι ειναι; ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ οι κατασκευαστες εχουν αρχισει και κατασκευαζουν πολυ μικρους (η FIAT 0.9λιτρα με 80κατι PS) κινητηρες και εκεινοι,πως θα κανουν πιο οικονομικο τον παλαιας τεχνολογιας 2.0 boxer. Αρχιζουν να ελαφρωνουν το αμαξωμα (οχι κακο),στο τελος θα το κανουν πλαστικο ολο. Τους εχει μιλησει κανεις για τα μαγνητακια που εξοικονομουν και κανουν ιονισμο στο καυσιμο;Τι να πω ρε γαμωτι,τρελενομαι.Μαζι τους ειμαι,τους συμπαθω αλλα αυτο το κολλημα τους ειναι τρελο!!!!!!!!!

  • APOSTOLOSK

    Δικαιο έχεις Πάνο.
    Το καινουριο το Mazdα to 6 (και το το 2 και το 3 αλλά κυριώς το 6) δεν έχει καμία σχέση με την ομορφια των προηγουμένων μοντελων,του 2003,4,5,6,7.
    Δεν συμφωνήτε ρε παιδιά;;

  • LJ

    Ωραια και το EVO θα γινει υβριδικο, πανε και τα δυο τελευταια Ιαπωνικα προπυργια. Οι σχεδιαστες ευρωπαιοι ειναι π.χ. ο Ζαπατινας με χρονια στη Alfa και σπουδες Ιταλια νομιζω, αλλα οι κατευθυνσεις δινοται απο ψηλα. Οι Ιαπωνες δεν το εχουν καθολου με το design, στην Ευρωπη προσπαθουν να αντιγραψουν τα ευρωπαικα και στην Αμερικη τα αμερικανικα(κυριως η Toyota). Δεν εχουν δικη τους ταυτοτητα.

    • Δημητρης

      φιλε θα συμφωνουσα μαζι σου αν αναφερωσουν στην εισοδο των ιαπωνικων αυτοκινητοβιομηχαιων στην ευρωπη-αμερικη την δεκετια του ’60-’70 ( ~) …..
      πιστευω ολες οι αυτοκινητοβιομηχανιες  κανουν  αντιγραφες ,και αυτο εχει σκοπο την εισοσο σε διαφορες χωρες  για να τραβηξουν την προσοχη του αγοραστικου κοινου.   ..αποψη μου..
      για την TOYOTA εχεις δικιο,εχει 2 μοντελα που ειναι καραμπινατες αντιγραφες θα ελεγα (mustang ’68-hummer)..
      αλλα οχι να μου πεις πως δεν εχουν δικια τους ταυτοτητα!!! καθε αλλο,στην πλειοψηφια εχουν περασει την δικια τους ταυτοτητα. μπαινεις σε ενα ιαπωνικο αυτοκινητο και βλεπεις ενα εσωτερικοι απλο-λυτω χωρις πολλα πολλα..
      μπαινεις σε ενα ιαπωνεζικο σπιτι φιλε LJ  και βλεπεις ενα χαμηλο τραπεζακι και μερικα ‘ΠΟΥΦ’ τριγυρω…εγω αυτο το λεω ιαπωνικη ταυτοτητα! (παρ’ολο που οι ιαπωνες τη τελευταια 10ετια εχουν πιο ΄’φωρτομενα” εσωτερικα)  …τωρα οσο αφορα το εξωτερικο design αν θελουμε να ειμαστε αντικειμενικοι δεν θα ελεγε κανενας οτι εχουν αναγκη να αντιγραψουν τους ευρωπαιους καιι τους αμερικανους..
      εγω δεν πιστευω πως το 300ZX,SUPRA,SILVIA,SLYLINE,180SX,RX-7,CIVIC,NSX,EVO και πολλα αλλα, ειναι επιροες απο ευρωπη-αμερικη..
      η ταυτοτητα των  ευρωπαιων ειναι  η ποιοτητα-ενα καλουπη 50 χρονια (καλη μαγκια,εχουν γεμισει οι κουμπαραδες τους!)-κανενα βραχυκυκλωμα στα ηλεκτρονικα-ζευγαρωμα με την τελευταια αυτοκινητοβιομηχανια  αρκει να γινουν καποια μερα οι κωλοσοι στον χωρο αυτο….
      οι αμερικανοι παλι εχουν ταυτοτητα που ξεχωριζει απο τον πλανητη ΠΛΟΥΤΟΝΑ…νομιζουν οτι ειναι οι κυριαρχοι σε αυτο τον πλανητη και μας το δειχνουν με την OVERSIZE  κουλτουρα τους,γενικα..στην κατηγορια αυτοκινητα μας το δειχνουν με αυτοκινητα με μηκος 100 μετρα-εσωτερικο με τα απαραιτητα-στριφτερα οσο ενα εμπορικο πλοιο-κινητηρες με μπολικους κυλινδρους και  κυβικα χωρις τσιγκουνιες..

      εγω παντως με αυτα που βλεπω φιλε,πιστευω πως ολοι εχουν την ταυτοτητα τους..τωρα αν γινονται τπτ αντιγραφες κ διαφορα αλλα,τι να κανουμε…οργανισμος χωρις μικροβια γινεται?? δεν νομιζω LJ!!  :P
       

  • APOSTOLOSK

    Δεν συμφωνώ..