Καλησπέρα και καλώς ήρθατε στο τρίτο μάθημα για το πως να drift-άρεις. Μέχρι στιγμής έχουμε δει δύο τεχνικές, την τεχνική επιτάχυνσης και του “Clutch Kick”. Και οι δύο τεχνικές αυτές βασίζονται στην επιτάχυνση και έχουνε πολλά πλεονεκτήματα αλλά έχουνε ένα βασικό πλεονέκτημα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν κυρίως από πισωκίνητα αυτοκίνητα. Ευτυχώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να κάνεις το αυτοκίνητο σου να πλαγιολισθήσει με τον πιο δημοφιλή να είναι ο τρόπος μεταφοράς βάρους. Με την τεχνική αυτή μπορείς να κάνεις drift τόσο με ένα μπροστοκίνητο όχημα όσο και με τετρακίνητο.

Η τεχνική υπερστροφής με μεταφορά βάρους λέγεται αλλιώς και “Kansei”. Πριν ξεκινήσω πρέπει να αναφέρω ότι η τεχνική αυτή δεν είναι τόσο απλή και εύκολη όσο οι προηγούμενες δύο που έχουμε δει μέχρι στιγμής, αφού αυτή απαιτεί μια καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου η οποία έρχεται μετά από πολλές ώρες δοκιμών. Οι ψαγμένοι γνωρίζουν ότι η τεχνική Kansei εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα με μικρές ιπποδύναμης αλλά όχι από αρχάριους οδηγούς. Πρέπει να αναφέρω για ακόμη μια φορά ότι δεν προτρέπω κανέναν να πάρει το αυτοκίνητο του και να ξεκινήσει να κάνει drift, είτε σε δημόσιο δρόμο είτε σε ελεγχόμενο χώρο. Πάντα υπάρχει κίνδυνος να χάσεις το έλεγχο του αυτοκινήτου σου, όσο καλός οδηγός και αν είσαι, με καταστροφικά αποτελέσματα, τόσο για εσένα όσο και για το αυτοκίνητο σου. Μην ξεχνάς ότι το αυτοκίνητο εσύ το έχεις ως εργαλείο και ως μέσο μεταφοράς και δεν είναι ένα “παιχνίδι” όπως έχουν οι επαγγελματίες drifter. Τέτοιες δοκιμές θα πρέπει πάντα να γίνονται σε ελεγχόμενο χώρο (πίστες, τεράστια πάρκινγκ κτλ) με κατάλληλες συνθήκες ασφαλείας, φορώντας πάντα κράνος, ώστε και εσύ να είσαι ασφαλείς αλλά και να μην κινδυνεύουν και άλλοι (αυτοκίνητα και περαστικοί) από την δική σου επιθυμία να γίνεις ένας μικρός Ken Block.

Αυτή η τεχνική βασίζεται στη μετατόπιση βάρους στον μπροστά άξονα κάτι που θα κάνει τα ελαστικά του πίσω να χάσουν την πρόσφυση αφού δεν θα τους αφήσεις άλλη επιλογή. Με το που χάσουν την πρόσφυση οι πίσω τροχοί, η ορμή του αυτοκινήτου θα παρασύρει και τους μπροστά κάνοντας το drifting να ξεκινήσει.

Ας τα δούμε όμως αναλυτικά. Όπως πλησιάζεις στην στροφή δεν πρέπει να μειώσεις ταχύτητα όπως έκανες στις προηγούμενες δύο, αλλά καλό θα ήταν να αυξήσεις κιόλας λίγο την ταχύτητα εισόδου. Το δεξί σου πόδι θα πρέπει να βρίσκεται στο πεντάλ του γκαζιού καθώς τα χέρια του θα στρίβουν το τιμόνι προς στο εσωτερικό της στροφής. Τώρα που το αυτοκίνητο έχει πάρει πορεία προς το εσωτερικό της στροφής πάρε το πόδι σου από πεντάλ του γκαζιού. Αυτό θα κάνει το βάρος να μεταφερθεί στους μπροστά τροχούς αυξάνοντας έτσι την πίεση σε αυτούς, ελαφρώνοντας τον πίσω άξονα. Αυτό ήταν, αν το πετύχεις, το αυτοκίνητο σου θα ξεκινήσει να drift-άρει.

Δεν χρειάζεται το αυτοκίνητο σου να είναι τέρας ιπποδύναμης ούτε να έχεις ρυθμίσει τις αναρτήσεις. Απλά σιγουρέψου ότι η γωνία που έχεις στρίψει το τιμόνι και η ταχύτητα εισόδου είναι αρκετά μεγάλες. Ωστόσο θα πρέπει να είσαι προσεκτικός αφού αν το παρακάνεις σε περιμένει ένα μεγαλειώδες τετ-α-κε.

Μόλις βρεις την γωνία που θέλεις να drift-άρεις πρέπει να κόψεις το τιμόνι ανάποδα ώστε να ξεκινήσει το drift. Όσο περισσότερο αφήνεις το τιμόνι στην ίδια γωνία με αυτή που ξεκίνησες το drift, τόσο η γωνία του drift είναι μεγαλύτερη. Από εδώ και πέρα το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διατηρήσεις το αυτοκίνητο σου σε κατάσταση πλαγιολίσθησης παίζοντας με το τιμόνι και το γκάζι. Αν έχεις μπροστοκίνητο αυτοκίνητο το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις δυνατά το πεντάλ του γκαζιού χωρίς να κάνεις ανάποδο τιμόνι, όπως θα πρέπει να κάνουν οι οδηγοί των πισωκίνητων ή τετρακίνητων αυτοκινήτων.

Το γράφω ξανά και εδώ και σου λέω ότι δεν πρέπει να δοκιμάσεις τα παραπάνω σε δημόσιο δρόμο. Πίστες, πάρκινγκ, εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, γενικά προστατευμένοι ελεγχόμενοι χώροι υπάρχουν παντού, έτσι ώστε να κάνεις προπόνηση για το πως να καις λάστιχο.

Σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει και το Μάθημα Τέταρτο όπου θα αναλύσουμε ακόμη μια τεχνική driftαρίσματος.