Είχαμε δει παλαιότερα ότι ο Σουλτάνος του Brunei (ναι ήταν καλεσμένος και στο γάμο του πρίγκιπα Γουίλιαμ) πουλά την απίστευτη συλλογή αυτοκινήτων του. Ανάμεσα στα 42 αυτοκίνητα που έχει η συλλογή βρίσκεται και μια από της 7 Cizeta V16 που βγήκαν ποτέ στην παραγωγή καθώς επίσης μια ItalDesign BMW Nazca V12 και μια Jaguar XJ 220. Ας αφήσουμε όμως τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και ας επικεντρωθούμε στην Cizeta V16T.

Ήταν το πρώτο supercar που φορούσε V16 κινητήρα. Το συγκεκριμένο είναι δεξιοτίμονο (μόλις 3 κατασκευάστηκαν με το τιμόνι δεξιά) και είναι το 6ο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε. Το αυτοκίνητο δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ σε δρόμο, γι΄αυτό δεν έχει πινακίδες και έχει διανύσει μόνο τα χλμ που έκανε μέσα στο εργοστάσιο.

H Cizeta δεν κατασκεύασε ποτέ άλλο αυτοκίνητο. Ιδιοκτήτης της ήταν ο Claudio Zampolli ο οποίος συνεργάστηκε με τον Giorgio Moroder και τον σχεδιαστή Marcello Gandini για να ανοίξουν την εταιρία το 1988. Οι υπάλληλοι της εταιρίας ήταν πρώην μηχανικοί της Lamborghini.

Ο κινητήρας του είναι χωρητικότητας 6.0-λίτρων (στην ουσία είναι ενωμένοι δύο V8 με περιεχόμενη γωνία 90°) και συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4.0 δευτερόλεπτα με την τελική του ταχύτητα να ανέρχεται στα 328 χλμ/ώρα. Ο σουλτάνος το πουλά για $500.000 (€339.000). Thanks for the tip, Χρήστο ;)

[Πηγή: ferraricollectionforsale.com]

  • gazokiller

    πολλα πωλητηρια έχουν σκάσει τελευταία…
    οκ…καλο είναι…την θυμάμαι όταν είχε βγει αλλα δε νομίζω ότι μου ταιριάζει…
    χαχα!!

  • Mika

    Yperoxh!!Panta m arese ayto to amaksi..Parekshghmenh,den epiase katholou,mia kai oikonomika problhmata odhghsan sth xreokopia ton kataskeyasth ths…Krima…
    Einai fanerh h omoiothta ths me Lambo..Den einai tyxaio…
    Like it a lot..

  • cfu

    lateia kai monadika kommatia pou mas parousiases simera
    de ksero pio apo ta 2 na dialekso monadika apla erga texnis

  • John_rx7

    ΑΒ θα μας τρελανεις σημερα. Παω να ριξω κανα joker…

  • thymios

    Να συμπληρώσουμε οτι το σχέδιο της V16T ήταν αυτό που αρχικά είχε ετοιμάσει ο Γκαντίνι για την Ντιάμπλο, αλλα του ζητήθηκαν τότε διορθώσεις, ελέω Κράισλερ, ώστε η νέο τότε Λάμπο να μη δείχνει τόσο άγρια. Οι διορθώσεις της Ντιάμπλο έγιναν από ανεξάρτητο σχεδιαστικό τμήμα στο Ντιτρόιτ.

    Φήμες θέλουν την V16T να είναι σχεδόν μη-οδηγίσιμη!

  • thymios

    Δεν πρόλαβα να επεξεργαστώ το μήνυμά μου!
    Η εξέλιξη του σχεδίου του αντικαταστάτη της Countach (επίσης δια χειρός Γκαντίνι, ο οποίος γέννησε την ιδιοφυή φόρμα με την καμπίνα πολύ εμπρός) ξεκίνησε το 1985. Λόγω οικονομικών προβλημάτων η εξέλιξη είχε σταματήσει όμως, μέχρι το 1987, όταν και η Λαμποργκίνι εξαγοράστηκε από την Κράισλερ. Τότε το σχέδιο επαναξετάστηκε και κρίθηκε υπερβολικά “ωμό” και λίγο ξεπερασμένο. Η άρνηση του Γκαντίνι να παρέμβει περισότερο απ όσο ο ίδιος ήταν διατεθειμένος και η επιθυμία της Κράισλερ να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο πιο κοντά στα αμερικάνικα γούστα οδήγησαν την Λαμποργκίνι να αναθέσει τον επανασχεδιασμό του αυτοκινήτου σε σχεδιαστικό κέντρο στο Ντιτρόιτ.
     
    Ο Γκαντίνι κράτησε τα πνευματικά δικαιώματα του σχεδίου του, καθώς οι αλλαγές με την τελική Ντιάμπλο ήταν πλέον σημαντικές. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα, χρησιμοποιώντας και αρκετούς μηχανικούς της Λαμποργκίνι όπως είπατε, να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή. Ωστόσο η εξέλιξη μέσα στην ίδια τη Λαμποργκίνι (μέχρι της απόφαση αλλαγής του σχήματος) φανερώνεται από την πολύ κοντινή φόρμα και κυρίως από το εμπρός μέρος (θόλοι, A-pillar κτλ) που είναι σχεδόν πανομοιότυπα με την τελική Ντιάμπλο!