H νέα Σειρά 1 έκανε επίσημο ντεμπούτο στη Φρανκφούρτη. Στιλιστικά οι γραμμές του μοντέλου είναι πιο έντονες και σίγουρα αν έχεις δει την τωρινή σειρά 1 από κοντά δεν αργείς να παρατηρήσεις τις διαφορές. Η μάσκα θυμίζει έντονα Series 5 / Series 7 και η όλη σχεδίαση υπόσχεται πολλά.

Το νέο μοντέλο έχει κωδική ονομασία F20 και βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα που φορά την τωρινή Σειρά 3, κάνοντας την είναι μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις από το τωρινό μοντέλο. Η νέα Σειρά 1 έχει έτσι μεγαλύτερες διαστάσεις στους χώρους των αποσκευών (επιπλέον 200 λίτρα) και σε αυτούς του εσωτερικού, εκεί που έπασχε το τωρινό μοντέλο. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 330 με 360 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία (40/20/40) μπορεί αυτός να φτάσει έως τα 1200 λίτρα.

Μηχανικά τώρα, η νέα BMW Σειράς 1 θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της με αποκλειστικά τετρακύλινδρους turbo κινητήρες. Η έκδοση 116i θα φορά έναν 1600αρη ψεκαστό κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 135 ίππων, ενώ η 118i θα αποδίδει 170 άλογα.

Σε ότι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, θα υπάρχουν 3 κινητήρες διαθέσιμοι, ο 2.0-λιτρος turbo diesel, που θα αποδίδει 116 (έκδοση 116d), 143 (έκδοση 118d) και184 (έκδοση 120d) άλογα.

Υπάρχουν 2 κιβώτια διαθέσιμα ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο, και ένα 8-τάχυτο αυτόματο της ZF ενώ η νέα Σειρά 1 διαθέτει σύστημα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Τεχνολογικά υπάρχουν πολλά gadget όπως το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της μεγάλης σκάλας, κάμερα οπισθοπορείας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύνδεση στο internet, σύστημα πρόγνωσης πρόσκρουσης, αυτόματη αναγνώριση οδικών σημάτων, αυτόματη αναγνώριση ορίων ταχύτητας και άλλα πολλά. Θα είναι διαθέσιμη σε δύο πακέτα εξοπλισμού, τα Urban και Sport.

Επίσης η BMW πήγε και τη νέα M5 στη Φρανκφούρτη. Να θυμίσω ότι το αυτοκίνητο φορά τον V8 twin-turbo κινητήρα 4.4-λίτρων απόδοσης 560 ίππων με 680 Nm ροπής.Συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M DCT Drivelogic με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 4.4 δευτερόλεπτα (0.3 γρηγορότερα από την M5 E60), τα 0-200 χλμ/ώρα σε 13 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 305 χλμ/ώρα με το M-Drivers-Package. Χωρίς το M-Drivers-Package περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα. Τέλος στο περίπτερο βρίσκεται, 1-M Coupe, η Performance Studie έκδοση της Σειράς 1 και τα 520d EfficientDynamics Edition, X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition, Σειρά 6 τόσο σε Coupe όσο και σε Cabrio, Z4 με τον 2.0-λιτρο twinpower κινητήρα και τα θωρακισμένα Σειράς 7 και Χ5.


[Πηγή: BMW | Live Photos Copyright: Autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου

BMW at the 64. International Frankfurt Motor Show (IAA 2011)

World premiere: BMW i3 Concept and BMW i8 Concept.

BMW i is a synonym for visionary vehicles and mobility services, inspirational design and for a new interpretation of the premium concept, strongly defined by a commitment to sustainability. With BMW i, the BMW Group is taking a holistic approach: with its customised vehicle concepts, sustainability across the entire the value chain and additional mobility services, BMW i is rewriting the concept of individual mobility. At the Frankfurt Motor Show (IAA), the BMW i brand will present two very special vehicle concepts: the BMW i3 Concept, which was dubbed the Megacity Vehicle during the development stage, will be presented as the first purely electrically powered production car within the BMW Group, targeting the future challenges of mobility in urban environments, and as the first premium electric vehicle it interprets the pioneering attributes typical of the BMW brand. The BMW i8 Concept will be presented as a member of the latest generation sports cars: progressive, intelligent and innovative. Its unique plug-in hybrid design combines an internal combustion engine and an electric drive, resulting in an exceptional driving experience – with extremely low fuel consumption and emissions.

World premiere: the new BMW 1 Series.

