Το Nurburgring ίσως προς προσέφερε σήμερα τον καλύτερο αγώνα που έχουμε δει στην φετινή σεζόν της Formula 1. Νικητής ο Lewis Hamilton ο οποίος έδωσε σκληρές μάχες με τον δεύτερο Fernando Alonso και τον τρίτο Mark Webber. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 4ος, αφού πέρασε στον τελευταίο γύρο μέσα στα pit τον 5ο Felipe Massa. Στην 6η θέση ο Adrian Sutil, στην 7η ο Nico Rosberg, στην 8η ο Michael Schumacher, στην 9η ο Kamui Kobayashi και στην 10η ο Vitaly Petrov. Ο Button εγκατέλειψε λόγω μηχανικών προβλημάτων.

Ας δούμε αναλυτικά τον αγώνα.

Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid όπου λίγα λεπτά πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα η βροχή είχε κάνει την εμφάνιση της, μουσκεύοντας ελαφριά την πίστα. Η βροχή σταμάτησε και όλες οι ομάδες επέλεξαν να εκκινήσουν με slick ελαστικά. Τα φώτα έσβησαν και ο Lewis Hamilton έφυγε μπροστά, εκμεταλλευόμενος την πολύ κακή εκκίνηση του Mark Webber. Ο Fernando Alonso έφυγε και αυτός καλά και κατάφερε και έστριψε 3ος, αφήνοντας τον Sebastian Vettel στην 4η θέση. Το ίδιο καλά έφυγε και ο Felipe Massa αλλά η λάθος γραμμή που επέλεξε, τον έριξε στην 6η θέση πίσω από τον Nico Rosberg. Την χειρότερη εκκίνηση όλων πρέπει να την έκανε ο Jenson Button ο οποίος είδε τους Sutil, Schumacher και Petrov να τους περνάνε πέφτοντας έτσι στην 10η θέση. Κατά την εκκίνηση δεν έλειψε και μια επαφή αυτή των Heidfeld και Di Resta, που τους έριξε στις τελευταίες θέσεις του grid.

Ο Vettel πίεζε τον Alonso και τον πέρασε μέσα στον 1ο γύρο αλλά ο Alonso μετά από 5 γύρους πίεσης, πέρασε τον Vettel χωρίς DRS μάλιστα. Στον ίδιο γύρο, ο Vettel υπέπεσε σε οδηγικό λάθος και έτσι έχασε αρκετό χρόνο – όχι όμως θέση.

Ακολούθησε ίσως η καλύτερη φετινή μάχη που έχουμε δει μέχρι στιγμής. Ο Alonso ανέβασε ρυθμό και άρχισε να προσπαθεί να πιάσεις τους Hamilton και Webber. O Αυστραλός με την σειρά του πίεζε τον Βρετανό με το ατύχημα των Heidfeld και Buemi να παίζει τον ρόλο του. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν κίτρινες σημαίες και μόλις οι δύο πρωτοπόροι έφτασαν στο σημείο, ο Hamilton μείωσε ταχύτητα όπως έπρεπε, αλλά ο Webber τον πέρασε. Ο Webber μόλις κατάλαβε το λάθος του, έδωσε την θέση πίσω στον Hamilton. Όλη το παραπάνω σκηνικό έδωσε την ευκαιρία τον Alonso να τους φτάσει και να κολλήσει από πίσω τους.

Φτάσαμε γρήγορα γρήγορα στον 15ο γύρο όπου ο Webber άνοιξε τον χωρό τον pit stop αφού έβλεπε ότι έμενε κολλημένος πίσω από τον Hamilton. O Αυστραλός μετά τα pitstop των Hamilton και Alonso βρέθηκε στην 1η θέση και με ανοικτό το πεδίο μπροστά του άνοιγε σιγά-σιγά την διαφορά. Ο Vettel από την άλλη δυσκολευόταν και είχε πέσει στην 6η θέση πίσω από τους Button και Massa, με τον Βραζιλιάνο να έχει κάνει pitstop αλλά με τον Βρετανό να βρίσκεται σε διαφορετική στρατηγική αφού μπήκε για 1η φορά στα pit στον 25ο γύρο βάζοντας ξανά μαλακά.

Ο Webber στον 31ο γύρο μπήκε ξανά να αλλάξει ελαστικά και τον ακολούθησε στον επόμενο γύρο ο Hamilton. Ο Βρετανός βγήκε τελικά οριακά μπροστά από τον Αυστραλό με τους δυο τους να δίνουν μάχη ρόδα με ρόδα με νικητή τον Hamilton. Ακριβώς στον επόμενο γύρο μπήγε στα pit και ο Alonso ο οποίος βγήκε μπροστά και από τους δύο. Το σκηνικό επαναλήφθηκε με τον Hamilton να περνά τον Alonso στην πρώτη στροφή.

Ο Button σε αυτό το σημείο του αγώνα και ενώ είχε αρκετά καλό ρυθμό ανεβαίνοντας θέσεις και κυνηγώντας τον Vettel που είχε πρόβλημα με τα φρένα του, εγκατέλειψε λόγων υδραυλικών προβλημάτων. Δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψη για τον Βρετανό, αφού και στο Silverstone εγκατέλειψε λόγο λάθος των ανθρώπων στα pit να του βιδώσουν τον μπροστά δεξί τροχό.

Ο Hamilton εντωμεταξύ πετούσε και άνοιγε την διαφορά από τους Alonso και Webber με τον Vettel να ξεπερνά το πρόβλημα με τα φρένα και να κυνηγά τον Massa για την 4η θέση.

