Μπορεί ο αγώνας που παρακολουθήσαμε να μην ήταν σαν αυτόν της Τουρκίας, όμως, οι καρδιές μας δεν πέρασαν και πολύ ήσυχο απόγευμα. Η ημέρα στο Circuit de Catalunya ήταν πολύ καλή, αλλά ακόμα καλύτερη για τον Sebastian Vettel, ο οποίος έφτασε στην 4η νίκη του για φέτος, αλλά και την πιο δύσκολη, καθώς ο εξαιρετικός Lewis Hamilton τερμάτισε μόλις 0,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γερμανό. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Jenson Button, ενώ πίσω του βρέθηκαν οι Mark Webber και Fernando Alonso, ο οποίος δέχθηκε γύρο από τους Vettel και Hamilton, παρόλο που έστριψε πρώτος. Πίσω από τον Ισπανό τερμάτισε ο Michael Schumacher, που ήταν καλύτερος από τον 7ο Nico Rosberg. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Heidfeld, Perez και Kobayashi.

Ας δούμε, όμως, πως πέρασαν τα 99 και κάτι λεπτά του 5ου αγώνα της χρονιάς.

Τα 5 κόκκινα φώτα έσβησαν, με τον Fernando Alonso να ξεκινάει εκπληκτικά, να επωφελείται το κενό που του άφησε ο Mark Webber από δεξιά, στην προσπάθειά του να κρατήσει πίσω του τον Vettel, και να στρίβει πρώτος! Ο Webber τελικά έχασε τη θέση του από τον Vettel, αλλά τη χειρότερη εκκίνηση πραγματοποίησε ο Jenson Button, ο οποίος έπεσε στην 10η θέση. Εξαιρετική εκκίνηση και από τον Schumacher. Ο Γερμανός ξεκινούσε 10ος, όμως, μετά από τον 1ο γύρο σκαρφάλωσε στην 6η θέση, μπροστά από τους Rosberg και Massa και πίσω από τον Petrov. Ο Button ήξερε πως δεν γινόταν να μην πιέσει και στον 4ο γύρο πέρασε τον Buemi, ενώ δύο γύρους μετά ήταν η σειρά του, πολύ κακού για άλλη μια φορά, Felipe Massa. Οι 4 πρώτοι (Alonso, Vettel Webber, Hamilton) ήταν εκείνη τη στιγμή στο δικό τους ρυθμό, έχοντας εμφανή διαφορά από τους άλλους. Φυσικά, οι διαφορές μεταξύ τους ήταν πολύ μικρές.

Αυτός που μπήκε πρώτος στα pits ήταν ο Kamui Kobayashi, ο οποίος είχε κλαταρισμένο ελαστικό στον πρώτο γύρο, όμως από τους πρώτους, ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Sebastian Vettel μόλις στον 10ο γύρο, προσπαθώντας να περάσει τον Alonso μετά την ολοκλήρωση των πρώτων pit stops. Όμως, ο Ισπανός μπήκε αμέσως μετά, και οι δύο πρώτες θέσεις δεν άλλαξαν. Μαζί με τον Alonso μπήκε και ο Webber, ο οποίος έχασε την 3η θέση από τον Hamilton. Ο Βρετανός βρήκε καθαρό δρόμο μπροστά του, κόλλησε το γκάζι στο πάτωμα και σε συνδυασμό με ένα ταχύτατο pit stop των 3,4 δευτερολέπτων βρέθηκε μπροστά από τον Μark Webber. Πίσω του οι Schumacher και Button, οι οποίοι βρισκόταν σε στρατηγική 3 pit stop, με τον Βρετανό να περνάει με άνεση τον Γερμανό.

Οι διαφορές και πάλι δεν ήταν μεγάλες, ενώ όλοι περιμέναμε να δούμε αν μετά το 2ο pit stop ο Vettel θα μπορούσε να βρεθεί στη, γνώριμη γι’ αυτόν, πρώτη θέση. Όπερ και εγένετο! Ο Γερμανός μπήκε για την δεύτερη αλλαγή στον 19ο γύρο, έναν γύρο πριν από τους Alonso και Webber, οι οποίοι και πάλι μπήκαν μαζί. Μετά από την ολοκλήρωση των δεύτερων αλλαγών, κερδισμένος δεν βγήκε μόνο ο Vettel, αλλά και ο Lewis Hamilton. Ο “Billion Dollar Man” μπήκε για να αλλάξει δεύτερη φορά ελαστικά στον 24ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Vettel, στη δεύτερη θέση. Ο οδηγός της McLaren άρχισε να γράφει πάρα πολύ γρήγορους χρόνους και να πλησιάζει τον Γερμανό για την πρώτη θέση.

