Το πλαστικό έχει μπει εδώ και χρόνια στη ζωή μας και ίσως τελικά περάσουν ακόμη περισσότερο και στα αυτοκίνητα μας. Το μέλλον τον τζαμιών των αυτοκινήτων φαίνεται ότι θα είναι πλαστικό, εξοικονομώντας έτσι βάρος και μειώνοντας την κατανάλωση του κασίμου.

Η Hyundai σε συνεργασία με την GE Plastics, πίσω το 2007, είχανε παρουσιάσει το πλαστικό αυτοκίνητο Hyundai QarmaQ, με τις αναδυόμενες αγορές της Κίνας και της Ινδίας να είναι το κλειδί για την συνεχιζόμενη αύξηση των πολυκαρβονικών – πλαστικών υλικών. Σε περίπτωση που οι κινέζικες και η ινδικές αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράσουν πλαστικό αντί του γυαλιού σε μεγάλη κλίμακα, θα μπορούσε να ωθήσει και το υπόλοιπο της βιομηχανίας αυτοκινήτων να κάνουν την αλλαγή. Αυτό δήλωσε ο Venkatakrish Umamaheswaran, διευθυντής προϊόντων και μάρκετινγη της Sabic Innovative Plastics, στο Ward’s Automotive.

Η Sabic ανήκει στην Saudi Basic Industries Corporation, η οποία έχει αγοράσει την GE Plastics. Η GE Plastics σε συνεργασία με την Bayer MaterialScience, έχουν δημιουργήσει την Exatec, μια εταιρία που κατασκευάζει πολυκαρβονικά υλικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα πολυκαρβοικά τζάμια είναι ελαφρύτερ βοηθώντας έτσι να μειωθεί κατανάλωση, ενώ με την τοποθέτηση UV φίλτρων μπορούν να κρατήσουν το κρύο και την ζέστη έξω από το αυτοκίνητο. Μάλιστα το μεγάλο πλεονέκτημα του πολυκαρβονού τζαμιού είναι ότι μπορεί να πάρει ότι σχήμα επιθυμεί ο καθένας, σχήματα που δεν είναι εφικτό να γίνουν με το γυαλί.

Όλα καλά θα μου πεις αλλά γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουνε ήδη προχωρήσει στην αντικατάσταση του γυαλιού με τα πολυκαρβονικά – πλαστικά τζάμια. Ο λόγος είναι ένας και απλός. Το κόστος τους.

Η Sabic ευελπιστεί ότι μπορεί να κάνει την τεχνολογία πιο ελκυστική – φθηνή στο μέλλον. Το πότε περιμένει να γίνεται σιγά – σιγά η μετάβαση; Από το 2015 και μετά. Εμείς δεν έχουμε παρά να περιμένουμε

[Πηγή: Ward’s Automotive]