H BMW έδωσε και αυτή με την σειρά της, το αναλυτικό press kit και νέες φωτογραφίες για τη νέα Μ5, της οποίας οι πωλήσεις ξεκινούν και αυτές μέσα στο Σεπτέμβριο. H BMW M5 παρουσιάστηκε επίσημα στη Φρανκφούρτη. Μηχανικά η νέα BMW M5 F10 φορά τον ΒMW M TwinPower 4.4-λίτρων twin-turbo V8 ο οποίος συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M DCT Drivelogic με την ιπποδύναμη του να ανέρχεται στα 560 άλογα (στις 6.000 – 7.000 σ.α.λ) με 680 Nm ροπή (στις 1.500 – 5.750 σ.α.λ). Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, αλλά στο μέλλον θα παρουσιαστεί και τετρακίνητη έκδοση. Σίγουρο θεωρείται επίσης ότι αργότερα θα είναι διαθέσιμη και με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε 4.4 δευτερόλεπτα (0.3 γρηγορότερα από την M5 E60), τα 0-200 χλμ/ώρα σε 13 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 305 χλμ/ώρα με το M-Drivers-Package. Χωρίς το M-Drivers-Package περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα.

Έχει μέση κατανάλωση 9.9 λίτρα/100 χλμ, 30% λιγότερο από την προηγούμενη γενιά. Σε αυτό βοηθά το σύστημα Start/Stop αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά με την ροπή να έχει αυξηθεί κατά 30%. Η αναλογία κιλών ανά ίππο ανέρχεται στα 3.3 και τεχνολογικά διαθέτει M Servotronic τιμόνι, Dynamic Damper Control και σύστημα ευστάθειας DSC με M Dynamic Mode. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 αυτές ανέρχονται σε 232 γρ/χλμ.

Παρόν είναι και το Active M Differential το οποίο ελέγχει ηλεκτρονικά το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αναλόγως με τις ορέξεις του οδηγού μπορεί να κλειδώσει από 0 έως 100% προσφέροντας είτε ατελείωτες ώρες drifting είτε μέγιστο κράτημα στις στροφές.

Στιλιστικά φοράει ένα παρόμοιο bodykit με αυτό του M5 Concept με ζάντες 19″. Στο εσωτερικό έχουνε τοποθετηθεί μαύρος M πίνακας οργάνων, δερμάτινα σπορ, καθίσματα, δερμάτινη κεντρική κονσόλα, μαύρη οροφή, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού, τετραζονικός κλιματικός, κρυφός φωτισμός και αλουμινένια διακοσμητικά. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο αναλυτικό PDF που ακολουθεί.

[Πηγή: BMW]

BMW M5 2012 Αναλυτικές λεπτομέρειες [PDF]

 

 

Δελτίο Τύπου

The new BMW M5.

At a glance.