Πίσω τους, όμως, είχαμε μια πολύ όμορφη μάχη μεταξύ των Alonso και Webber. Οι δύο οδηγοί ήταν… αχώριστοι και μπήκαν για 3η φορά μαζί στα pits για να βάλουν τη σκληρή γόμα. Οι μηχανικοί της Red Bull ήταν ταχύτεροι, αλλά ο Alonso ήταν για πολύ λίγο μπροστά. Στον 35ο γύρο ήταν η σειρά του Vettel να βάλει τη σκληρή γόμα, με τον Hamilton να ακολουθεί λίγο αργότερα. Ο Webber προσπέρασε τον Alonso, όμως ο Ισπανός πήρε και πάλι τη θέση του πίσω, δείχνοντας τη μαχητικότητά του. Ο Hamilton άρχισε να μειώνει με σταθερό και αρκετά γρήγορο ρυθμό τη διαφορά του από τον Vettel, τη στιγμή που οι Webber και Alonso δέχθηκαν το προσπέρασμα από τον Button, ο οποίος είχε βάλει τα μαλακά ελαστικά στον 30ο γύρο.

Η 150° Italia ήταν φανερά αργότερη με τα σκληρά ελαστικά και ο Alonso αναγκάστηκε να μπει για αλλαγή στον 40ο γύρο. Πολλοί πίστεψαν ότι ο Ισπανός θα έκανε και 5ο pit stop, όμως, από τη Ferrari του είπαν ότι έπρεπε να πάει με αυτά μέχρι το τέλος. Ο ρυθμός του “El Nano” ήταν κακός, με αποτέλεσμα να δεχθεί γύρο από τους Vettel και Hamilton, οι οποίοι είχαν συγκεντρώσει όλο το ενδιαφέρον. Οι δύο Πρωταθλητές ήταν σε άλλο αγώνα, με τον Lewis Hamilton να έχει πλησιάσει σε απόσταση περίπου του ενός δευτερολέπτου. Ο 26χρονος δεν έκανε κάποια επιθετική κίνηση και άφησε τις γνωστέ τους επιθετικές κινήσεις για το 5ο και τελευταίο stint.

Ο Mark Webber κέρδισε την 4η θέση από τον Alonso μέσω των pits, αφού μπήκε 8 γύρους ύστερα από τον Ισπανό. Αμέσως μετά, στον 48ο γύρο μπήκε ο Vettel για να βάλει και πάλι τα σκληρά, ενώ στον επόμενο γύρο το τελευταίο του pit stop έκανε και ο Hamilton. Και εκεί ήταν που άρχισε η μάχη. Ο Βρετανός πίεζε όσο μπορούσε για να πάρει την πρώτη θέση από τον Γερμανό. Το πρώτο που ζητούσε ο οδηγός της McLaren ήταν να ρίξει τη διαφορά κάτω από 1 δευτερόλεπτο για να μπορέσει να κάνει χρήση του DRS και να τον πιέσει στο τέλος της ευθείας. Αυτό έγινε, όμως, η φανερά ανώτερη αεροδυναμική απόδοση της RB7 επέτρεπε στον Vettel να ανοίγει λίγο τη διαφορά στο sector 2 και στην τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει στον Hamilton να πλησιάσει όσο ήθελε για να επιτεθεί. Η τελική ταχύτητα της MP4-26 ήταν ανώτερη, το DRS και το KERS του Hamilton δούλευαν άψογα, το KERS του Vettel δούλευε κατά παραγγελία, αλλά ο Πρωταθλητής του 2008 δεν κατάφερε να περάσει τον Πρωταθλητή του 2010 για τον παραπάνω λόγο. Τουλάχιστον ο Βρετανός έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:26.727.

