Το πανεπιστήμιο Massachusetts Institute of Technology, γνωστό ως ΜΙT είναι γνωστό ότι έχει μερικά από τα εξυπνότερα μυαλά του κόσμου. Τελευταίο κατόρθωμα κάποιων από αυτών, ήταν να αναπτύξουν μια νέα τεχνολογία φόρτισης των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αντί να στηρίζονται σε μπαταρίες λιθίου ή νικελίου, οι νέες μπαταρίες αποθηκεύουν ηλεκτρόνια μέσα σε ημι-στερεές κυψέλες. Τα σωματίδια φορτίζονται μέσω ενός ηλεκτρολυτικού διαλύματος το οποίο αντλείται μεταξύ των διαμερισμάτων των κυψελών που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση ή την απελευθέρωση της ενέργειας.

Η τεχνολογία αυτή υποτίθεται ότι κάνει τις μπαταρίες 10 φορές πιο αποτελεσματικές σε σχέση με της τωρινές μπαταρίες, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η παραγωγή της τεχνολογίας αυτής, είναι φθηνότερη από αυτή των μπαταριών. Οι εκτιμήσεις λένε ότι οι μπαταρίες αυτές θα μπορούσαν να είναι έως και 50% ελαφρύτερες από τις τωρινές συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Αν μέχρι στιγμής έχεις ενθουσιαστεί με την ιδέα, άκου ότι οι μπαταρίες αυτές δεν χρειάζεται να τις βάζεις στη πρίζα για να φορτίσουν, αλλά φορτίζουν γεμίζοντας τις κυψέλες με το σχετικό “καύσιμο” ηλεκτρολυτών. Θα μπορείς δηλαδή να κάνεις μακρινά ταξίδια χωρίς να έχεις κατά νου την αυτονομία, μιας και θα μπορείς να γεμίζεις-φορτίζεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σου, όπως ακριβώς κάνεις και στο συμβατικό αυτοκίνητο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο θα είναι έτοιμο μέσα στους επόμενους 18 μήνες και μακάρι να περάσει κάποια στιγμή στη παραγωγή.


[Πηγή: MIT | via: The Atlantic Wire]

  • Para polu euxarista nea! autos malista einai enas tropos pou mporei na ferei allages stin autokinisi! oxi ta ili8i@ uvridika!Makari na exoume en8aruntika apotelesmata suntoma…
    p.s.: Oso k an latrevoume tin venzini pisteuw prepei siga siga na 3efugoume kapws apo auti…

  • hellboy

    το λαθος ειναι αρχικα οτι δεν υπαρχει ενα συστημα ανακυκλωσης του ηλεκτρισμου του λαχιστον στο 50% την ωρα που το οχημα ειναι εν κινηση και το ετερο λαθος ειναι οτι πανε ουσιαστικα να μας κανουν παλι εξαρτημενους ωπως με το πετρελαιο,μονο που το πετρελαιο εχει 10 σταδια και 100 παραγωγα εκ των οποιον το 70% δεν ειναι καταστροφικο η τοσο καταστροφικο για το περιβαλον  οσο  οι μπαταριες που υπαρχουν σημερα(ιόντων λιθίου) που δεν μπορουν να ανακυκλοθουν πληρως!καθως τα υγρα απο την μπαταρια του μελλοντος με το υγρο δεν θα ειναι ποιο τοξικα απο οτι το καυσαεριο?!απο ολλα τα προτζεκτ που εχουν βγει κατα καιρους θεωρητηκα η μη προτιμω τον ατμο!!!!!!!!!!!ετσι που εχει προχωρησει η τεχνολογια!!!θα πηγενε 1 μπουκαλακι νερο ανα 200χλμ!!!!!!!!!!!!! :)

  • η λογικότερη τεχνολογία είναι το υδρογόνο αλλά δεν ξέρω γιατί δεν την περπάτησαν

    • hellboy

      δεν συμφερει τις ετεριες στην πωληση!