A second generation of the BMW 1 Series will also be presented, the epitome of driving pleasure, efficiency and premium quality in the compact segment. Furthermore, the new edition impresses with increased legroom and significantly optimised driving comfort. The rear-wheel drive, which is unique in this class of vehicle, and four-cylinder engines with BMW TwinPower Turbo technology guarantee outstanding sportiness. The sporty, elegant design and the new BMW Lines range, which enable targeted personalisation of the vehicle, contribute towards a particularly expressive appearance. Also unique in the compact class is the wide range of BMW ConnectedDrive systems, including new information systems such as the Speed Limit Information System with No-Passing Info and the Lane Departure Warning System with Collision Warning, which are now available for the BMW 1 Series for the first time.

World premiere: the new BMW M5.

The new BMW M5 combines the drive train and suspension technology of a high-performance sports car with the sovereign presence of a premium segment business sedan. Its new, high-revving V8 engine equipped with M TwinPower Turbo technology delivers a peak output of 412 kW/560 hp and produces a maximum torque of 680 Newton metres. This enormous power is transmitted throughthe seven-speed M double-clutch Drivelogic Transmission to the rear wheels, where the new Active M Differential ensures an ideal distribution of drive torque, even in highly dynamic driving situations and on rough terrain. Average fuel consumption of the new BMW M5 is 9.9 litres per 100 kilometres in the EU test cycle and has been reduced by more than 30 per cent compared to its predecessor.

World premiere: the BMW 520d EfficientDynamics Edition.

With an extensively upgraded and extended range of engines, the BMW 5 Series sets new standards in driving pleasure and efficiency in the upper midrange segment. New petrol and diesel engines with BMW TwinPower Turbo technology, the introduction of the Auto Start Stop feature on additional models with automatic transmission and Driving Experience Control including ECO PRO mode as standard equipment on all four- and six-cylinder models ensure further optimisation of the relationship between sportiness and fuel consumption. The BMW 520d EfficientDynamics Edition highlights the expanding lead the BMW 5 Series holds in this area, with an output of 135 kW/184 hp, fuel consumption of 4.5 litres per 100 kilometres in the EU test cycle and CO2 emissions of 119 grams per kilometre. In addition, new four-cylinder petrol engines with BMW TwinPower Turbo technology have been introduced for the BMW 520i and BMW 528i.

World premiere: the BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition.

The BMW X models have become role models in a number of vehicle segments with their innovative automotive concepts and their achievements in the areas of driving pleasure and efficiency. The new engines for the BMW X 1 and the BMW X 3 further reinforce this prized status. The BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition breaks records and sets new standards in the reduction of fuel consumption and CO2 emissions. Powered by a 120 kW/163 hp diesel engine, this model has an average fuel consumption of 4.5 litres per 100 kilometres in the EU test cycle and CO2 emissions of 119 grams per kilometre.

European premiere: the new BMW 6 Series Coupe and the new BMW 6 Series Convertible with diesel engines and BMW xDrive.

The new BMW 6 Series Coupe steps up to the mark with three engine variants and with XDrive intelligent four-wheel drive available upon request. In parallel to the European premiere at the 2011 Frankfurt Motor Show, BMW will also present additional model versions of the new BMW 6 Series Convertible. In addition to a V8 and a six-cylinder inline engine with BMW TwinPower Turbo technology, both models now also have a 230 kW/313 hp diesel unit at their disposal. The efficiency is underlined by an average fuel consumption of 5.4 to 5.5 litres per 100 kilometres in the EU test cycle for the BMW 640d Coupe and 5.6 to 5.7 litres for the BMW 640d Convertible (all figures depend upon the selected tyre format).

German premiere: new engines with BMW TwinPower Turbo technology for the BMW Z4.

Consistent deployment of BMW TwinPower Turbo technology on petrol engines ensures a strikingly more spirited performance while significantly reducing fuel consumption and emissions. Not one, but two members of the new generation of four-cylinder petrol engines are now available for the BMW Z4 Roadster. The 2.0-litre power units for the BMW Z4 sDrive20i and the BMW Z4 sDrive28i deliver 135 kW/184 hp and 180 kW/245 hp respectively. Both engines can be optionally combined with the first eight-speed automatic transmission available for the BMW Z4.

  • Πολύ όμορφη η έκδοση Performance Studie!

  • Thankarastathis

    δεν έχω δει πιο άσχημο πίσω μέρος σε αυτοκίνητο.συμπεριλαμβανομένου και του προηγούμενου megane.
    και σας το λέω και σαν κάτοχος σειράς 1.
    για τα φανάρια από vw polo ας μη σχολιάσω.
    μόνο το εσωτερικό είναι καλό αλλά όταν έχεις δώσει ένα κάρο λεφτά περιμένεις κάτι καλύτερο σε επίπεδο design.
    το performance studie αγγίζει το όριο του κιτς.
    ξεχάσατε την τέχνη σας εκεί στην BMW μου φαίνεται.
    μόνο το z4 και η καινούρια 6 είναι όμορφες.

    • Mika

      Na agiasei to stoma sou se ola!!
      ;-)