  • Fifth generation of the world’s most successful high-performance sedan in the premium segment of the executive class; new BMW M5 is an exceptionally dynamic high-performance sports car with four doors and five seats; consistent further development of the vehicle concept initiated in 1984 with the first-generation BMW M5; compelling track potential combines with the comprehensive practicality of a luxurious business sedan; groundbreaking character headlined by significantly improved efficiency, supreme long-distance comfort, and innovative driver assistance systems and infotainment functions.
  • World premiere of a newly developed BMW M high-performance engine: high-revving 4.4-litre V8 engine with M TwinPower Turbo package – consisting of Twin Scroll Twin Turbo technology, cross-bank exhaust manifold, High Precision Direct Petrol Injection and VALVETRONIC fully variable valve control; 412 kW/560 hp at 6,000 – 7,000 rpm, maximum torque: 680 Newton metres (502 lb-ft) from 1,500 rpm; maximum speed: 7,200 rpm; wet sump lubrication optimised for high lateral loads, lag-free power delivery, typical M car thrust.
  • Significantly improved balance between performance and fuel consumption: acceleration 0–100 km/h (62 mph) in 4.4 seconds, 0–200 km/h (124 mph) in 13.0 seconds, top speed: 250 km/h / 155 mph (305 km/h / 190 mph with M Driver’s Package); average fuel consumption in EU test cycle: 9.9 litres/100 km (28.5 mpg imp); engine output 10 per cent up on predecessor model, maximum torque increased by 30 per cent, fuel consumption cut by more than 30 per cent; extensive Efficient Dynamics technology, including Auto Start-Stop function and Brake Energy Regeneration.
  • Power transfer to the rear wheels via the seven-speed M Double Clutch Transmission Drivelogic; traction-optimised automatic gear selection; Launch Control; Low Speed Assistance; automatically activated parking mode; M-specific gear selector; M leather steering wheel with shift paddles.
  • Hallmark M conceptual harmony produces superior performance characteristics with precise interplay of drive and chassis technology, aerodynamics and weight balance; power-to-weight ratio: 3.3 kg (approx. 7 lb)/hp; M-specific suspension (front and rear axle kinematics), M Servotronic steering, Dynamic Damper Control, DSC stability control system including M Dynamic Mode; bodyshell mounting using special panels; lightweight compound high-performance braking system.
  • Outstandingly agile handling thanks to innovative rear axle differential with Active M Differential; electronically controlled multi-plate limited-slip differential enables fully variable distribution of drive between the rear wheels to optimise traction and stability in dynamic lane change manoeuvres and acceleration out of corners; degree of lock can be varied between 0 and 100 per cent according to the situation; fast, precise and pre-emptive responses thanks to constant data cross-checking between the Active M Differential and DSC stability control system, and monitoring of the accelerator pedal position, wheel speed and yaw rate.
  • Two individually configured set-ups for the car can be called up using the new M Drive buttons on the steering wheel; range of programmable parameters unique in the segment: engine response, M Servotronic responses, Drivelogic shift program, DSC mode, Dynamic Damper Control and information in the Head-Up Display.
  • Characteristic body design with familiar M aesthetics reflecting the car’s extremely dynamic yet precisely controllable nature; specific design features contributing to performance characteristics; front apron with extremely large air intakes for the engine and brakes; athletically flared wheel arches to emphasise wide track; hallmark M “gills” with integrated indicator bars; aerodynamically optimised rear apron with diffuser between the right and left-hand pair of twin exhaust tailpipes; gurney-style rear spoiler on the boot lid; 19-inch M light-alloy wheels in exclusive double-spoke design.
  • Unique combination of sports car cockpit and luxurious ambience for the interior; M-specific instrument cluster in black-panel technology; newly designed, leather-covered centre console; M sports seats; standard specification also includes: Merino leather upholstery with extended features, exclusive aluminium Trace interior trim strips, BMW Individual roof liner in anthracite, electrically operated steering column adjustment, four-zone automatic climate control and ambient light.
  • Extensive range of driver assistance systems and mobility services from BMW ConnectedDrive unmatched by competitors in this segment and beyond: M-specific Head-Up Display (standard), Adaptive Headlights for standard xenon light, High-Beam Assistant, BMW Night Vision with pedestrian detection, Lane Change Warning System, Lane Departure Warning System, Surround View, Speed Limit Info, internet usage, extended integration of smartphones and music players, real-time traffic information and apps for receiving web radio and using Facebook and Twitter.
  • Almost all BMW 5 Series Sedan equipment options available, including Comfort Access, M multifunction seats, active seats, doors with Soft Close Automatic function, hands-free tailgate opening, electric glass roof, trailer coupling.
  • Specifications and performance: BMW M5: V8 petrol engine, M TwinPower Turbo technology with Twin Scroll Twin Turbo, cross-bank exhaust manifold, High Precision Direct Injection and VALVETRONIC variable valve control. Displacement: 4,395 cc, output: 412 kW/560 hp at 6,000 – 7,000 rpm, max. torque: 680 Nm (502 lb-ft) at 1,500 – 5,750 rpm. Acceleration 0–100 km/h (62 mph): 4.4 seconds, acceleration 0–200 km/h (124 mph): 13.0 seconds, top speed: 250 km/h / 155 mph (305 km/h / 190 mph with M Driver’s Package). Average fuel consumption: 9.9 litres/100 kilometres (28.5 mpg imp), CO2 emissions: 232 g/km, exhaust standard: EU5
  • προβλέπω επικές μετατροπές από τους επίδοξους βελτιωτικούς οίκους!!!
    αυτες οι 2 τουρμπινούλες θα φύγουν εύκολα!

  • mitsos

    borei na einai h megalh ths oikogeneias M alla sigoura oxi h pio omorfh..

    • loeb

      Νομιζω οτι η προηγουμενη 6αρα ηταν πιο ομορφη.

  • Stros_Khan

    Γιατι να φυγουν οι τουρμπινες?

    • για να μπουν άλλες μεγαλύτερες απο τους βελτιωτες ρε dominique….
      κ intercooler!!!!

  • loeb

    Δεν ξερω αν συμφωνειτε αλλα ειναι απειρως πιο ομορφη απο την Τωρινη Μ5. Η τωρινη εμφανισιακα δεν μου αρεσε αλλα αυτη εδω ειναι κουκλαρα. Επισης βλεπω κι εγω να πεσουν με τα μουτρα στην βελτιωση με μεγαλυτερα Tourbo και οχι μονο.

  • cfu

    perimeno pos kai pos tin ekdosh me to xeirokinito
    an to kanei ayto h bmw 100000000000000 bravo tis

  • Mika

    Apla yperoxh!Se ola ths…
     

  • Beatforspeed

    Καλα,κατω απο το καπο βλεπουμε μια τρελη αποθηκουλα κ εξωτερικα ειναι ομορφο πολυ αλλα θυμιζει κ λιγο επιπλο αλλα οπως κ ναχει το αμαξι ειναι ζωο,πολυ ροπη κ αστο εκει να βουιζει κ να λιωνει λαστιχα μερα νυχτα

    • εγώ θέλω να το κάνω επειγόντως βόλτα, μακάρι να φέρουν test drive στην ελλάδα