Η Nissan πήρε την απόφαση να μειώσει το βάρος των μελλοντικών αυτοκινήτων της κατά 15% μέσο όρο, ώστε να μειωθεί η μέση κατανάλωση τους, αλλά και να ικανοποιήσουν τις κυβερνήσεις που ζητάνε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν αυτοκίνητα που θα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και θα εκπέμπουν λιγότερο CO2. Αυτό δήλωσε ο αντιπρόεδρος της τμήματος σχεδιασμού της εταιρίας, ο Larry Dominique, σε πρόσφατη συνέντευξη του στο The Detroit Βureau. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να κατασκευάσουν νέους ελαφρύτερους κινητήρες καθώς και νέα ελαφρύτερα μηχανικά μέρη, όπως πχ μικρότερα φρένα.


Το σημαντικότερο πρόβλημα σε ότι αφορά την κατασκευή ελαφριών αυτοκινήτων, δεν είναι τα υλικά αλλά η ασφάλεια. Το 2011 υπάρχουν αρκετά φθηνά ελαφριά υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή υπερελαφριών αυτοκινήτων. Το πρόβλημα βρίσκεται στην παθητική και στην ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων αυτών, και έτσι οι μηχανικοί βρίσκονται συνεχώς σε μια συνεχόμενη “μάχη” ώστε να βρούνε το κατάλληλο ratio βάρους και ασφάλειας.

O Larry Dominique συγκεκριμένα δήλωσε:

Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές συνεχίζουν να ανακαλύπτουν νέους τρόπους βελτίωσης της οικονομίας καυσίμου, όπως τα 8-τάχυτα αυτόματα κιβώτια, προηγμένα συστήματα turbo και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Όμως οι βελτιώσεις αυτές στους κινητήρες εσωτερικής καύσης αγγίζουν τα όρια τους, και έτσι πρέπει να ηρεμήσουμε.

[Πηγή: The Detroit Βureau | Photo Copyright: KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images]

  • babinos1983

    afti i miosi varous pianei kai to gtr??? an nai perimenoumeakoma kaliteres epidoseis!!!!!!! :-)200 kila den einai kai liga ama ta xasei!!!!! :-)

  • Κωστας

    ante me to varidi to xontramaxo…

  • georgeiapwnas

    με λιγοα λογια το παλικαρι μας απαντησε στο ερωτημα του γιατι δν βγαζουν οι ιαπωνες κινητηρες με λιγα κυβικα και πολλα αλογα…japan…