  • navar

    παιδιά ας μήν μπερδευόμαστε ! ας δούμε καποια απλά πράγματα !
    1) ξεκινάω απο το βασικό , η ενέργεια δεν χάνεται , ούτε και δημιουργείται απο το πουθενά. και για να κινηθεί ένα όχημα χρειάζεται ενέργεια.
    2) περίπτωση Α) όχημα με συμπιεσμένο αέρα , ναί ωραία ιδέα αλλα ο αέρας για να συμπιεστεί χρειάζεται κομπρεσέρ που και πάλι θα δουλέυει με ρεύμα ή με κάποια μοτέρ εσωτερικής κάυσης !
    3) πείπτωση Β) με νερό που γίνεται ατμός . και πάλι για να ατμοποιηθεί το νερό θέλει 100+C οπότε θέλει κάποιο τρόπο για να φτάσει σε αυτήν την θερμοκρασία , είτε με ρέυμα είτε με φωτιά (κάρβουνα σαν τα παλιά τρένα )
    4)περίπτωση Γ) διάσπαση νερού , η διαδικασία της ηλεκτρόλυσης και πάλι καταναλώνει μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας και καταντάει να γίνεται μή συμφέρουσα.
    τώρα στα μεικτά κάυσιμα και στις πατέντες που κυκλοφορούν με υδρογονοκίνηση και στα κίτ μετατροπής.
    τα πράγματα είναι επίσης απλά , υποθετικά βάζουμε ένα κίτ ηλεκτρόλυσης και το παραγόμενο αέριο το οδηγούμε στον χώρο κάυσης.
    ας υποθέσουμε οτι το αυτοκίνητο καίει 10λτ , και εμείς απο αυτό το σύστημα καταφέρνουμε να πάρουμε τα 2λτ , σε καμία μα καμία περίπτωση δεν θα έχουμε οικονομία και το αυτοκίνητο μας δεν θα πέσει στα 8λτ !
    και αυτό διότι για να γίνει η ηλεκτρόληση θέλουμε μπόλικα ampere ρέυμα απο το δυναμό , και όταν ζητάμε ρέυμα απο το δυναμό αυτός μας το δίνει αλλα τα μαγνητικά πεδία που δημιουργούντε δημιουργούν ενα “βαρύ” δυναμό με αποτέλεσμα το μοτέρ να τον γυρνάει πιό δύσκολα , να καίει παραπάνω και να παίφτει και συνολικά η απόδοση του ( για να το καταλάβεται αυτό είναι σαν να ανοίγουμε το aircondition ) και καταλήγουμε και πάλι στα ίδια απο κάυσιμο και κατανάλωση !
     
    επίσης υσχίει πάντα και μία απλή λογική , σε κάθε μετατροπή της ενέργειας κινητική/ηλεκτρική/θερμική κλπ κλπ υπάρχει ενας συντελεστείς απόδοσης που ποτέ δεν είναι 1 , αλλ;α μικρότερος , έχουμε δλδ κάποιες απώλειες !
     
    σε έναν τέλειο κόσμο τα πάντα θα δούλευαν με υδρογόνο , θα υπήρχε κεντρική εγκατάσταση σε κάθε σπίτι και γραμμές μεταφοράς σαν το ηλεκτρικό , αλλα δεν πρέπει εδώ να ξεχνάμε οτι το υδρογόνο σαν υλικό είναι απίστευτα εφλεκτό και εκρητκικό , δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο έυκολα κάνει ΜΠΑΜ !!!
    ελπίζω να εξήγησα κάπως κάποια πράγματα , αν και το επιστημονικό μου υπόβαθρο δεν είναι και ότι καλύτερο !

    • hellboy

      δεν κανει μπαμ,απλα περνει φωτια ευκολα αλλα με μικρες θερμοκρασιες,καθως ειναι ποιο ασφαλες απο το οινοπνευμα.σε θεματα θερμοκρασιας και ποσο ποιο ευλεκτο ειναι!καθως μην ξεχνας οτι το Ηydrogen μπαινει στον οργανισμο σου καθε μερα και δεν εχεις βαλει η παρει φωτια(νερο O2H)!!!!!!!!!!!!!:)

  • ωραία ανάλυση navar ! ;)

    σωστός και ο hellboy!