Από τους χειρότερους του αγώνα ήταν ο Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος στο τέλος δέχθηκε το προσπέρασμα των Heidfeld και Perez, ενώ το χειρότερο είναι πως εγκατέλειψε μερικούς γύρους πριν από το τέλος. Ο χειρότερος αγώνας για τον Βραζιλιάνο.

Η νίκη τελικά δεν άλλαξε χέρια, και έτσι ο Vettel άνοιξε ακόμα περισσότερο την διαφορά του από τον Hamilton στην γενική βαθμολογία. Ο Γερμανός είναι πρώτος με 118 βαθμούς, 41 περισσότερους από τον Lewis Hamilton. Τρίτος είναι ο Mark Webber με 67, μπροστά από τους Button και Alonso, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει 61 και 51 βαθμούς αντίστοιχα σε 5 αγώνες.

Στους κατασκευαστές, η Red Bull βρίσκεται στην κορυφή με 185, ενώ 47 βαθμούς πίσω βρίσκεται η McLaren, στους 138. Η Ferrari έχει 75, ενώ η Renault 46, 6 περισσότερους από τη Mercedes.

Επόμενο Grand Prix στις 26-29 Μαΐου, στο Πριγκιπάτο του Μονακό.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα, αλλά και η βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών στη συνέχεια:

FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA SANTANDER 2011

Θέση No Οδηγός Ομάδα Laps Χρόνος Grid Βαθμοί
1 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 66 1:39:03.301 2 25
2 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 66 +0.6 secs 3 18
3 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 66 +35.6 secs 5 15
4 2 Mark Webber RBR-Renault 66 +47.9 secs 1 12
5 5 Fernando Alonso Ferrari 65 +1 Lap 4 10
6 7 Michael Schumacher Mercedes 65 +1 Lap 10 8
7 8 Nico Rosberg Mercedes 65 +1 Lap 7 6
8 9 Nick Heidfeld Renault 65 +1 Lap 24 4
9 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 65 +1 Lap 12 2
10 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 65 +1 Lap 14 1
11 10 Vitaly Petrov Renault 65 +1 Lap 6
12 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 65 +1 Lap 16
13 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 65 +1 Lap 17
14 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 65 +1 Lap 11
15 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 65 +1 Lap 9
16 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 64 +2 Laps 13
17 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 64 +2 Laps 19
18 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 64 +2 Laps 18
19 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 63 +3 Laps 20
20 25 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 62 +4 Laps 23
21 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 61 +5 Laps 22
Ret 6 Felipe Massa Ferrari 58 +8 Laps 8
Ret 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 48 Accident 15
Ret 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 28 +38 Laps 21

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel German RBR-Renault 118
2 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 77
3 Mark Webber Australian RBR-Renault 67
4 Jenson Button British McLaren-Mercedes 61
5 Fernando Alonso Spanish Ferrari 51
6 Nico Rosberg German Mercedes 26
7 Nick Heidfeld German Renault 25
8 Felipe Massa Brazilian Ferrari 24
9 Vitaly Petrov Russian Renault 21
10 Michael Schumacher German Mercedes 14
11 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 9
12 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 6
13 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 2
14 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 2
15 Paul di Resta British Force India-Mercedes 2
16 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 0
17 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 0
18 Jarno Trulli Italian Lotus-Renault 0
19 Jerome d’Ambrosio Belgian Virgin-Cosworth 0
20 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
21 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Cosworth 0
22 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
23 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
24 Vitantonio Liuzzi Italian HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RBR-Renault 185
2 McLaren-Mercedes 138
3 Ferrari 75
4 Renault 46
5 Mercedes 40
6 Sauber-Ferrari 11
7 STR-Ferrari 6
8 Force India-Mercedes 4
9 Williams-Cosworth 0
10 Lotus-Renault 0
11 Virgin-Cosworth 0
12 HRT-Cosworth 0

 

[Photos copyright: Red Bull Racing/Paul Gilham/Getty Images, JOSEP LAGO/AFP/Getty Images, PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images, DIMITAR DILKOFF/AFP/Getty Images, Mark Thompson/Getty Images, REUTERS/Albert Gea, Vladimir Rys/Getty Images, Red Bull Racing/Mark Thompson/Getty Images, Red Bull Racing/Ker Robertson/Getty Images, HOCH ZWEI, FOTO ERCOLE COLOMBO]