Ο Hamilton στον 51ο γύρο ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pit για να βάλει μεσαία ελαστικά. Είχαν ακολουθήσει νωρίτερα ο Petrov στον 48ο γύρο και ο Sutil στον 49ο. Οι Alonso και Webber έμειναν με τα μαλακά 2 και 5 γύρους παραπάνω, με τον Ισπανό να βάζει την μεσαία γόμα στον 53ο και τον Αυστραλό στον 56ο. Τα πράγματα μπροστά δεν άλλαξαν αφού ο Hamilton είχε πάρει διαφορά ασφαλείας με το 2ο σετ μαλακών ελαστικών.

Η μάχη για την 4η θέση κρίθηκε στον προτελευταίο γύρο αφού οι Massa και Vettel χρωστούσαν ένα pit stop ώστε να βάλουν την μεσαία γόμα. Μπήκαν μαζί στον προτελευταίο γύρο με τους μηχανικούς της RedBull να είναι γρηγορότεροι και να δίνουν την 4η θέση και τους 12 βαθμούς στον Vettel.

http://www.youtube.com/watch?v=RcD4yrarbZ8

Κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος με τον Hamilton να βλέπει πρώτος την καρό σημαία πανηγυρίζοντας την νίκη του. Ο Alonso στον γύρο τερματισμού πάρκαρε την Ferrari του στο πίσω μέρος της πίστας αφού μάλλον έμεινα από καύσιμο με τον Mark Webber να αναλαμβάνει καθήκοντα ταξιτζή και να μεταφέρει τον Ισπανό στα pit πάνω στο δεξί ψυγείο της RedBull. Ταχύτερος γύρος του αγώνα από τον Lewis Hamilton με 1:34.302 στον 59ο γύρο.

Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών, ο Sebastian Vettel προηγείται με 216 βαθμούς, ακολουθεί ο Mark Webber με 139 και στην Lewis Hamilton με 134. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η RedBull προηγείται με 355 βαθμούς, ακολουθεί η McLaren με 243 και στην 3η θέση η Ferrari με 192.

Επόμενο Grand Prix στην Ουγγαρία, στη πίστα του Hungaroring το επόμενο ΣΚ 29-30 Ιουλίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα και οι βαθμολογίες τόσο των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια:

FORMULA 1 DEUTSCHLAND 2011

Pos

Driver

Team

Laps

Time

Grid

Pts

1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 60 Winner 2 25
2 Fernando Alonso Ferrari 60 +3.9 4 18
3 Mark Webber RBR-Renault 60 +9.7 1 15
4 Sebastian Vettel RBR-Renault 60 +47.9 3 12
5 Felipe Massa Ferrari 60 +52.2 5 10
6 Adrian Sutil Force India-Mercedes 60 +86.2 8 8
7 Nico Rosberg Mercedes 59 +1 Lap 6 6
8 Michael Schumacher Mercedes 59 +1 Lap 10 4
9 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 59 +1 Lap 17 2
10 Vitaly Petrov Renault 59 +1 Lap 9 1
11 Sergio Perez Sauber-Ferrari 59 +1 Lap 15
12 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 59 +1 Lap 16
13 Paul di Resta Force India-Mercedes 59 +1 Lap 12
14 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 59 +1 Lap 13
15 Sebastien Buemi STR-Ferrari 59 +1 Lap 24
16 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 58 +2 Laps 18
17 Timo Glock Virgin-Cosworth 57 +3 Laps 19
18 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 57 +3 Laps 21
19 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 57 +3 Laps 22
20 Karun Chandhok Lotus-Renault 56 +4 Laps 20
Ret Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 37 +23 Laps 23
Ret Jenson Button McLaren-Mercedes 35 +25 Laps 7
Ret Rubens Barrichello Williams-Cosworth 16 +44 Laps 14
Ret Nick Heidfeld Renault 9 +51 Laps 11

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Sebastian Vettel German RBR-Renault 216
2 Mark Webber Australian RBR-Renault 139
3 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 134
4 Fernando Alonso Spanish Ferrari 130
5 Jenson Button British McLaren-Mercedes 109
6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 62
7 Nico Rosberg German Mercedes 46
8 Nick Heidfeld German Renault 34
9 Vitaly Petrov Russian Renault 32
10 Michael Schumacher German Mercedes 32
11 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 27
12 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 18
13 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 9
14 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 8
15 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 8
16 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 4
17 Paul di Resta British Force India-Mercedes 2
18 Pedro de la Rosa Spanish Sauber-Ferrari 0
19 Jarno Trulli Italian Lotus-Renault 0
20 Vitantonio Liuzzi Italian HRT-Cosworth 0
21 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Cosworth 0
22 Jerome d’Ambrosio Belgian Virgin-Cosworth 0
23 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
24 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
25 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
26 Daniel Ricciardo Australian HRT-Cosworth 0
27 Karun Chandhok Indian Lotus-Renault 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 355
2 McLaren-Mercedes 243
3 Ferrari 192
4 Mercedes 78
5 Renault 66
6 Sauber-Ferrari 35
7 Force India-Mercedes 20
8 STR-Ferrari 17
9 Williams-Cosworth 4
10 Lotus-Renault 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

 

[Photo Copyright: HOCH ZWEI/McLaren,  Julian Finney/Getty Images/RedBull Racing, Clive Mason/Getty Imagess/RedBull Racing, Mark Thompson/Getty Images/RedBull Racing, Ferrari, HOCH ZWEI/Mercedes GP]